2014-06-04, 14:18
Bannlyst
Har en person i närheten som alltid ska ge kritik till allt och alla 24/7 och förväntar sig att personerna ska ta åt sig av dessa precis hela tiden. Däremot om dessa kritikgivande personer får minsta lilla kritik av andra, blir de flyförbannade och surar 5 dagar i rad. Vad beror detta beteende på? Samma personer brukar även ställan frågan: "varför kan du aldrig ta kritik?". För helvete, ger du en person kritik 24/7, är det för inte konstigt att det har satt sig så djupt att man helt enkelt har tröttnat på negativ respons.

Är dessa person psykiskt sjuka? Vad brukar ni säga till dessa personer så de börjar tänka till lite och slutar bete sig som små barn. Denna personen har andra bra egenskaper och vill inte liksom bara kicka ut honom/henne ur mitt liv men hur kan man på bästa sätt tala om för dessa att det inte går? Har försökt tala lugnt med personen, men det slutar med att personen alltid tar illa upp, även om man talar hur lugnt/trevligt som helst
Senast redigerad av Lonex619 2014-06-04 kl. 14:20.
Citera
2014-06-04, 14:37
Medlem
Intotherainbows avatar
Många gånger är dom psykiskt sjuka ja och många gånger stavas det narcissism.

Det handlar om personer som har byggt upp en drömvärld där dom själva är ofelbara och perfekta för att tränga undan trauman från barndomen.
Denna drömvärld kommer tillsammans med en kognitiv partiskhet som gör dom oförmögna att se sina egna handlingar, även när dom så uppenbart har fel så har dom enligt eget tycke rätt och aktiverar en kaskad av försvarsmekanismer för att rädda situationen. dvs mentala tekniker för att argumentera på ett sådant sätt att det "verkar" som personen har rätt.

När mekanismerna misslyckas finns bara depression kvar.
Att inte få som man vill och att ta emot kritik är den grövsta förolämpningen dessa personer vet.
Citera
2014-06-04, 14:41
Medlem
Säg bara att denne ska hålla sina åsikter för sig själv för det är så jävla tråkigt att umgås med denne pga denna negativitet.
Citera
2014-06-04, 14:58
Medlem
Ja dem är störda, tror inte att det går att förändra deras beteende heller. Det är synd för att i slutändan så är det dem själva som blir lidande av det, men det kommer dem aldrig att inse.
Citera
2014-06-05, 10:45
Medlem
nonentityno1s avatar
Såna människor fasas ut ur umgängeskretsen omgående
Citera
2014-06-05, 11:52
Medlem
provocative77s avatar
Googla ordet, ignorera.
Citera
2014-06-05, 23:54
Bannlyst
Narcissister. Ge dem kritik för att de inte kan ta kritik och sedan klipper du kontakten. Det går inte att ha sådana i sin umgängeskrets.
Citera
2014-06-06, 04:50
Medlem
GodeGorans avatar
Ja det är inte lätt att ha med feminister o göra

Testa att förklara det som du gör i din trådstart, "du kritiserar folk men kan inte ta kritik själv, du måste förstå att ger man sig in i leken får man leken tåla". Om du gör detta tydligt nog för att personen ska förstå kommer denne antagligen bli sårad, men den har i alla fall förstått.
Citera
2014-06-06, 05:01
Medlem
QuattroCarls avatar
Hela internet är fulla av dem!

Ironi, med andra ord är även utanför-världen full av dem.
Citera
2014-06-06, 05:08
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Har en person i närheten som alltid ska ge kritik till allt och alla 24/7 och förväntar sig att personerna ska ta åt sig av dessa precis hela tiden. Däremot om dessa kritikgivande personer får minsta lilla kritik av andra, blir de flyförbannade och surar 5 dagar i rad. Vad beror detta beteende på? Samma personer brukar även ställan frågan: "varför kan du aldrig ta kritik?". För helvete, ger du en person kritik 24/7, är det för inte konstigt att det har satt sig så djupt att man helt enkelt har tröttnat på negativ respons.

Är dessa person psykiskt sjuka? Vad brukar ni säga till dessa personerde börjar tänka till lite och slutar bete sig som små barn. Denna personen har andra bra egenskaper och vill inte liksom bara kicka ut honom/henne ur mitt liv men hur kan man på bästa sätt tala om för dessa att det inte går? Har försökt tala lugnt med personen, men det slutar med att personen alltid tar illa upp, även om man talar hur lugnt/trevligt som helst

Jaa, till att börja med hade jag försökt bestämma mig för om det är en person eller flera personer och som "kritiserar" mig. Är det en kanske jag kan vända kritiken tillbaka mot den, är det flera och som säger samma kritiska sak/ saker om mig så kanske jag bör vända kritiken just mot mig själv, då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in