2014-06-07, 21:45
Medlem
PurpleMarauders avatar
Hur är det? Går man in för att bli en julgran eller är det något som "bara händer"? Kan man se de julgranstatuerade som en egen subkultur?
Citera
2014-06-07, 21:47
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleMarauder
Hur är det? Går man in för att bli en julgran eller är det något som "bara händer"? Kan man se de julgranstatuerade som en egen subkultur?

Utveckla..
Citera
2014-06-07, 21:50
Medlem
Falafelns avatar
Julgranstatueringar är helkroppstatueringar förmodar jag? Tror få går in helhjärtat för att bli det i början, men de finner väl en tillfredsställelse att tatuera sig och således fortsätter de. Somliga känner behöv att tatuera sig för alla möjliga händelser i livet, och då går det väl fort.
Citera
2014-06-07, 22:42
Bannlyst
En del går nog in för det. Tror dock de allra flesta ''bara blir det'' så att säga. Vet personligen två st som började med ''en liten'' tatuering bara för grejens skull och några år senare så har de blivit halvjulgranar.
Citera
2014-06-08, 12:31
Medlem
PurpleMarauders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Julgranstatueringar är helkroppstatueringar förmodar jag?
Nope. Med julgranstatueringar menar jag fenomenet då en person har flera av varandra oberoende tatueringar syftande på deras utseende och stil. Något som oftast ger ett starkt icke genomtänkt intryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Utveckla..
Jag är intresserad av huruvida alla dessa julgranstatuerade människor som man ser omkring sig bara har låtit det ske utan att egentligen ha haft någon plan eller om det faktiskt finns de som från allra första början "går in för" denna stil? Jag misstänker att det i de allra flesta fall handlar om det förstnämnda men vill samtidigt inte ta saker och ting för givet.
Citera
2014-06-08, 12:35
Medlem
PurpleMarauders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raptor-
En del går nog in för det. Tror dock de allra flesta ''bara blir det'' så att säga. Vet personligen två st som började med ''en liten'' tatuering bara för grejens skull och några år senare så har de blivit halvjulgranar.
Yep. Det är just på det viset som jag misstänker att det oftast går till. Själv kan jag nästan känna en märklig form av sorg när jag ser detta -slöseri av canvas, if you know what I mean? Samtidigt så anser jag naturligtvis att folk ska få göra vad fan de vill med sina kroppar.
Citera
2014-06-08, 12:41
Medlem
Äh, en helarm som tagit mindre än 10år att färdigställa och innehåller mindre än 5 olika stildrag är helt enkelt fjanterier!

Jag har alltid varit en sucker för asymetri, plotter och att ta saker och ting lite som de kommer helt enkelt.
Senast redigerad av Prax^ 2014-06-08 kl. 12:45.
Citera
2014-06-10, 09:17
Medlem
miklons avatar
Det kan väl vara så enkelt att man gillar flera olika stilar?

Själv har jag precis påbörjat en helarm, den kommer vara genomtänkt, i ett helt tema, gjort av en och samma tatuerare. Men sen kan jag tänka mig att göra andra armen i en helt annan stil, helt enkelt för att jag tycker att det finns flera olika saker/stilar som är snyggt.
Citera
2014-06-12, 11:23
Medlem
PurpleMarauders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det kan väl vara så enkelt att man gillar flera olika stilar?

Själv har jag precis påbörjat en helarm, den kommer vara genomtänkt, i ett helt tema, gjort av en och samma tatuerare. Men sen kan jag tänka mig att göra andra armen i en helt annan stil, helt enkelt för att jag tycker att det finns flera olika saker/stilar som är snyggt.
Ett gott svar. Jo, det kan jag köpa.
Citera
2014-06-13, 17:56
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Nope. Med julgranstatueringar menar jag fenomenet då en person har flera av varandra oberoende tatueringar syftande på deras utseende och stil. Något som oftast ger ett starkt icke genomtänkt intryck.
Ja, och så såg det ut innan ni mode-människor började tatuera er hejvilt. På tiden när tatueringar var på sjömän, kriminella och "lågstatusmänniskor" - då när tatueringar betydde någonting. Nu har ni fiskar, fåglar och "djupa" citat. Så det är inget nytt fenomen att ha olika typer av tatueringar, det är däremot ett nytt fenomen i västvärlden att ha "sleeves" med en och samma stil.

Nä, tacka vet jag gamla goda tiden när ni modemuppar inte tatuerade er.
Citera
2014-06-13, 18:10
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Jag är intresserad av huruvida alla dessa julgranstatuerade människor som man ser omkring sig bara har låtit det ske utan att egentligen ha haft någon plan eller om det faktiskt finns de som från allra första början "går in för" denna stil? Jag misstänker att det i de allra flesta fall handlar om det förstnämnda men vill samtidigt inte ta saker och ting för givet.

Snyggare det än någon som har platsat ihop sina som någon modebloggare.
Citera
2014-06-20, 05:05
Medlem
BigFatCones avatar
Själv tycker jag att det kan kännas lite trist om man har ett tiotal tatueringar och alla är i samma stil faktiskt. Det är ju en sak om man gör en sleeve eller rygg eller så där men jag gillar när man blandar och ger. Däremot får man ju se till att det ser förhållandevis bra ut och att man kanske inte ska ha ett old schoolhjärta precis bredvid en biomech, ja ni fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in