2014-06-08, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jo, det har du faktiskt.
Hur fan ska de märka det? Transportsstyrelsen har redan fullt upp.
Citera
2014-06-08, 22:38
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anti-svensk
Det räknas som olovlig körning om polisen stoppar mig utan glasögon/linser. Man vill inte bli av med körkortet under prövotiden lol...
Japp, och det du föreslog räknas som urkundsförfalskning.

Citat:
Du kan hålla käften din lilla moralkärring. Stick till familjeliv. Det är inte första gången du leker besserwisser här i körkortsforumet. Jag klarar mig gott utan dina skitåsikter som tillför noll.
Och vi klarar oss alldeles utmärkt utan dig i trafiken.
Citera
2014-06-08, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Frågan har ställts tidigare: (FB) Synkrav för körkort

Men om du ännu bara sitter med körkortstillstånd är det nog samma förfarande som gäller. Personligen hade jag ringt Transportstyrelsen och hört mig för, eller besökt något utav deras kontor för att få klarhet.
Men måste veta lite mer detaljerat hur jag ska göra. Står som sagt redan att jag behöver glasögon/linser. Kan jag lura de med att jag ögonopererat?
Citera
2014-06-08, 22:45
Bannlyst
Min lokala trafiksskola erbjuder synundersökning för enbart 80 kronor. Tänkte skicka en insider som kunde sno bokstäverna som står på tavlan och sedan gå all in själv.
Citera
2014-06-08, 22:46
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Det räknas som olovlig körning om polisen stoppar mig utan glasögon/linser. Man vill inte bli av med körkortet under prövotiden lol...
Du tror inte det blir olovlig körning om du kör runt utan glasögon med ett förfalskat intyg? Om dom märker något så kommer du åka dit för urkundsförfalskning och troligtvis ganska grovt sådant då du riskerar andras liv när du är ute i trafiken utan ha tillräckligt bra syn..

Även om du kommer undan med det till en början så finns ju alltid risken också att du orsakar en olycka för att du inte ser och det uppdagas att papprerarna inte stämmer. Då har du väldigt mycket större problem än indraget körkort...

Förstår inte var du inte går till en annan optiker om du nu har bra syn och det bara var pga av tavlan. Gå till någon av optikerna dina vänner går hos som har glasögon och som ändå klarade att läsa av tavlan..
Citera
2014-06-08, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Du tror inte det blir olovlig körning om du kör runt utan glasögon med ett förfalskat intyg? Om dom märker något så kommer du åka dit för urkundsförfalskning och troligtvis ganska grovt sådant då du riskerar andras liv när du är ute i trafiken utan ha tillräckligt bra syn..

Även om du kommer undan med det till en början så finns ju alltid risken också att du orsakar en olycka för att du inte ser och det uppdagas att papprerarna inte stämmer. Då har du väldigt mycket större problem än indraget körkort...

Förstår inte var du inte går till en annan optiker om du nu har bra syn och det bara var pga av tavlan. Gå till någon av optikerna dina vänner går hos som har glasögon och som ändå klarade att läsa av tavlan..
Jag ska göra det du rekommenderar. Men jag hajar inte hur jag ska göra när jag ska skicka det nya synintyget. Ska jag ringa transportsstyrelsen och säga att det första syntestet var vilseledande och att det nya visar min riktiga syn?
Citera
2014-06-08, 22:50
Medlem
_killahs avatar
Hur kan inte alla förstå att TS faktiskt inte har så "perfekt" syn som hen tror.
Det finns en anledning att TS ska köpa stämplar, förfalska papper, ljuga hos läkare och allt vad de sagts för att hen hävdar att de första tester var "fel".

Slutsats. TS har inte perfekt syn för att få bort vilkor 1.06. Skaffa glasögon, vi vill inte ha nån halvblind jävel i trafiken tack.
Citera
2014-06-08, 22:52
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Du kan hålla käften din lilla moralkärring. Stick till familjeliv. Det är inte första gången du leker besserwisser här i körkortsforumet. Jag klarar mig gott utan dina skitåsikter som tillför noll.
Och jag vill inte dela väg med en halvblind jävel som fuskat sig till ett körkort bara för att han tycker att glasögon är nördigt. Håll dej till datorspel så vi slipper dig i trafiken! Stolpskott!
Citera
2014-06-08, 22:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Men måste veta lite mer detaljerat hur jag ska göra. Står som sagt redan att jag behöver glasögon/linser. Kan jag lura de med att jag ögonopererat?
Man måste ju osökt fråga varför du är villig att skapa dig så mycket problem pga detta? Är det kostnaden för glasögon / linser som skrämmer dig eller vad hänger det på?
Citera
2014-06-08, 22:56
Medlem
Om det nu är så att det är fel på själva testet på något vis är det som sagt så att du får lösa det genom att gå till en annan optiker och göra om testet. Det är bara en annan legitimerad optiker som får lov att intyga annat än det på det intyg du skickat in.

Men om det nu bara är så att du missuppfattat vart gränsen för synen faktiskt går så vill jag bara säga att det redan är väldigt generöst med synfel för B körkort. Med den största lagliga felmarginalen man får ha för att köra bil ser man t.ex. inte att läsa skyltar och dylikt innan det egentligen är alldeles för sent att följa dem. Dessutom är det farligt eftersom man inte ser ordentligt vad som händer ordentligt heller. Vad som ser ut som en liten plastpåse kan vara en stor stenbumling. Kul att köra på den när man har trafik på båda sidor om en
Citera
2014-06-08, 23:12
Medlem
Funtasys avatar
Herregud hur svårt kan det vara? Ha glasögonen i något fack i bilen ba...
Citera
2014-06-09, 00:01
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Jag ska göra det du rekommenderar. Men jag hajar inte hur jag ska göra när jag ska skicka det nya synintyget. Ska jag ringa transportsstyrelsen och säga att det första syntestet var vilseledande och att det nya visar min riktiga syn?
Efter snabb googling kan jag bara tolka det som att du skriver ut http://www.korkortsportalen.se/Uploa...-363-v.8.0.pdf går till en optiker och han fyller i att du har bra syn och sen skickar du in det till adressen som står längst ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in