2014-06-07, 23:20
Medlem
Jag har under en längre tid haft problem med bluescreen när jag ska starta vissa spel. Sedan fick jag reda på att det kan vara skärmens drivrutiner som fuckar (el. inte ens finns?). Så jag tankade drivrutiner dårå till skärmen, men jag förstår inte hur jag ska göra med dem.

Filerna som finns i mappen är av typerna:

Security Catalog

ICC Profile

och Setup Information.

Hur skall jag göra? Och varför är det inte bara en vanlig installationsfil som alla andra drivrutiner har?

på enhetshanteraren under Monitors står det Generic PnP Monitor. Står det så när man inte har drivrutiner, eller står det alltid så?

SKA TILLÄGGA - att alla spel fungerar när jag pluggar in TV'n istället. Så det måste ju vara skärmen min.

MIN SKÄRM är en Philips 24" (Philips 242G5DJEB 144hz)

Tack på förhand
Citera
2014-06-08, 01:07
Medlem
sommarlovs avatar
Högerklicka på .inf filen och välj installera...
Citera
2014-06-08, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Högerklicka på .inf filen och välj installera...

Den enda som man kunde välja "installera" på vad .ICC-filen. får se om de funkar nu
Citera
2014-06-08, 06:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finner du inget på bildskärmens hjälpavsnitt? -> http://download.p4c.philips.com/file...00_dfu_swe.pdf

Om du läser in dessa 3 filer direkt under enheteshanteraren och under bildskärm, vad händer då?
Citera
2014-06-08, 22:48
Medlem
Man får knappast blåskärm pga avsaknad av drivrutiner för skärmen, spontan gissning är att någon sagt att gamla grafikdrivrutiner kan ge blåskärm. Men då handlar det om drivrutiner för grafikkortet och inte för skärmen...skärmen visar den signal den får av grafikkortet kan knappast på egen hand orsaka blåskärm. Fungerar det med tv:n så är beror det antagligen på att det används andra inställningar när det visas där (upplösning, uppdateringsfrekvens mm).

ICC är en färgprofil och påverkar endast hur färger visas på skärmen.
Senast redigerad av Frispel2 2014-06-08 kl. 22:51.
Citera
2014-06-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Man får knappast blåskärm pga avsaknad av drivrutiner för skärmen, spontan gissning är att någon sagt att gamla grafikdrivrutiner kan ge blåskärm. Men då handlar det om drivrutiner för grafikkortet och inte för skärmen...skärmen visar den signal den får av grafikkortet kan knappast på egen hand orsaka blåskärm. Fungerar det med tv:n så är beror det antagligen på att det används andra inställningar när det visas där (upplösning, uppdateringsfrekvens mm).

ICC är en färgprofil och påverkar endast hur färger visas på skärmen.

Nej jag kom på de nu i efterhand. Aa precis de funkar på tvn, men för att vara mer korrekt: det funkar att köra oavsett skärm via HDMI, det är DVI'n som ger bluescreen! Funkar alltså att köra med HDMI på datorskärmen. Men hursomhelst måste jag ta reda på problemet, för vill kunna köra DVI och utnyttja mina 144hz på skärmen!

Och förresten. På blåskärmen står det 'atikmdag.sys' - om det säger nåt
Senast redigerad av Filosoferarn 2014-06-11 kl. 01:08.
Citera
2014-06-11, 02:07
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Förmodar att du läst detta..

forums.guru3d.com/showthread.php?t=363233
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem