2014-06-05, 18:19
Medlem
MarxistHunters avatar
Det bästa jag har sett.. någonsin!
En svensk hade aldrig kommit undan med ordspråket dock så det är skönt med en invandrare som säger vad han tycker.
Citera
2014-06-05, 18:26
Medlem
gurkmajjas avatar
Han har många bra poänger, men det mesta är självklarheter för en någorlunda begåvad och kritiskt tänkande människa. Han har stake att säga det offentligt dock, i viss mån "skyddad" av sin egen bakgrund som invandrare och muslim.

Det jag till fullo håller med om är att SD:s framgångar står i direkt relation till övriga riksdagspartiers rädsla att se verkligheten och sticker huvudet i sanden med samma mantra "SD är rasister".
Citera
2014-06-05, 18:42
Medlem
LarsBengt1943s avatar
Vad hade hänt om en infödd Svensk hade gjort en liknande video? Säpo hade sparkat in dörren och man hade fått sitta många år på Kumla för hets mot folkgrupp. Sånt jävla sjukt land som vi bor i.

Synd bara att dom som verkligen skulle behöva höra vad han har att säga kommer att stoppa fingrarna i öronen och skrika rasist rasist rasist, visst han är en bosnisk muslim men han ser ju vit ut, och vita är inte värda nått i dagens Sverige.
Citera
2014-06-05, 18:46
Medlem
RingRing2014s avatar
Han är ett exempel på att det är invandrarna, dvs de välintegrerade invandrarna, som kommer vara de som bryter isen, den politiskt korrekta isen i Sverige.

Han är oslipad emellanåt helt klart, haha, lite för brutal. Men detta var verkligen en luftrenare av högsta kaliber.

Hans uppskattning av att ha fått komma till Sverige var fin också.

Hoppas klippet goes viral.

DS. hade detta klipp kunnat fällas i domstol om det varit en infödd svensk??
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-05 kl. 18:48.
Citera
2014-06-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Han är ett exempel på att det är invandrarna, dvs de välintegrerade invandrarna, som kommer vara de som bryter isen, den politiskt korrekta isen i Sverige.

Han är oslipad emellanåt helt klart, haha, lite för brutal. Men detta var verkligen en luftrenare av högsta kaliber.

Hans uppskattning av att ha fått komma till Sverige var fin också.

Hoppas klippet goes viral.

DS. hade detta klipp kunnat fällas i domstol om det varit en infödd svensk??

Tänkte på detta själv faktiskt när jag såg videon. Tänk om jag (som blond och blåögd) skulle ha stått och skrikit om jävla negrer och blattar i förorten, vad hade hänt då? Svar: Rättsväsendet och twitter hade gjort kaoz med mig!

Hoppas att denna video blir en viral hit. Han säger så sjukt många bra saker. Det enda jag inte tycker om är att han just använder orden neger och blattar. Detta kan komma att användas emot honom även fast vem som helst med hjärna förstår att han använder dem som ett retoriskt verktyg.
Citera
2014-06-05, 18:58
Medlem
NamnlosBarns avatar
Myckeeeeeet bra sagt!!
Förutom att han säger san
dneger
Citera
2014-06-05, 19:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Hans Facebook. Intressant den också:
Citat:
Som feedback på min första video så har vissa invandrare sagt att jag är ”försvenskad” och att det är en SKAM att jag pratar bättre Svenska än vad jag pratar Bosniska. Detta väcker flera intressanta frågor:

1. Varför är det en DÅLIG sak att vara ”försvenskad”? En människa får väl bete sig åt precis hur de vill. Det är helt absurt att dessa invandrare kritiserar mig för att jag är ”rasistisk” och sen i samma jävla text-stycke så vänder dom sig om och säger: ”HAN ÄR FÖR JÄVLA SVENSK”. Det bevisar ju hela poängen i min video, eller hur? I det här landet så är det helt okej att hata ”svenskhet” men man får absolut inte kritisera det som är ”utländskt” – oavsett vad det är. Oavsett ifall det handlar om mat, musik eller religiösa värderingar.

2. Det är väl KLART SOM FAN att jag ska prata bättre Svenska än Bosniska!? >___> JAG BOR JU I SVERIGE FÖR HELVETE. JAG BOR INTE I BOSNIEN. Att kunna prata Bosniska jättebra är knappast av någon prioritet överhuvudtaget, det är verkligen inte nödvändigt för att jag ska kunna klara mig i vardagen. Jag vet tillräckligt bra Bosniska för att kunna kommunicera med min familj och det behövs fan inte mer än så.
https://www.facebook.com/pages/En-Arg-Blatte-Talar/889618097730675?fref=ts

Den här killens fan club kommer växa och växa - han kan bli "invandringskritikens Zlatan"..
Citat:
Jag har fått lite lustig feedback på min video. Det finns människor som verkar tycka att jag säger emot mig själv. De verkar tro att JAG tror att jag har nån slags speciell rättighet att använda ord som "neger", "blatte" och "svartskalle" bara för att jag är invandrare. Men så är det inte.

Se, det här handlar inte om etnicitet. Och jag har inga speciella rättigheter bara för att jag är invandrare. ALLA får använda ord som "blatte" och "neger". Det betyder inte nödvändigtvis att dom är rasister, för allting beror på sammanhanget som orden används i. Att hata dåliga invandrarstereotyper och använda ord som "blatte" för att uttrycka sitt hat mot en viss sorts macho-män är inte rasistiskt. Det är korrekt språkbruk. På samma sätt som "white trash" är korrekt term att använda för inavlade vita bonnjävlar som dricker hembränt och knullar sina syskon.
Och för den delen så är "neger" inte ett rasistiskt ord, det är för fan synonymt med "mörkhyad". "Svartskalle" är ingen big fucking deal heller, det kanske låter hetsigt och negativt men jag har inget emot att bli kallad det.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-06-05 kl. 19:33.
Citera
2014-06-05, 19:36
Medlem
Zloths avatar
Tycker han är lite väl självhatisk som kallar sig själv för blatte hela tiden. För mig är han knappast någon blatte. När man säger blatte så syftar man på svartmuskiga.

Han är en jugge, ingen blatte.
Citera
2014-06-05, 19:43
Medlem
SirHizzs avatar
bra blatte

jag höll med om allting faktiskt.

all heder till honom.

sjukt bra.
Citera
2014-06-05, 19:43
Medlem
KonradMorgans avatar
Hans poäng går förlorad när han gång på gång använder sig av rasistiska uttryck. Det är liksom inte okej att använda ord som svartskallar och sandnegrer. Han påstår att det baseras på handlingar snarare än etnicitet och att det endast är de "kriminella" invandrarna som han pratar om, men det finns inget i de nämnda uttrycken som syftar på beteende snarare än etnicitet.
Citera
2014-06-05, 19:47
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Hans poäng går förlorad när han gång på gång använder sig av rasistiska uttryck. Det är liksom inte okej att använda ord som svartskallar och sandnegrer. Han påstår att det baseras på handlingar snarare än etnicitet och att det endast är de "kriminella" invandrarna som han pratar om, men det finns inget i de nämnda uttrycken som syftar på beteende snarare än etnicitet.
Läs hans facebook.
Citat:
Jag har fått lite lustig feedback på min video. Det finns människor som verkar tycka att jag säger emot mig själv. De verkar tro att JAG tror att jag har nån slags speciell rättighet att använda ord som "neger", "blatte" och "svartskalle" bara för att jag är invandrare. Men så är det inte.

Se, det här handlar inte om etnicitet. Och jag har inga speciella rättigheter bara för att jag är invandrare. ALLA får använda ord som "blatte" och "neger". Det betyder inte nödvändigtvis att dom är rasister, för allting beror på sammanhanget som orden används i. Att hata dåliga invandrarstereotyper och använda ord som "blatte" för att uttrycka sitt hat mot en viss sorts macho-män är inte rasistiskt. Det är korrekt språkbruk. På samma sätt som "white trash" är korrekt term att använda för inavlade vita bonnjävlar som dricker hembränt och knullar sina syskon.
Och för den delen så är "neger" inte ett rasistiskt ord, det är för fan synonymt med "mörkhyad". "Svartskalle" är ingen big fucking deal heller, det kanske låter hetsigt och negativt men jag har inget emot att bli kallad det.
https://www.facebook.com/pages/En-Arg-Blatte-Talar/889618097730675?fref=ts
Citera
2014-06-05, 19:51
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Läs hans facebook.https://www.facebook.com/pages/En-Arg-Blatte-Talar/889618097730675?fref=ts

Fast han säger ju exakt det som jag argumenterade mot. Det ligger inget beteendekrav i ordet svartskalle på samma sätt som White-trash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in