• 1
  • 2
2014-06-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
har gått från att ha det lätt med brudar, ha massvis med kompisar, delta i sporter och ett allmänt bra liv till inte en jävla kompis

Men du kan bli min kompis
2014-06-08, 11:54
Medlem
saraandersson222s avatar
Citat:
har gått från att ha det lätt med brudar, ha massvis med kompisar, delta i sporter och ett allmänt bra liv till inte en jävla kompis, inte haft kontakt med en tjej på säkert 1,5 år. känner mig helt isolerad och har ingen att prata med. brinner inte för någonting längre och har inget jobb. är så sugen på att självmord så att jag vet inte vad jag ska göra. det ända som hindrar mig är tanken på hur mycket det skulle såra mina föräldrar.

Flytta, börja om på nytt. Men ta inte självmord!
Jag är tjej, jag kan prata med dig som en vän.
2014-06-08, 13:43
Medlem
Chanitos avatar
Citat:
har gått från att ha det lätt med brudar, ha massvis med kompisar, delta i sporter och ett allmänt bra liv till inte en jävla kompis, inte haft kontakt med en tjej på säkert 1,5 år. känner mig helt isolerad och har ingen att prata med. brinner inte för någonting längre och har inget jobb. är så sugen på att självmord så att jag vet inte vad jag ska göra. det ända som hindrar mig är tanken på hur mycket det skulle såra mina föräldrar.

Alla människor når botten någon gång i sitt liv, jag var exakt i din situation under en tid men det handlar om hur du tar dig ut den och inte tillåta dig själv känna dig deprimerad. När du börjar må dåligt så gå ut och träna, spring, fiska eller vad som helst för att tänka på annat. Personligen är jag glad att jag gick igenom den perioden det gjorde mig till en starkare individ och mer självständig. Jag fick reda på att jag inte behövde massa vänner för att vara glad jag började tycka om att umgås med mig själv. Jag har vänner nu men skillnaden är att jag inte är beroende av dem för att ha kul eller leva ett bra liv. Sen tänk alla möjligheter som öppnas nu, du kan gå ut till baren själv och ragga på tjejer, vad har du att förlora? inget. Så tänkte jag, jag testar hellre allt och har kul medans jag gör det och utmanar mig själv, eftersom jag redan var på botten så hade jag bara allt att vinna på det. Sen hjälpte kristendomen mig otroligt mycket, fick en ny mening i livet senare. Men alla hanterar det olika.
2014-06-09, 02:13
Medlem
sedans avatar
Självmordstrådar är inte tillåtna. Vill du diskutera eller få hjälp med dina problem är du välkommen att starta en ny tråd som inte går ut på att begå självmord.

Flashback är inte rätt ställe att söka akut hjälp på.

Först och främst, kontakta er närmaste psyk- eller akutpsykmottagning (öppet 24/7). Det är absolut inget att skämmas över. Du finner numret på ditt landstings hemsida. Du kan ringa till akutpsyk och få ett bedömningssamtal per telefon, alltså om hur pass allvarligt det är och om de tycker att du behöver bli inlagd eller ej.

Om du bara vill prata om problemen så finns också andra alternativ:
Vill man prata med någon på forumet istället så finns också en tråd för detta.

Nästan nio av tio tillfrisknar från sin depression om behandlingen kombineras med samtalsterapi och antidepressiva läkemedel. Depression är inte heller något ovanligt, ej heller något man behöver skämmas för.

Sök hjälp på rätt sätt. Lås på.

/MOD
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in