Citat:
Ursprungligen postat av
Putsch
Har inte tänkt på det. Kokt eller rå mat, jag tror inte att det spelar någon roll för en katt eller en hund, men kokt mat har nog längre hållbarhet och är fräschare. Fisk är undantaget förstås eftersom de kan äta den rå.
Katten behöver mer protein än hunden. Skippa mat som är utblandad med en massa jox och ge kisse rent kött eller fisk att äta. Rena råvaror ska det vara. Sen får man höra hur det smackas belåtet vid matskålen och krasar om räkskal osv.
Jag tror rå mat är bättre, näringsämnena bevaras bäst. Våtfoder är oftast inte utblandat annat än med spannmål och konstigt nog de dyrare sorterna. Men konserverna är ju alltid kokta och det är alltid slaktavfall man ger, även om det marknadsförs som Paté eller Mumsebullar i Smaskesmasksås.
Så jag håller med dig i det stora hela, men hade inte vågat mata med random fisk och kött. De som barfar brukar tillsätta benmjöl, ångkokt broccoli (för bytesdjurens magar innehåller lite grönt" och taurin brukar man poängtera är viktigt som sjutton att ha med. Mig veterligt finns det tillräckligt höga halter bara i hjärta och det är huvudorsaken jag lagt av med barfandet, finns icke hjärta att få tag i där jag bor.
Är du inte orolig det fattas viktiga näringsämnen, som taurin, kalk, b-vitaminer?
Citat:
Ursprungligen postat av
dividedbyhm
TACK!

Det här var roligt att se, vilken välväxt kisse du har! Man ser på frambenen att han kommer bli stor och grov.

Är han renrasig skogkatt, eller? Han ser verkligen ut som en skogis, välmående med fin päls. Du behöver inte oroa dig för vikten, ser ut att ligga helt perfekt.
Till hösten kommer säkert en rejäl vinterpäls med vacker krage.