Jag skriver för långa eller för varma mail/sms ibland till vänner... antingen för många rader text eller för kärvänligt (hjärtan och trevligheter som "hoppas de går bra med de där" blabla)... men jag får inte samma tillbaka.. oftast kortare, oftast hoppar de över massa jag skrivit och eftersom de är långt vill ja inte be om att de svarar om de inte är en viktig fråga, och aldrig vågar man kräva värme tillbaka. Enda man kan göra är låtsas som om det regnar och vara neutral framöver/hoppas de blir varmare...
Sekunden jag skickat iväg något är värst då jag brukar ångra det direkt men inte kan ta tillbaka texten för det finns ingen sån funktion... sen försöker jag lugna ner mig men när jag sett personen läst det och inte svarar så mår jag skit! Särskilt om det är någon som betyder mycket eller jag har känslor för... Jag vet att de kanske inte har tid att svara direkt, men när det bara är något kort också (men varmt) så känns det nästan ännu värre för då var det ju inte ens långt... men kärvänligt skrivet och när de inte ens svarar då så mår jag sämst
Är ända lösningen att jag SLUTAR VARA MIG SJÄLV (vilket jag är när jag skriver långt/varmt)? eller ska jag istället försöka acceptera att folk aldrig kommer gilla mig för den jag är?