2014-06-08, 22:35
Medlem
Hej FB, ja så här är det. Jag kan inte enable(a) DEP på datorn, jag har faktist ingen aning varför för jag är ju faktist administratör på den här datorn.
Det står så här nedanför "To use this settings, you must be computer administrator and you must use the bcdedit.exe file."

Jag kan hitta bcdedit.exe filen i datorn när jag söker i sökfältet, jag trycker på filen och då öppnas cmd och stängs direkt.

Skulle vara otroligt tacksam om jag fick svar på det här så snabbt som möjligt!

/Lukas
Citera
2014-06-09, 11:17
Medlem
smurfehs avatar
Programvara - Mac OS > Programvara - Windows.

/Mod
Citera
2014-06-09, 15:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasbf
Hej FB, ja så här är det. Jag kan inte enable(a) DEP på datorn, jag har faktist ingen aning varför för jag är ju faktist administratör på den här datorn.
Det står så här nedanför "To use this settings, you must be computer administrator and you must use the bcdedit.exe file."

Jag kan hitta bcdedit.exe filen i datorn när jag söker i sökfältet, jag trycker på filen och då öppnas cmd och stängs direkt.

Skulle vara otroligt tacksam om jag fick svar på det här så snabbt som möjligt!

/Lukas

Operativsystem?
Citera
2014-06-09, 21:32
Moderator
Protons avatar
Om du skulle öppna kommandotolken och sedan köra bcdedit därifrån så har du ju en chans att se vad som kommer ut, troligen behöver den användas med en massa flaggor för att funka korrekt och det du får ut är en hjälptext bara.

Ska du mixtra med bcd rekommenderar jag dig easybcd för övrigt.
Citera
2014-06-09, 22:22
Medlem
m0nkees avatar
Haha, vad fan? Moderatorerna var aktiva idag ser jag!

Testa att högerklicka på .exe-filen du vill starta och välj "kör som administratör". Detta kan ibland behövas istället för endast dubbelklick.

Edit: Googlade vad DEP står för. Den körbara filen för "Data Execution Prevention" vill alltså inte starta? Det var ju passande.

Edit 2: Jag googlade lite mer nu. Den filen du vill starta verkar du tvungen att köra genom kommandotolken. Se denna länk: http://technet.microsoft.com/en-us/l...=ws.10%29.aspx
Senast redigerad av m0nkee 2014-06-09 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in