Hans Facebook. Intressant den också:
Citat:
Som feedback på min första video så har vissa invandrare sagt att jag är ”försvenskad” och att det är en SKAM att jag pratar bättre Svenska än vad jag pratar Bosniska. Detta väcker flera intressanta frågor:
1. Varför är det en DÅLIG sak att vara ”försvenskad”? En människa får väl bete sig åt precis hur de vill. Det är helt absurt att dessa invandrare kritiserar mig för att jag är ”rasistisk” och sen i samma jävla text-stycke så vänder dom sig om och säger: ”HAN ÄR FÖR JÄVLA SVENSK”. Det bevisar ju hela poängen i min video, eller hur? I det här landet så är det helt okej att hata ”svenskhet” men man får absolut inte kritisera det som är ”utländskt” – oavsett vad det är. Oavsett ifall det handlar om mat, musik eller religiösa värderingar.
2. Det är väl KLART SOM FAN att jag ska prata bättre Svenska än Bosniska!? >___> JAG BOR JU I SVERIGE FÖR HELVETE. JAG BOR INTE I BOSNIEN. Att kunna prata Bosniska jättebra är knappast av någon prioritet överhuvudtaget, det är verkligen inte nödvändigt för att jag ska kunna klara mig i vardagen. Jag vet tillräckligt bra Bosniska för att kunna kommunicera med min familj och det behövs fan inte mer än så.
https://www.facebook.com/pages/En-Arg-Blatte-Talar/889618097730675?fref=ts
Den här killens fan club kommer växa och växa - han kan bli "invandringskritikens Zlatan"..
Citat:
Jag har fått lite lustig feedback på min video. Det finns människor som verkar tycka att jag säger emot mig själv. De verkar tro att JAG tror att jag har nån slags speciell rättighet att använda ord som "neger", "blatte" och "svartskalle" bara för att jag är invandrare. Men så är det inte.
Se, det här handlar inte om etnicitet. Och jag har inga speciella rättigheter bara för att jag är invandrare. ALLA får använda ord som "blatte" och "neger". Det betyder inte nödvändigtvis att dom är rasister, för allting beror på sammanhanget som orden används i. Att hata dåliga invandrarstereotyper och använda ord som "blatte" för att uttrycka sitt hat mot en viss sorts macho-män är inte rasistiskt. Det är korrekt språkbruk. På samma sätt som "white trash" är korrekt term att använda för inavlade vita bonnjävlar som dricker hembränt och knullar sina syskon. Och för den delen så är "neger" inte ett rasistiskt ord, det är för fan synonymt med "mörkhyad". "Svartskalle" är ingen big fucking deal heller, det kanske låter hetsigt och negativt men jag har inget emot att bli kallad det.