2016-02-20, 01:28
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är inga tekniska bekymmer att lösa en sådan puck. Men är det önskvärt? Risken finns att det blir för mycket klutter om man börjar visa för mycket information på begränsad yta. Personligen är jag av åsikten att minimalism är att eftersträva.

Ja, önskvärt.
Här är en tråd om samma sak beskrivet:
(FB) Sortera på trådstartsdatum/tid i underforum?

Varför finns tex funktionen att kunna sortera på det som epost72 nämner där, men inte på trådstartsdatum, kan man undra.

//Brute
Citera
2016-02-20, 01:33
Medlem
TheGrimComedians avatar
Om det inte är någon teknisk svårighet att fixa så anser jag det bör vara en valbar funktion. Personligen ser jag alltid på trådens startdatum, om det har någon som helst relevans. Skulle själv alltså aldrig använda mig av funktionen - men varför inte liksom?
Citera
2016-02-20, 10:44
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Ja, önskvärt.
Här är en tråd om samma sak beskrivet:
(FB) Sortera på trådstartsdatum/tid i underforum?

Varför finns tex funktionen att kunna sortera på det som epost72 nämner där, men inte på trådstartsdatum, kan man undra.

//Brute
Se där. Ptja, om det följer med en användarinställning som låter en toggla den funktionen så har jag egentligen inget emot det.
Citera
2016-02-20, 10:46
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Om det inte är någon teknisk svårighet att fixa så anser jag det bör vara en valbar funktion.
Kan nämnas att jag inte är tekniker på forumet, men som mjukvaruutvecklare har jag ytterst svårt att se att det skulle vara några bekymmer att implementera en sådan här funktion.
Citera
2016-02-20, 11:04
Medlem
Det skulle ju vara bra om det i kolumnen Ämne . Startat av kunde stå när tråden startades, såsom det i kolumnen Senaste inlägg står när senaste inlägget i tråden skrevs.
Citera
2016-02-20, 11:04
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Se där. Ptja, om det följer med en användarinställning som låter en toggla den funktionen så har jag egentligen inget emot det.

Ja, om du tex kollar rubrikerna i ett delforum, så kan man idag toggla mellan sortering av "Ämne" och "Startat av" om man klickar på rubrikerna.

Samma sak borde kunna införas för nästa kolumnrubrik "Senaste inlägg" och en ny rubrik "Trådstartsdatum".

//Brute
Citera
2016-02-20, 11:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ja, om du tex kollar rubrikerna i ett delforum, så kan man idag toggla mellan sortering av "Ämne" och "Startat av" om man klickar på rubrikerna.

Samma sak borde kunna införas för nästa kolumnrubrik "Senaste inlägg" och en ny rubrik "Trådstartsdatum".

//Brute
Fast det där är ingen toggling, det är sortering. Jag vill dölja den informationen, inte välja mellan att sortera på den. Risken, som jag ser det, är att man presenterar alldeles för mycket information på en begränsad yta. I mobilversionen av forumet skulle det kunna uppfattas som kluttrigt om den kolumnen alltid är synlig.
Citera
2016-02-20, 11:18
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Jag håller väl delvis med.

Men är det bara jag som alltid kollar TS datum innan jag ens besvärar mig med att svara?
Jag läser oftast igenom hela tråden, eller om det är så att jag ser TS 2013. Så hoppar jag längre bak i tråden om jag vill ha nuvarande info.

Jag kollar i princip alltid datum för trådstart innan jag engagerar mig i en tråd. Den här funktionen skulle inte göra ont om den fanns men frågan är om det anses som prioriterat. Rent tekniskt är det knappast några problem.
Citera
2016-02-20, 11:40
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Fast det där är ingen toggling, det är sortering. Jag vill dölja den informationen, inte välja mellan att sortera på den. Risken, som jag ser det, är att man presenterar alldeles för mycket information på en begränsad yta. I mobilversionen av forumet skulle det kunna uppfattas som kluttrigt om den kolumnen alltid är synlig.

Kolumnerna ÄR synliga redan idag.
Så har du inte störts av de idag, så ingen skillnad för dig efter implementationen.
Enda skillnaden är att kolumnen "Senaste inlägg" får redigerad rubrik till "Senaste inlägg / Första inlägg"

Du har redan idag sortering aktiverad, gissningsvis på "Senaste inlägg", då det tycks vara default.
Och ingen vettig människa ändrar väl till dagens befintliga alternativ "Ämne" eller "Startat av".

Så den efterfrågade funktionen skapar ingen ny kolumn, bara alternativ sortering av datumkolumnen.

//Brute
Citera
2016-02-20, 13:02
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.

// mod
Citera
2016-02-20, 13:36
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Kolumnerna ÄR synliga redan idag.
Så har du inte störts av de idag, så ingen skillnad för dig efter implementationen.
Enda skillnaden är att kolumnen "Senaste inlägg" får redigerad rubrik till "Senaste inlägg / Första inlägg"

Du har redan idag sortering aktiverad, gissningsvis på "Senaste inlägg", då det tycks vara default.
Och ingen vettig människa ändrar väl till dagens befintliga alternativ "Ämne" eller "Startat av".

Så den efterfrågade funktionen skapar ingen ny kolumn, bara alternativ sortering av datumkolumnen.

//Brute
Ok, då är jag med. Jag missuppfattade förslaget först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in