2014-06-06, 19:30
Medlem
Brutes avatar
När man kliver in i "tunga" delforum som AB&K och vill se vad som hänt i närtid, så vore det toppen om man kunde klicka på en kolumnrubrik för trådstartsdatum.
Ungefär som man kan sortera på senaste inlägg.

Kanske otydlig beskrivning av mig.
Fler som känner samma behov?
Går något sådant att ordna?

//Brute
Citera
2014-06-06, 20:36
Moderator
^Eazs avatar
Jag gillar detta faktiskt, just i ABoK så vore det intressant att kunna se vad som hänt idag, istället för att bara se de trådarna som drar mest inlägg.
Citera
2014-06-06, 20:55
Medlem
epost72s avatar
Ja absolut.
Ser inte riktigt orsaken till varför det inte går att sortera på trådstartsdatum när det går att sortera på de mesta andra saker såväl relevanta som irrelevanta.

Sortera på ämne =
Sortera på trådstartare =
Citera
2014-06-07, 21:48
Medlem
Room531s avatar
Det har nog alla saknat, klart man ska kunna sortera efter datum på ett så stort forum, det skulle underlätta mycket när man navigerar runt! Också när man söker på forumet skulle det vara mycket bättre om man kunde sortera resultaten efter när trådarna startades & efter senaste inlägg.

Fixa!

Systemet är Problemet
Permakultur är Svaret
Citera
2014-06-08, 15:54
Medlem
Brutes avatar
Ja, då var jag inte ensam om detta behov då.
Och när det ändå snickras om, lägg då in att man ha en kolumnrubrik som flärpar ner med de taggar som finns angivna att välja sortering på.
Tex ort.

//Brute
Citera
2014-11-29, 12:40
Medlem
Brutes avatar
Inga reflektioner på detta från teknikerhåll?

//Brute
Citera
2015-12-12, 11:13
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag gillar detta faktiskt, just i ABoK så vore det intressant att kunna se vad som hänt idag, istället för att bara se de trådarna som drar mest inlägg.

Har du hört något om denna funktion från admin eller tekniker?

//Brute
Citera
2016-02-19, 23:27
Medlem
Bajsfacistens avatar
Datum för trådstart?

Jag skulle iallafall uppskatta om det fanns en kolumn för när tråden startade. Jovisst så kan man se när den startade genom att gå in på den. Eller kanske som det står här vid (FB) Forumförslag

*** LÄS DETTA FÖRST - Riktlinjer för delforumet Flashback ***
Allmänt meddelande (2015-01-15)

Där står trådstaren i en parantes efter trådnamnet. Borde ju vara enkelt att införa.
Citera
2016-02-19, 23:50
Medlem
tj.s avatar
Det är inga tekniska bekymmer att lösa en sådan puck. Men är det önskvärt? Risken finns att det blir för mycket klutter om man börjar visa för mycket information på begränsad yta. Personligen är jag av åsikten att minimalism är att eftersträva.
Citera
2016-02-20, 00:21
Medlem
Utopiantoss avatar
Jag har länge önskat en sådan funktion. Det hade varit väldigt användbart. För att undvika klutter kanske det kan döljas bakom datumet för senaste kommentar? Man kan använda muspekaren för att skifta sortering mellan datum för senaste kommentar och datum för trådstart.

Eller varför inte låta det vara en funktion i ens inställningar? Då kan var och en välja själv hur kluttrigt de vill ha det, eller vilka sorteringsverktyg som ska vara aktiva för en själv. Finns det några hinder för att införa något av detta?
Citera
2016-02-20, 00:22
Medlem
Zwerchstands avatar
Ja tack, just detta har jag önskat länge, och är det inga tekniska bekymmer, så släng upp bara. Ska vi säga måndag? Principiellt bör sökfunktionen maximeras med begränsning endast av anonymitetsgaranti, outlawsekretess & rimlig data- & -orbelastning. Och inte behöver det störa någon minimalist, URL räcker fint för det fåtal som inte tänkt bara titta.

Redigerat: Utopiantos’ toggelvariant för första/senaste post vore fin.
Citera
2016-02-20, 00:50
Medlem
Historiks avatar
Jag håller väl delvis med.

Men är det bara jag som alltid kollar TS datum innan jag ens besvärar mig med att svara?
Jag läser oftast igenom hela tråden, eller om det är så att jag ser TS 2013. Så hoppar jag längre bak i tråden om jag vill ha nuvarande info.

Men jag kan hålla med om att det kan vara frustrerande att se t.ex:

Inlägg 2010:
Tjejen gjorde slut, jag vill ta livet av mig. Vad ska jag göra?

För att sedan ha TS som uppdaterat tråden 2013:

Allt är väl mina vänner, gift och har en knodd på gång!

Sedan ser vi 2015:

Klart att du inte ska ta livet av dig, livet går vidare. Förhållanden tar slut osv osv osv...
Sedan så vaknar tråden till liv igen och flertalet skippar direkt till slutet för att svara på en 5 år gammal tråd.

Jag vet inte om det var riktigt detta du ville undvika med förslaget, men så tolkade jag det.
Själv kollar jag alltid när en tråd är skapad, men alla kanske inte gör så.
Senast redigerad av Historik 2016-02-20 kl. 00:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in