2014-06-04, 19:20
Medlem
Hur fan kan du med att ge pengar till dessa parasiter(ursäkta språket, men det är vad de är)? Jag tänker rent moraliskt nu.

Är det rätt att ge en tiggare pengare, som tigger till sig mellan 3000-5000 kr i månaden?
Alltså en person som tagit sig över hela Europa för att komma hit och sitta på gatan som parasit och tigga? De tjänar för fan mer på att tigga än vad utbildade arbetare gör på Balkan!

Hur tänker du rent moraliskt när du ger dessa människor pengar?

Det finns romer som har lågavlönade jobb på balkan, som ej vill hålla på så. Jag menar, det finns ju fattiga äldre i Sverige, kan inte de få dina pengar istället? Eller alla fattiga barn? Eller sjuka barn?
Ska man sitta och betala ut pengar på en parasit som inte vill annat än att tigga?

En sån människa är för fan kapabel till vad som helst! De kan säkert döda för pengar! Inte romer, utan TIGGARNA!
Senast redigerad av pure.gold 2014-06-04 kl. 19:26.
Citera
2014-06-04, 19:24
Medlem
Lecros avatar
Har sett en tiggare med en iphone så nej jag ger aldrig pengar till dem. Altså det är ganska lätt att se på en tiggare om dem verkligen har det dåligt eller inte. Jag har ALDRIG sett en zigenartiggare med slaffsiga kläder eller flottigt ovårdat hår, dem fejkar ju, det är uppenbart. Ta en god titt på svenska uteliggare, dem har trasor på sig, flottigt hår och se allmänt ovårdade ut, skulle hellre ge pengar till den personen.
Senast redigerad av Lecro 2014-06-04 kl. 19:28.
Citera
2014-06-04, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lecro
Har sett en tiggare med en iphone så nej jag ger aldrig pengar till dem.
vadådå!! iphone har de ju till och med i Syd Sudan! klart de ska ha en slant!! iphone har väl inget med det att göra!
Citera
2014-06-04, 19:27
Medlem
Jag tycker det är synd att människor av olika anledningar tvingas tigga, men av princip ger jag aldrig några pengar till tiggare.
Man vet inte om det organiserade ligor eller "äkta" fattiga personer.
Och varför ska jag bidraga till skattefria inkomster?
För övrigt skulle jag heller inte betala "svarta pengar" till någon hantverkare av samma anledning.
Citera
2014-06-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajjan1
vadådå!! iphone har de ju till och med i Syd Sudan! klart de ska ha en slant!! iphone har väl inget med det att göra!

ska de ha en slant? då kan du ge mig en också!

Hur fan kan du ge en sån pengar? Är du helt lurad eller? Att man åker genom hela Europa för att sitta på gatan och tigga

Fan, gå och läs och studera istället.. Alltså de..

FAst du var nog ironisk hoppas jag..
Citera
2014-06-04, 19:29
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Nej, ger inte tiggare. Ger kanske nån krona om någon sitter och spelar något fint men aldrig till någon som lagt sig som någon uteliggare utanför en galleria... inte ens alkoholister har så illa att de går omkring och tigger, antar att den sociala skyddsnätet fungerar för alla.

Förresten hörde jag för flera år sen att det är olagligt att tigga pengar i Sverige, är det så? Har för mig att det inte är så men ändå kan man väl bussa på polisen så de slipper "smutsa" ner stadsbilden?
Citera
2014-06-04, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pure.gold
ska de ha en slant? då kan du ge mig en också!

Hur fan kan du ge en sån pengar? Är du helt lurad eller? Att man åker genom hela Europa för att sitta på gatan och tigga

Fan, gå och läs och studera istället.. Alltså de..

FAst du var nog ironisk hoppas jag..
ja det säger ju allt, att åka hit,sitta o förnedra sig för småslantar!! nää det är säkert som du säger! de är nog stenrika, det är ju kul o sitta o tigga mitt i vintern på gatan!!
Citera
2014-06-04, 19:32
Medlem
Mvks avatar
Min morsa ger. Men sen är hon vidskeplig, religiös och lite svagbegåvad.

Jag hatar dom.
Värsta var i vintras när man gick upp 05 och åkte buss till jobbet och såg samma kärring tigga till kl 18 när man kom hem från jobbet.

Jag sliter röven av mig och somliga sitter ner och plockar stålar.

Uppenbarligen består Sverige av känslostyrda idioter utan logik och förståelse för pengar eftersom tiggarna bara exploderat i antal och inte minskat.
Citera
2014-06-04, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Min morsa ger. Men sen är hon vidskeplig, religiös och lite svagbegåvad.

Jag hatar dom.
Värsta var i vintras när man gick upp 05 och åkte buss till jobbet och såg samma kärring tigga till kl 18 när man kom hem från jobbet.

Jag sliter röven av mig och somliga sitter ner och plockar stålar.

Uppenbarligen består Sverige av känslostyrda idioter utan logik och förståelse för pengar eftersom tiggarna bara exploderat i antal och inte minskat.
sätt dig o tigg och "plocka" pengar du med då!! det är lagligt!! ingen som tvingar dig att gå till ditt jobb!
Citera
2014-06-04, 19:37
Medlem
Citat:
ja det säger ju allt, att åka hit,sitta o förnedra sig för småslantar!! nää det är säkert som du säger! de är nog stenrika, det är ju kul o sitta o tigga mitt i vintern på gatan!!

Vi har MORAL! MORAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL!

Hur fan kan man tigga på det sättet? Småslantar?

Är 5000kr det i månaden? Det är mer än vad en utbildad får i dessa länder!
Citera
2014-06-04, 19:38
Medlem
Citat:
svarta pengar!! hahahaha
Vad var det i mitt svar som var så roligt? Har jag formulerat mig tokigt eller är det att jag inte vill bidra till att försörja någon skattesmitare med mina skattade pengar!??
Citera
2014-06-04, 19:38
Medlem
Mvks avatar
Det värsta av allt det här är att dessa skitfolk som i hundratals år stått utanför alla samhällen dom kommit till förstör för alla andra behövanden.

Folk tröttar på tiggeriet och när någon som aldrig frågat någon om hjälp i hela sitt liv behöver hjälp en gång får dom det inte för zigenare har fuckat upp folks välvilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in