Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-23, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kababpizza med pommes på är en san klassiker som brukades avnjutas i lumpen efter en fältvecka. Efter att ha tryck en sådan jävel känner man sig som en man.

Om det är manligt att ha stora problem med att ta sig ut från pizzerian så..
Citera
2005-08-23, 01:29
Medlem
Kebabpizza ja, med vitlöksås, lök, extra isbergssallad, tomater och pfefferoni, fy helvete vad gott. Dock har jag inte hittat någon pizzeria/kebabhak i lund som har en ätbar sås eller vanligt brunt kebabkött som skärs i långa strimlor. De där förbannade kycklingkebabklumparna kan ni köra upp nånstans Bästa pizzerian finns i Leksand.
Citera
2005-08-23, 01:59
Medlem
billgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimal
Oj Oj Oj, KebabPizza är bland det godaste som finns. Det ska vara standard med Tzatziki eller vitlökssås i mängder på.

Den maffigaste (godaste?) kebabpizan jag ätit finns på pizzerian Avesta i lund. Den heter kababorient och är en vanlig standard kebabpizza fast med en storlast pommes över.

Är ni i Lund måste ni testa denna pizza

Tja.... Står man ut med att spotta ut ungefär var tredje tugga pga fettklumpar i köttet så är Avestas kebabpizza okej. Själv har jag dock slutat äta den.
Citera
2005-08-23, 10:40
Medlem
fnuskes avatar
Kebabpizza är en härligt studie i dekadens. Jag föredrar min inbakad.
Citera
2005-08-23, 10:50
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Aha! Jag som bor just där.. Kens? Är det det som ligger ute i boländerna? Eller är det den där som ligger bortanför luthagen?
I Boländerna, inklämt liksom bakom huset där ONOFF ligger, strax bredvid MAX.
Deras beställningssystem är lite "orientaliskt", för att uttrycka det milt. Gäller dock bara vid avhämtning, annars funkar det bra.
Citera
2005-08-23, 11:02
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daner
Det ska vara vitlökssås (alt. tzatziki om de är så snälla) och BEARNAISE (många som missar detta!)

Det ska vara enbart bearnaise-sås på min kebabpizza, hatar alla produkter som har fil, youghurt, gräddfil och liknande slask som innehåll.

Självklart är den god som halvinbakad med mycket sås, fettbomb... men man äter väl max en i månaden...
Citera
2005-08-23, 11:53
Medlem
Ljunkas avatar
Vikingkebab is the shit !
Citera
2005-08-23, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billgren
Tja.... Står man ut med att spotta ut ungefär var tredje tugga pga fettklumpar i köttet så är Avestas kebabpizza okej. Själv har jag dock slutat äta den.

Ush det har jag inte märkt men nu lär jag väll göra det. Synd.
Citera
2005-08-23, 13:17
Medlem
Älskar kebab, äter oftast kebabtallrik, men pizzor slinker ner då och då också =)

Jag måste få tipsa om Campino i Varberg, de har "fläskkarrékebab", som är helt sanslöst god.
Pizzan gräddas med tomat, ost, skinka, sedan läggs kebabköttet och rå lök på efteråt, och såsen får man jämnte.. sjukt gott!
Citera
2005-08-23, 13:24
Medlem
mpees avatar
DEt är den ultimata bakispizzan
Citera
2005-08-23, 13:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morsus
Haha jag tänkte väl det! Jag låg där också och håller med dig till fullo!

Brukade köpa ifrån det där haket vid kyrkan; tror det hette barbylon. Brukade köra en barbylon special som var kababpizza med pommes och med isbergssallad över så man fick en illution över att det kunde vara _lite_ nyttigt.
Citera
2005-08-23, 13:46
Medlem
Hur många kalorier är det i en rejäl kebabpizza ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in