2014-06-05, 19:53
Medlem
Funkydudes avatar
Han har ju rätt i oerhört mycket han säger. Hade han taggat ner lite i allmänhet och inte själv försökt vara så gangsta hade han kunnat få än mer människor att lyssna på honom tror jag (folk som avfärdar honom som blatte eller tvärtom stämplar alla som rasister då man ifrågasätter invandringen). Nu känns det mer som att han pratar för de som redan är på hans sida i de här frågorna. Tycker han ska tona ner på att jämföra invandrare (vissa) med apor och inte använda orden "negrer" och "blattar" stup i kvarten. Även om man förstår vad han menar om man lyssnar ordentligt och detta känns som en del i hans "tuffa" attityd tror jag det får flertalet att slå dövörat till. Menar då folk som verkligen skulle behöva ta till sig hans snack om ifrågasätta vad fan de håller på med. Lite mer städat helt enkelt.

Sedan är det vissa saker jag inte håller med om. Det är en petitess att haka upp sig på ord som "negerboll" och liknande och slåss in i döden för att få använda dem. Det är inte viktigt i sammanhanget. Nu var det svårt att uppfatta om han verkligen ser det som en big deal men känns ju som så då han börjar läsa upp receptet för negerbollar Tror han skulle behöva kopiera SD lite här även om han inte stödjer dem till fullo. Alltså snygga upp fasaden och inse att han annars tenderar motarbeta sina egna tankar och värderingar. Tror tyvärr inte den här videon fick särskilt många "invandrarfrälsta" att komma över på de sansades sida. Många stängde nog av när han började kalla blattar för apor.

Röstar själv på SD men är inte alls rasist. En stor del av SD:s väljare och även politiker än rena rasister. Åkesson & co. har numer en städad fasad men jag skulle inte alls bli förvånad om de kände ett avgrundsdjupt hat för alla icke-vita människor. Men saken är den att allt det här skiter jag och många andra i. Det är värt att stå på rasisternas sida då alla andra krafter i samhället stödjer denna destruktiva linje som förs angående invandringen. Man får helt enkelt ta det minst onda för att uppnå sina mål. Det är inte rasistiskt att ifrågasätta invandringens kostnader samt det faktum att Sverige tar emot så oerhört många fler än andra likartade länder. Samt det faktum att man massinporterar människor som inte alls har det hjälpbehovet som bör finnas där i förstaläget. Ifrågasättande av sådant är inte rasism men stämplas som det av 90% av folket i det här landet. Då är jag rasist i sådana fall! Eller jag kämpar åtminstone på deras sida.
Citera
2014-06-05, 19:54
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Hans poäng går förlorad när han gång på gång använder sig av rasistiska uttryck.

Enligt vilka är detta rasistiska uttryck?

Dessutom: Vad spelar det för roll om det är rasistiska uttryck?

Har han mindre rätt då?
Citera
2014-06-05, 19:57
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Enligt vilka är detta rasistiska uttryck?

Dessutom: Vad spelar det för roll om det är rasistiska uttryck?

Har han mindre rätt då?

Frågar du seriöst vem som tycker att "svartskalle" och "sandneger" är rasistiska uttryck? Typ...alla?

Älskar när nazister klagar på att de blir kallade för rasister
Citera
2014-06-05, 19:59
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Frågar du seriöst vem som tycker att "svartskalle" och "sandneger" är rasistiska uttryck? Typ...alla?

Älskar när nazister klagar på att de blir kallade för rasister

Har han mindre rätt för att han säger "svartskalle"?
Citera
2014-06-05, 20:08
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Har han mindre rätt för att han säger "svartskalle"?

Om man ignorerar de rasistiska uttrycken så för man ju medge att det inte är optimalt att vissa personer har sådana självhävdelsesbehov. Samhället kommer dock alltid vara fyllt med osäkra individer så jag vet inte helt hur man ska lösa det.
Citera
2014-06-05, 20:08
Medlem
naknaindianens avatar
Grym kille, men ingen som kommer föra över många till hans sida. Det kommer slå slint på huvudet i PK folk redan när han säger "negerboll"
Citera
2014-06-05, 20:15
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostdespera
Bland det bästa jag har sett. Jag vill bara kyssa blatten.

Det var en riktigt bra video - lite mustig kanske, men den är väl delvis anpassad för förortspubliken.

En poäng som jag tycker han för fram väldigt är att en sådan individ som han själv inte är 'blatte' utan en invandrare.

För mig är det två väsensskilda ord; jag är själv invandrare i ett annat land, men jag är absolut inte 'blatte' (vilket för övrigt inte har med hudfärg att göra).
Citera
2014-06-05, 20:26
Medlem
Computerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Han är ett exempel på att det är invandrarna, dvs de välintegrerade invandrarna, som kommer vara de som bryter isen, den politiskt korrekta isen i Sverige.

Mycket riktigt. När en svensk kritiserar invandringen drar de rassekortet. Men när det kommer från en invandrare själv tvingas de lyssna.

Förövrigt grym video haha. Lite brutalt ibland. Men det tror jag behövs i det paralyserade Sverige. Tummen upp!
Citera
2014-06-05, 20:32
Medlem
Jag kommer från Bosnien och de människor jag träffar och pratar med från mitt land säger ungefär samma sak. Det räcker med blattar nu.

Många menar att om folk från mena länder hade fått komma till Bosnien och betett sig som de gör här så hade de blivit lynchade.

Många bosnier sköter sig och många har flyttat ut från förorten redan efter några år här i Sverige. Det kan man inte säga om mena människor...
Citera
2014-06-05, 20:32
Medlem
Roland Janssons avatar
Tror han kan bli nåt stort, den killen. Han behöver slipa på argumentationen lite bara. Sen är det stor humor med ilskna invandrare som uppför sig exakt enl schablonbilden på hans FB hotar med citat:

"de nog bäst för dig att du håller dig inom skogsområdena för ja tror DOCK inte du hade hunnit snacka 3 minuter om du hade varit i en förort å tryckt ner så många, så om du är så stolt å står så starkt inför dina smutsiga åsikter snälla ÅK TILL ROSENGÅRD MITT I CENTRUM ELLER BERGSJÖN Å PRATA STOLT SÅ SOM DU JUST GJORDE I DIN VIDEO!!! eller ? nää för du hade just varit den rövslickaren du snackar om i dina video för där hade du varit en gömd liten råtta! twiiii .."
Citera
2014-06-05, 20:35
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Hans poäng går förlorad när han gång på gång använder sig av rasistiska uttryck. Det är liksom inte okej att använda ord som svartskallar och sandnegrer. Han påstår att det baseras på handlingar snarare än etnicitet och att det endast är de "kriminella" invandrarna som han pratar om, men det finns inget i de nämnda uttrycken som syftar på beteende snarare än etnicitet.

inte ok att säga svartskalle och sandneger`men det är ok att säga svennehora och svenskjävel utan att bli åtalad för hets mot folkgrupp?

såna som du äcklar mig, anti svenne är du.

flytta härifrån om inte sverige passar dig eller du inte gillar svenskar. testa dallol, Etiopien. hört det skall vara varmt där så här års, 38 °c and
Clear, ta me dig solkräm och hatt

send me a postcard bitch
Senast redigerad av SirHizz 2014-06-05 kl. 20:39.
Citera
2014-06-05, 20:35
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuga
Jag kommer från Bosnien och de människor jag träffar och pratar med från mitt land säger ungefär samma sak. Det räcker med blattar nu.

Många menar att om folk från mena länder hade fått komma till Bosnien och betett sig som de gör här så hade de blivit lynchade.

Många bosnier sköter sig och många har flyttat ut från förorten redan efter några år här i Sverige. Det kan man inte säga om mena människor...

Ja, civiliserade människor ser vad som händer. En del blundar och hjärnvättar sig själva för att för att försöka framstå som en god medmänniska. Andra konstaterar och ser radikala skillnader. Jag känner en hel del invandrare som bara skakar på huvudet precis som en normalfuntad svensson. För mig är mannen som talar mer eller mindre svensk. Definitivt ingen blatte!
Senast redigerad av Muhamedsson 2014-06-05 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in