• 1
  • 2
2014-06-03, 20:22
Medlem
Mrchrists avatar
Hej!

Fick precis ett samtal från "CSN", någon Margareta berättade att jag är återbetalningsskyldig då mina betyg inte räcker till.

Jag undrade då hur fan det kan ha gått till då jag sagt upp mig för ett halvår sedan, allt var färdigt och jag var utskriven från allt det där (universitetet, csn)
Hon sa att nu var det så och det går inte att överklaga, men jag kunde låna pengar av en släkting eller en vän tyckte hon. Frågade va hon sa och då upprepade hon exakt samma sak i exakt samma tonläge.
Jag frågade irriterat vad hon hette och då drog hon "ja hej! Jag heter Margareta och ringer från csn", då la jag på.

Detta kan väl omöjligt ha varit CSN? Borde jag inte fått ett brev isf? Jag antar att det var en scam av något slag, tror ni nu att jag kommer få en fet telefonräkning? Numret var ett 031-nummer tror jag.

Tack på förhand, blev lite hastigt, sitter på jobbet.
Citera
2014-06-03, 20:26
Medlem
leprasjuklings avatar
Har du e-leg så logga in på Mina Sidor på csn.se och se efter själv.
Citera
2014-06-03, 20:38
Medlem
Mrchrists avatar
Jo det tänkte jag göra när jag kommit hem inatt, men CSN brukar väl aldrig ha inlästa repliker som de spelar upp för en? För när de drar hela introduktionen igen när man frågar namnet så låter det jävligt märkligt.
Ska dock kolla det sen som sagt.

Om det nu var en scam, kan de börja dra en massa pengar bara sådär då?
Citera
2014-06-03, 20:42
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrchrist
Jo det tänkte jag göra när jag kommit hem inatt, men CSN brukar väl aldrig ha inlästa repliker som de spelar upp för en? För när de drar hela introduktionen igen när man frågar namnet så låter det jävligt märkligt.
Ska dock kolla det sen som sagt.

Om det nu var en scam, kan de börja dra en massa pengar bara sådär då?
När ska folk lära sig att det aldrig kostar pengar att ta emot samtal*? Hur skulle det ens gå till? Förstår du inte själv orimligheten i det?

Mest troligt var det väl någon form av busringning.

*Undantaget när DU befinner dig utomlands och svarar på ett inkommande samtal.
Citera
2014-06-03, 20:44
Medlem
Itons avatar
Det är inte som så att ngn busringde dig med förinspelade meddelanden?
Finns en drös med såna, t.o.m. med Arnold Schwarzenegger

Här är en sådan: https://www.youtube.com/watch?v=-H59_OUd6_o
Citera
2014-06-03, 20:46
Medlem
Goto10s avatar
Kan det varit Margareta Svensson?
Nummer två här: http://prankster.se/index.php?order=alpha

Bara någon bekant som ringt och skojat med dig.
Citera
2014-06-03, 20:57
Medlem
Mrchrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goto10
Kan det varit Margareta Svensson?
Nummer två här: http://prankster.se/index.php?order=alpha

Bara någon bekant som ringt och skojat med dig.

Karlsson eller Svensson, och vad jag läst på beskrivningen så lät det som att fallet nu är att det var en busringning!
Den jäveln som gjort det, får jag reda på vem det var så vrider jag nacken av honom/henne :P

Tack, nu känns det bättre :)
Citera
2014-06-03, 21:00
Medlem
Ostkroks avatar
Citat:
Karlsson eller Svensson, och vad jag läst på beskrivningen så lät det som att fallet nu är att det var en busringning!
Den jäveln som gjort det, får jag reda på vem det var så vrider jag nacken av honom/henne :P

Tack, nu känns det bättre
Det roliga är att vem det nu är så har denna person/er lyssnat på dig och din skakiga röst medan Margareta gick loss
Citera
2014-06-03, 21:05
Medlem
Mrchrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Det roliga är att vem det nu är så har denna person/er lyssnat på dig och din skakiga röst medan Margareta gick loss ;)

Haha, ja, ska bli intressant att få veta så småningom, förutsatt att jag känner människan, då brukar det komma fram. Tror dock att jag mest lät förbannad ;)
Citera
2014-06-03, 21:14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hej!

Fick precis ett samtal från "CSN", någon Margareta berättade att jag är återbetalningsskyldig då mina betyg inte räcker till.

Jag undrade då hur fan det kan ha gått till då jag sagt upp mig för ett halvår sedan, allt var färdigt och jag var utskriven från allt det där (universitetet, csn)
Hon sa att nu var det så och det går inte att överklaga, men jag kunde låna pengar av en släkting eller en vän tyckte hon. Frågade va hon sa och då upprepade hon exakt samma sak i exakt samma tonläge.
Jag frågade irriterat vad hon hette och då drog hon "ja hej! Jag heter Margareta och ringer från csn", då la jag på.

Detta kan väl omöjligt ha varit CSN? Borde jag inte fått ett brev isf? Jag antar att det var en scam av något slag, tror ni nu att jag kommer få en fet telefonräkning? Numret var ett 031-nummer tror jag.

Tack på förhand, blev lite hastigt, sitter på jobbet.

Hej!

Nä CSN skickar alltid brev om såna saker. Inget att oroa sig över. Var säkert en sån där fjantig meningslös busringning. Inte roligt, bara fjantigt.
Citera
2014-06-03, 21:21
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Tack, nu känns det bättre

Kanske bara ville att du skulle starta en tråd på FB om det för att säkerställa din identitet
Citera
2014-06-03, 21:25
Medlem
Mrchrists avatar
Ja det var väl det jag tänkte, har alltid fått brev av dem innan.

Men i vilket fall, det var bus, från en "vuxen" människa jag känner väl, repressalier kommer att ges, och tråden kan låsas och slängas.
Tack fb, jag var faktiskt lite orolig där ett tag :)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in