• 7
  • 8
2022-07-19, 20:15
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drcagliari
Riktig gastronomisk dekadens. Jag beställer mer än vad jag borde göra, inte sällan med pommes frites.

Finns en kebabsås som är ljusbrun röd, det är senap i. Skulle gärna vilja ha nåt recept till den sortens smak. I grekisk gyros använder man gärna grekisk senap vettja
Citera
2022-07-21, 12:54
Bannlyst
Jag rekommenderar Isbergsallad ,färska tomater, och rå lök på kebabpizzan efter gräddningen.

Nyttigare och fräscht.

Tänk er kebabrulle, ni vet hur svingott det är med kebabrulle som har sallad,lök,tomat och sås.

Så jag brukar beställa en öppen kebabrulle skulle man kunna kalla den för.
alltså pizza med samma innehåll
REKOMMENDERAS starkt
Citera
2023-02-21, 02:38
Medlem
covfefe...s avatar
Märkligt amerikanskt försök att kopiera kebabpizza:
https://www.tripadvisor.com/Location...nsylvania.html

Istället för att kombinera lågbudget-pizza med låg-budget-kebab ser det ut som att det handlar om högbudget-pizza kombinerat med "riktig" kebab. Om man köper högbudgetgrejer vill man väl ha musslor, dyr ost och färska råvaror på pizzan och ingen jävla kebab hur lyxig den än är.
Citera
2023-07-02, 18:49
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag gillar en färsk kebabpizza med en iskall Pepsi. Även kebabtallrik med pommes frites går också bra.

Dock är jag en torsk på hamburgare så brukar mellanåt variera med lite olika pizzor.
Citera
2023-07-03, 09:27
Medlem
Sladdarens avatar
Har hört att Svenska kebabpizzan på standardiserade pizzerior är en främmande smakrätt i usa.. även idag liksom

Dvs det är nått helt nytt för dom med kebabstrimlor, lite starksås, tomatsås, kebabsås,- vitlöksås, ost, lök, fefferoni

Finns inget som liknar det i usa, kan det stämma ?
Citera
2025-08-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Som rubriken så kärnfullt antyder- vilken är eran inställning till denna monstruösa hybrid? Ett "marriage made in heaven" eller skandalös matporr som vittnar om en matkultur i förfall?
Hur vill ni ha eran kebabpizza- halvinbakad eller standard? Vilken sås och vilka övriga ingredienser? Har ni någonsin sett denna kolesterolbomb serveras någon annanstans än sverige, eller är kebabpizzan ett lika svenskt fenomen som folkpark, lättöl och EPA-traktor?

Själv hyser jag någon sorts hatkärlek mot denna rätt. Den är på en gång en vidrigt flottig svettbomb- men samtidigt en sådan lisa för gom och själ att jag ibland (företrädelsevis på bakfyllan) bara måste beställa en- dett alltid med skräckblandad förtjusning. Jag föredrar min halvinbakad, givetvis med tunna, långa kebabflarn direkt från kebabsnurra, mild kebabsås och kanske lite lök.

Se så, skriv nu vad ni tycker, och smaklig måltid!

Det ska va standard, annars bli det inget.
Citera
2025-08-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Har hört att Svenska kebabpizzan på standardiserade pizzerior är en främmande smakrätt i usa.. även idag liksom

Dvs det är nått helt nytt för dom med kebabstrimlor, lite starksås, tomatsås, kebabsås,- vitlöksås, ost, lök, fefferoni

Finns inget som liknar det i usa, kan det stämma ?

garlic sauce har de på alla pizzor i usa och även fefferoni är vanligt där. sen garlic crust, och ibland stuffed cheese garlic crust. (asså fylda kanter) som vi inte har i Sverige. men ja, de kanske inte har det med döner-kebab strimlor på- men är helt säker på att de har shawarhma pizzor.

har sett instagram videos från papa johns. svensk pizza väger ofta 700g på pizzerior. i usa 1900g per pizza. pga de har mer ost osv. ofta 3 cheeese blends + 3 cups of cheese, sen massa sås utöver massa pizza jävla botten och de grillar dem hårdare än svenska pizzor. alltså nästan bränner för att få krispighet i botten. USA ligger hundra tals mil före sverige i pizza-väg. Men ja, de saknar en med döner-kebab av nån anledning?
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-08-22 kl. 20:31.
Citera
2025-08-23, 08:38
Medlem
BasilTheBat-Lords avatar
Tycker kebabpizza med en del isbergssallad ovanpå hela pajen (kebab-special där ja bor) är den bästa varianten.
Citera
2025-08-23, 10:17
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
garlic sauce har de på alla pizzor i usa och även fefferoni är vanligt där. sen garlic crust, och ibland stuffed cheese garlic crust. (asså fylda kanter) som vi inte har i Sverige. men ja, de kanske inte har det med döner-kebab strimlor på- men är helt säker på att de har shawarhma pizzor.

har sett instagram videos från papa johns. svensk pizza väger ofta 700g på pizzerior. i usa 1900g per pizza. pga de har mer ost osv. ofta 3 cheeese blends + 3 cups of cheese, sen massa sås utöver massa pizza jävla botten och de grillar dem hårdare än svenska pizzor. alltså nästan bränner för att få krispighet i botten. USA ligger hundra tals mil före sverige i pizza-väg. Men ja, de saknar en med döner-kebab av nån anledning?

Okej, då vet vi det hur det funkar i staterna liksom. Var hur som helst väldigt länge sen jag köpte en utepizza och lockas inte av det .Men iafll man skulle vara i utlandet så är det ju en annan femma. Är av principella skäl självförsörjande ang pizzabakande hemma, så hinner aldrig bli sugen på en utepizza
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in