2014-06-07, 18:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osten89
Givetvis kommer jag inte bli återbetalds skyldig.

Till en början skickade jag in blanketterna som när jag stämplade på a-kassan.

Men fick ett brev från försäkringskassan där de undrade varför jag stämplade arbete på helgdagar.

Så jag ringde upp dem och berättade min situation och de berättade att jag inte har någon som helst skyldighet att uppge vad jag gör efter 08-16 mån-fre.

Dubbelkollade även detta med 2-3 personer på försäkringskassan för att va säker på att man kunde göra såhär.

Även arbetsförmedlingen vet om min situation.

Vet även att det är många andra som gör såhär kanske dock inte i den omfattningen jag gör pengamässigt men folk som får in ett allt mellan 1000-12.000 utöver sitt stöd.

JAg känner till detta och det senario T.S beskriver är fullt möjligt.
Citera
2014-06-07, 18:44
Medlem
stämmer! har flera kompisar som gör likadant.
är nån miss i systemet som dom gjorde för flera år sedan,en kompis som sa detta.
Citera
2014-06-07, 18:46
Bannlyst
lol du kommer inte bara bli återbetalningsskyldig utan polisanmäld för bidragsbrott
Citera
2014-06-07, 18:46
Medlem
Men undra hur länge man kan hålla på såhär?
Citera
2014-06-07, 18:54
Medlem
Alså ni som påstår att han ska bli återbetalningsskyldig har ni ens koll på vad reglerna säger eller ni bara uttrycker era känslor?

TS har helt rätt, han gör inget olagligt eller fel, det du gör efter klockan 16 vardagar och hela helgerna angår INTE FK. Vill ni lacka på någon så gör det mot politikerna som inte kan lista ut detta orättvisan.

till TS, jag jobbar oxå natt och vill GÄÄÄÄÄRNA göra som du gör!! är inskriven hos arbetsförmedlingen men har inget program och får inget aktivitetstöd, har du tips på vad jag måste göra I mitt fall? hur fan kan jag övertyga min handläggare att ge mig nåt jävla program ??
Citera
2014-06-07, 18:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osten89
Men undra hur länge man kan hålla på såhär?

Fortsätt så länge du kan. Jag tycker det är bättre att du tar mina skattepengar än att de ska gå till något genus- eller normprojekt.

Förmodligen kommer hålet att täppas till förr eller senare. Om tio år har vi inte samma välfärdsstat som idag, och då kommer det garanterat inte vara möjligt med den typen av bidrag. Du bidrar till att den utvecklingen går snabbare vilket ska uppmuntras.

Snart är det slutsnyltat bland vänsterpacket. Bra jobbat!
Citera
2014-06-07, 18:56
Medlem
JaffaCallings avatar
Man får 3000 kr, inte 10k kr av försäkringskassan/AF.
Citera
2014-06-07, 19:06
Medlem
1500+ visningar på mindre än 2 timmar! haha ta bort tråden innan hålet täpps
Citera
2014-06-07, 19:06
Medlem
GREKEN1980s avatar
Han trollar ju fattar ni inte lol.
Citera
2014-06-07, 19:07
Medlem
poolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaCalling
Man får 3000 kr, inte 10k kr av försäkringskassan/AF.

Hade han 10k från a-kassan så får han det.
Citera
2014-06-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GREKEN1980
Han trollar ju fattar ni inte lol.

vadå trollar? det han eller hon säger är fullt möjligt, ifall arbetsförmedligen är så dumma att ge personen ett program att följa. man hade nog inte gjort detta om det var en praktikplats man fick jobba hos men om det gäller att söka jobb lite på fritiden så vem fan av er hade tackat nej till dessa pengar? ingeeeen!
Citera
2014-06-07, 19:23
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
vadå trollar? det han eller hon säger är fullt möjligt, ifall arbetsförmedligen är så dumma att ge personen ett program att följa. man hade nog inte gjort detta om det var en praktikplats man fick jobba hos men om det gäller att söka jobb lite på fritiden så vem fan av er hade tackat nej till dessa pengar? ingeeeen!
detta kommer bara gälla en stund, efter en viss tid går han över till en annan nivå och då blir han tvingad att gå på möten som varar 9-16. sen efter det så tvingas han ut i praktik. så en evighet går det inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in