2018-01-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
(FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!

1) Jag vet mer än vad du gör.

2) Tråden handlar inte om falsk-anmälningar. Den handlar om att kvinnor njuter av att bli påsatta med tvång.

Varför skulle vi inte vara representativa?

Men typ 90% av fallen handlar inte om våld eller incest. Det är tjejer som har blivit påsatta på fyllan och killar som har varit pushiga.

1. Att hänvisa mig till en fb tråd är inte en pålitlig källa. Det är inte en källa öht.

2. Pluggar du juridik?

3. 90% säger du? Har du källa på det?

Citera
2018-01-31, 22:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
1. Att hänvisa mig till en fb tråd är inte en pålitlig källa. Det är inte en källa öht.

Källorna står i inlägget. Det finns också fler källor i tråden om du söker på mina inlägg.

Citat:
3. 90% säger du? Har du källa på det?

1) Here you go, (FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!

Citat:
A survey by one of us (Palmer), of volunteers at rape crisis centers, found that only 15 percent of the victims whom the volunteers had encountered reported having been beaten in excess of what was needed to accomplish the rape.

Citat:
And in a 1979 study of 1,401 rape victims, a team led by the sociologist Thomas W. McCahill found that most of the victims reported being pushed or held, but that acts of gratuitous violence, such as beating, slapping or choking, were reported in only a minority of the rapes--22 percent or less.

det är 80% och inte 90%, men same-same.

2) Så om 80% av kvinnorna inte blir utsatta för våld. Hur är det en big deal?
Citera
2018-01-31, 22:42
Medlem
Citat:
Källorna står i inlägget. Det finns också fler källor i tråden om du söker på mina inlägg.

Ge mig direkta länkar som tar mig direkt till sidan. Jag är inte intresserad av att leta runder. Bara det här ger mig ett intryck av att du har huvudet djupt under vattenytan och inte vet vad du sysslar med.
Citera
2018-01-31, 22:42
Medlem
Citat:

Kom ihåg att när du slänger dig med siffror, då gäller det över hela världen, om du inte säger annat. Att sedan länka till undersökningar från ett visst land blir väldigt fel. Något att tänka på.
Citera
2018-01-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kom ihåg att när du slänger dig med siffror, då gäller det över hela världen, om du inte säger annat. Att sedan länka till undersökningar från ett visst land blir väldigt fel. Något att tänka på.

Hon anser även att 80% och 90% är ”same-same.”

Oden ge mig styrka.
Citera
2018-01-31, 22:48
Medlem
Citat:

Måste säga något till bruden jag sätt halv naken.

Du gillar typ läder å kedjor. Därför tror jag du vet vad du snackar om .

Men alla gillar det nog inte
Citera
2018-01-31, 22:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ge mig direkta länkar som tar mig direkt till sidan. Jag är inte intresserad av att leta runder. Bara det här ger mig ett intryck av att du har huvudet djupt under vattenytan och inte vet vad du sysslar med.

https://www.popsci.com/science/article/2013-05/science-arousal-during-rape

https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/193e3x/iama_sexual_assault_therapist_discussing_when/

Citat:

1) Det är liknande siffror i Sverige,

Citat:
Våld och hot
Det är vanligt att gärningspersonen använder någon form av våld mot offret.
Spektrumet när det gäller graden av våld är brett och sträcker sig från
att gärningspersonen håller fast eller knuffar offret till ett mycket grovt
våld med kraftiga sparkar och nävslag eller användning av något tillhygge.
Resultaten visar att någon form av våld har använts mot offret i minst
56 procent av de våldtäkter som kommit till polisens kännedom under
2006. Det innebär samtidigt en minskning med 14 procentenheter sedan
1995. Även det grova våldet, som generellt betraktas som en mer stabil indikator
av våldsutvecklingen, uppvisar en minskande trend (16 procent år
2006 jämfört med 22 procent år 1995). Förändringen beträffande grovt
våld har skett kontinuerligt under hela perioden och är alltså inte enbart
en effekt av lagändringen 2005. Minskningen i bruket av våld generellt är
dock koncentrerad till slutet av perioden.
Också användning av hot och vapen tycks relativt sett ha minskat i de
polisanmälda fallen. I var tionde våldtäktsanmälan från 2006 fanns det
uppgifter om att gärningspersonen har använt sig av någon form av verbalt
eller annat icke-fysiskt hot. Motsvarande minimiandel i början av perioden
var 25 procent. Även om trenden inte är lika tydlig när det gäller
användning av vapen i samband med våldtäkten är andelen fall där sådan
information finns tillgänglig högst i början av perioden (8 procent) och
minst i slutet (5 procent).

För 2006 var grovt våld 16% av fallen. Och grova skador på offret 4%. Alltså 96% av våldtagna kvinnor hade inte grova skador. 70% var inte skadade alls.

2) Så om kvinnan inte blir skadad (som är fallet för 70% minst) varför skulle kvinnan inte tycka om det?
Citera
2018-01-31, 22:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ltc70
Just det V. Bra att du känner hur det känns när det gäller dig själv. Ännu bättre om du kan översätta det till dina medmänniskor. Empati kallas det
Jag förstår inte riktigt varför du antar att jag inte har empati. Något jag inte har empati för är män som tycker sig ha rätt till mig och min omsorg, oavsett vad jag tycker om saken, och män som har mycket svårt att respektera ett nej.
Citera
2018-01-31, 22:51
Medlem
Citat:
Hon anser även att 80% och 90% är ”same-same.”

Oden ge mig styrka.
Ja, och man kan även bli paralyserad av skräck, och då behövs inget våld. Så siffrorna innehåller kanske ett mörkertal?
Citera
2018-01-31, 22:57
Medlem
Citat:
https://www.popsci.com/science/article/2013-05/science-arousal-during-rape

https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/193e3x/iama_sexual_assault_therapist_discussing_when/

1) Det är liknande siffror i Sverige,

För 2006 var grovt våld 16% av fallen. Och grova skador på offret 4%. Alltså 96% av våldtagna kvinnor hade inte grova skador. 70% var inte skadade alls.

2) Så om kvinnan inte blir skadad (som är fallet för 70% minst) varför skulle kvinnan inte tycka om det?
1/ Det tar sig. Från 90% till 70% på bara några minuter. Och det står att våld användes i 56% av fallen.
Och det varierar från år till år.
2/ Varför koncentrerar du dig inte på de 30 procenten? Och man har rätt att säga nej till saker man tycker om. På en restuarang måste jag inte äta alla rätter jag tycker om, jag får välja. Jag kan till och med strunta i att äta där, jag kan säga nej tack. Men enligt dig borde det inte få hända....
Citera
2018-01-31, 23:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Det tar sig. Från 90% till 70% på bara några minuter. Och det står att våld användes i 56% av fallen.
Och det varierar från år till år.
2/ Varför koncentrerar du dig inte på de 30 procenten? Och man har rätt att säga nej till saker man tycker om. På en restuarang måste jag inte äta alla rätter jag tycker om, jag får välja. Jag kan till och med strunta i att äta där, jag kan säga nej tack. Men enligt dig borde det inte få hända....

1) 70% blir inte skadade alls. Sen är det 25% som typ får ett blåmärke. Bara 4% får stryk på riktigt.

2) "Det är någon form av våld" som innebär,

Citat:
Spektrumet när det gäller graden av våld är brett och sträcker sig från
att gärningspersonen håller fast eller knuffar offret till ett mycket grovt
våld med kraftiga sparkar och nävslag eller användning av något tillhygge.

det är det de menar när de säger 56%.

3) För att det är inte 30% det är 4%.

4) Om du blir tvingad men inte blir skadad då har du inte förlorat något. Så det borde vara okay IMO.

5) Tänk på alla kvinnor som missar sex som de skulle tycka om.

Citat:
Ja, och man kan även bli paralyserad av skräck, och då behövs inget våld. Så siffrorna innehåller kanske ett mörkertal?

Lulz man blir paralyserad av skräck över att få en kuk i sig? Dra den om Rödluvan också.
Citera
2018-01-31, 23:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Måste säga något till bruden jag sätt halv naken.

Du gillar typ läder å kedjor. Därför tror jag du vet vad du snackar om .

Men alla gillar det nog inte

Thanx. Här har jag länkat till ett exempel som visar hur det kan se ut för kvinnor som blir våldtagna, (FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!

Citat:
if you'd ever read some of the things I wrote in certain forums on the topic of rape you'd think I was the most militant, uncompromising feminist out there. But this was all a cover up for a reality I couldn't accept: a man forced his penis into me against my will and raped me and I orgasmed from it. My mouth said no but my well lubricated vagina said yes and I have had to deal with these two irreconcilable things for years now.

Citat:
I hated that when, out of desperation, I did masturbate I could only come when I thought about him that night, pinning me down, pushing my panties aside and forcing himself into me. I cried and told him to stop as I was climaxing. I could feel myself contracting around his penis at the same time I was loudly protesting his violation.

Citat:
I've been careful to only date nice guys but they don't satisfy me. These men have been what every woman is supposed to want. But I don't want them. I want the asshole who kept fucking me even while i was crying,

det skulle vara bättre för alla om vi kunde erkänna att verkligheten ser ut så här. Som ni ser kan våldtäkt vara en bra upplevelse för kvinnor.
Senast redigerad av Babianen 2018-01-31 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in