Brukar er hund lägga sig där du suttit eller legat?
Min hund lägger sig nästan alltid där jag varit. T ex om jag ligger i sängen
och ska på toan, när jag kommer tillbaka så ligger hon på min plats. Varför vill
hon ligga där jag legat? Gör er hund det ockå?
Det är ju varmt och mysigt där någon redan varit. Min hund låg gärna där jag just suttit/legat, gillade att sola och la sig alltid under en viss lampa om man sänkte ner den. Kudden i sängen var det bråk om också, la sig alltid med huvudet på kudden var jag än la den i sängen.
Min hund lägger sig ofta på min plats och väntar på att jag ska komma tillbaka när jag stiger upp och går på toaletten. Det är i första hand när alla i familjen går och lägger sig samtidigt, samt hon lägger sig tryckt mot mig när vi ska sova. Jag vet inte varför, för hon uppskattar inte att det blir varmare nu när hon är gammal (jag har en golvfläkt som jag köpte för värmeböljor, men hon önskar att ha den på och riktad mot sängen större delen av året, så hon inte börjar flåsa och måste stiga upp). Kanske är det bara för att se till att matte/sambon inte snor min plats?
Katten lägger sig däremot gärna där det är extremt varmt. Ja, det får gärna vara stekhett, som t.ex. en terrarielampa. Hon brukar lägga sig och trycka sig mot mig i sängen när vi sover. Hon ligger mellan mig och sängkanten, medan hunden ligger tryckt mot mig på insidan.
Denna djuret hoppade upp på MIN fåtölj när jag lämnade...
Och tillbaka där låg den i min fåtölj...
Kunde inte scahas bort den för den låg myser i min fåtölj.
Jag köpte en till likadan fåtölj!!!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!