• 1
  • 2
2014-06-06, 17:49
Medlem
Hej! Innan jag börjar förklara så vill jag bara säga att: Ja, jag är medveten om att jag borde vetat bättre, och ja, jag visste riskerna med att hyra lägenhet svart. Men jag är väl helt enkelt naiv ibland.

Nu är situationen såhär iallafall.
Jag fick ett samtal av killen jag hyr lägenheten av förra veckan där han säger att jag måste flytta ut i Juli. (Vill påpeka att han ville att jag skulle hyra den svart i ett år och sen vitt i ett år, alltså ville han att jag skulle bo där under en lång tid även om jag bara letade efter boende i ett år)

Jag ska alltså hitta ett boende i en storstad på mindre än 1 månad, mitt i sommar då alla studenter också ska hitta ett boende. Men trotts allt så är jag är helt okej med situationen, men jag har lite ilska inom mig över hur han hanterade det och bara slänger ut mig med 1 månads förvarning.

Nu till min fråga. Jag har ett kontrakt vi har skrivit och jag undrar om jag kan ringa upp Fastigheten och säga att han har hyr sin lägenhet svart så att han förlorar den? Jag menar han använder den ändå inte. Kommer jag råka illa ut eller bara han?
Citera
2014-06-06, 17:54
Medlem
sasos avatar
Vänta nu,skrev ni kontrakt på svart uthyrning?
Citera
2014-06-06, 17:55
Medlem
Ja det gjorde vi eftersom jag gav deposition, så det är väl bra antar jag?
Citera
2014-06-06, 17:58
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doi
Ja det gjorde vi eftersom jag gav deposition, så det är väl bra antar jag?

Väldigt korkad av honom!
Citera
2014-06-06, 17:59
Medlem
Bolliwollis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Vänta nu,skrev ni kontrakt på svart uthyrning?

Ja? Har du aldrig fått kvitto när du handlat knark?
Citera
2014-06-06, 18:01
Medlem
Ja det tycker jag med. Så jag funderar på att ringa Fastigheten när jag har fått tillbaka min deposition och säga att Han har hyrt ut den svart. Frågan är om jag hamnar i trubbel, men jag kan ju bara leka okunnig, eftersom "jag skrev ju ett kontrakt".
Citera
2014-06-06, 18:03
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ja det tycker jag med. Så jag funderar på att ringa Fastigheten när jag har fått tillbaka min deposition och säga att Han har hyrt ut den svart. Frågan är om jag hamnar i trubbel, men jag kan ju bara leka okunnig, eftersom "jag skrev ju ett kontrakt".

Ja han ligger väldigt illa till.
Citera
2014-06-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Ja han ligger väldigt illa till.

Okej! Låter bra, för bra. Tack för svaret
Citera
2014-06-06, 21:02
Medlem
Citat:
Okej! Låter bra, för bra. Tack för svaret

Han kan väl förneka alltihop och säga att du själv har fabricerat kontraktet och försökt att sätta dit honom av en anledning?
Citera
2014-06-06, 21:14
Medlem
Vid olovlig andrahandsuthyrning avbryts kontrakt med hyresgästen, det innebär att han förlorar sin bostad. Om du bor där och hyr svart av honom blir även du bostadslös. Du kan inte råka illa ut på något annat sätt än det.
Citera
2014-06-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotoVroom123
Han kan väl förneka alltihop och säga att du själv har fabricerat kontraktet och försökt att sätta dit honom av en anledning?

Fast det kan han inte.
1. Jag har skickat hyran genom banken.
2. Jag har haft min postadress här (C/O)
3. I.o.m att han har tänkt hyra ut den till någon annan efter mig, kommer dom tycka det är lite skumt.

Det är värt ett försök iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Vid olovlig andrahandsuthyrning avbryts kontrakt med hyresgästen, det innebär att han förlorar sin bostad. Om du bor där och hyr svart av honom blir även du bostadslös. Du kan inte råka illa ut på något annat sätt än det.

Om riskerna är att JAG blir bostadslös är det okej, för det har jag ändå räknat med eller hur?
Citera
2014-06-06, 21:34
Medlem
Citat:
Om riskerna är att JAG blir bostadslös är det okej, för det har jag ändå räknat med eller hur?

Det är det enda som kan hända DIG, du står inte på kontrakten på lägenheten som hyrs ut olovligt därav kommer inget att hända dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in