2014-06-08, 00:57
Medlem
Förord
Hej, skapar denna tråd i syfte om att hjälpa andra och själv få hjälp. Så att alla inte behöver testa alla sömnpreparat själva för att hitta rätt. Denna tråd anser endast medicinska doser. Jag har själv haft recept på alla preparat jag räknar upp. Det handlar om erfarenhet om medicinen i fråga, inte något man testat någon enstaka gång på fest. Det handlar alltså om hur preparatet är i praktiken. Vad som är bäst teoretiskt kan vi lämna åt sidan. Jag önskar att ni som skriver gärna har detta i åtanke

Här är mina beskrivningar

Theralen :

Pos - Man kan bli ganska avtrubbad av ordentlig dos. Ökar sömnperioden.

Neg - Tar 2 timmar innan man får effekt. Man blir lätt slö halva dagen därpå.

Propavan :

Pos - Kan vara bra komplement till andra sömnpreparat för längre sömn.

Neg - Väldigt ojämn effekt gång till gång. Lång tid innan effekt. Man kan bli mer yr än trött. Slö halva dagen efter.

Imovane :

Pos - Ganska säker effekt gång till gång. Snabb effekt. Man gäspar sig till sömn. Ångestdämpande.

Neg - Vidrig smak i munnen dagen efter som förstör aptiten. Vilket är synd då det annars är en väldigt bra tablett.

Stilnoct :

Pos - Extremt ångestdämpande pga det sköna ruset. Snabb effekt, redan efter 10 min. Fungerar toppen dom första veckorna.

Neg - Ruset är kort, endast 20-30 min. Lyckas man inte somna under den tiden kan man hamna i ett ''bakslag''. Lätt att man hittar på andra saker än att sova. Man kan få hallucinationer både, hörsel och syn. Minnesluckor. Ångest när man vaknar vilket är ett dåligt sätt att börja dagen.

Halcion :

Pos - Man märker inte så mycket utan bara somnar som ''vanligt'' efter 30-50 min. Mindre biverkningar än stilnoct, imovane. Kanske den bättre av dom.

Neg - Den dämpar ångest mycket sämre än stilnoct och imovane. Så man måste vara ganska lugn om den ska fungera. Tyvärr inte så snabbverkande. Jag var även tvungen att ta 0.75 istället för 0.25 för att den skall fungera , även utan tolerans.

Circadin :

Pos - Inga biverkningar.

Neg - minimal effekt.

Mina frågor

Dom riktiga snabbverkande melatonin kapslarna :
Är den lika värdelös som circadin ?
Blir man naturligt trött ?

Flunitrazepam :
Hur länge varar ruset ?
Får man hallucinationer ?
Blir man seg dagen efter ?
Andra biverkningar ?
Citera
2014-06-08, 15:04
Medlem
Kan en mod flytta min tråd till bensodiazepiner ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in