2014-06-06, 18:46
Medlem
AgustSeris avatar
Tänker odla egen tobak har hört att man ska ha olika sorter. Vilka sorter rekomenderas till att röka tänkte köpa virgin tobak och bond tobak eventuellt gul sö tväppling.
Citera
2014-06-06, 22:12
Medlem
Jellohs avatar
Beror på vad du skall göra. Lättast vad jag förstått är snus. Då är det inte så kinkigt. Bondtobak är avsevärt nikotinstarkare och kan rökas kurerat som cannabis ur bong för en sjuk nikotinrush.(Det har jag faktiskt gjort och kan rekomendera.) Cigarrer eller piptobak kräver mer för att kunna konsumeras.
Citera
2014-06-06, 23:34
Medlem
TobaksHasses avatar
Jag har rätt mycket olika fröer, skickar privat meddelande. Sen kan vi ju bolla lite tankar och idéer och vem vet, vi kanske hittar jäytebra alternativ i min lilla fröbank..
Citera
2014-06-07, 12:12
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Beror på vad du skall göra. Lättast vad jag förstått är snus. Då är det inte så kinkigt. Bondtobak är avsevärt nikotinstarkare och kan rökas kurerat som cannabis ur bong för en sjuk nikotinrush.(Det har jag faktiskt gjort och kan rekomendera.) Cigarrer eller piptobak kräver mer för att kunna konsumeras.

Egna cigaretter hade jag tänkt kanske prova på att göra snus.
Citera
2014-06-07, 15:22
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Egna cigaretter hade jag tänkt kanske prova på att göra snus.
-Jag skulle kunna skicka frö nu i veckan, men det är för sent att så. Väntar du tills dom blommat och torkat är mitt urval troligen rätt mycket större än nu dessutom..
Citera
2014-06-07, 16:25
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
-Jag skulle kunna skicka frö nu i veckan, men det är för sent att så. Väntar du tills dom blommat och torkat är mitt urval troligen rätt mycket större än nu dessutom..
Fixa frön är inget problem har en vän som ska fixa åt mig men tack ändå! Behöver hjälp med vilka sorter man ska blanda för få bra cigg/snuss
Citera
2014-06-07, 17:30
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Fixa frön är inget problem har en vän som ska fixa åt mig men tack ändå! Behöver hjälp med vilka sorter man ska blanda för få bra cigg/snuss
Jag skickade en länk om min sida, där står lite kort om sorterna..
Skulle be er prata med den han fixar från, dom brukar kunna sina fröer..
På min sida länkar jag till "seedman tobacco seed" och denna:
http://northwoodseeds.com/Seed%20List2.htm
Han på nyss nämnda länk är kunnig som få.. Men komihåg att han pratar engelska...
Lyckatill och hör sv dig om det är något..
Citera
2014-06-07, 17:40
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Jag skickade en länk om min sida, där står lite kort om sorterna..
Skulle be er prata med den han fixar från, dom brukar kunna sina fröer..
På min sida länkar jag till "seedman tobacco seed" och denna:
http://northwoodseeds.com/Seed%20List2.htm
Han på nyss nämnda länk är kunnig som få.. Men komihåg att han pratar engelska...
Lyckatill och hör sv dig om det är något..
Citera
2014-06-07, 21:50
Medlem
TobaksHasses avatar
Turkish izmir sa jag, smyrna är mer rätt(båda kommer från samma distrikt, izmir är ett nyare namn, hur vida det är samma tobak vet jag inte säkert, vissa odlare säger så medan andra hävdar att det är små men inte betydelselösa skillnader..)
Citera
2014-06-07, 22:42
Medlem
TobaksHasses avatar
Du kan även fundera på:
Shirey är en mörk Virginian typ tobak med en mild smak men med en fylligare rikare smak än Virginia guld har.Det är en ett utmärkt tobak för en cigarett eller pip- tobaks blandning.Den producerarett stort löv som luft-torkas lätt till en medelbrun tobak.Det är en härdig växt och med stativ dämpa sena säsongen Frost.Växer till en höjd av 1,5-1,85 meter.
-Jag har den i min odling i år, ska testa den som snus tobak, bör funka fint..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in