2014-06-03, 07:45
Medlem
eternussermos avatar
http://www.expressen.se/sport/fotbol...-for-hatbrott/

Spelaren, som är ordinarie i sitt allsvenska lag, greps i samband med ett besök i en stad i södra Sverige.
Enligt polisanmälan har spelaren, som representerat Sverige på U-landskampnivå, gått till angrepp mot en polisman natten mellan en fredag och en lördag.
Spelaren var på besök i en mellanstor svensk stad som han har en tidigare anknytning till. Strax efter klockan 3 på morgonen kallades polis till en hamburgerrestaurang i staden efter att personalen tryckt på överfallslarmet.
När polisen skulle gripa spelaren, enligt Lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB), gjorde han motstånd och, enligt SportExpressen.se:s källor, kallade han då polismannen för "jävla neger".
Spelaren ska dessutom ha riktat allvarliga hot mot polismannen.

Alltid dessa fotbollsspelare, vem är det denna gång?
Senast redigerad av eternussermo 2014-06-03 kl. 07:50.
Citera
2014-06-03, 07:54
Medlem
Sverige2025s avatar
Hatbrott att kalla någon för neger? Nu har det väl spårat ur totalt. Var någon av polismännen neger?
Citera
2014-06-03, 08:35
Medlem
Cliffords avatar
Hatbrottsbegreppet handlar ju mest om motivet för att begå brott, i det här fallet lär det knappast vara aktuellt. Ändå intressant att veta vem det är.
Citera
2014-06-03, 08:40
Medlem
"Tidigare anknytning"

Det borde tolkas som en sportslig anknytning eller?
Citera
2014-06-03, 08:46
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Hatbrott att kalla någon för neger? Nu har det väl spårat ur totalt. Var någon av polismännen neger?

Måste man inte kunna läsa om man är Polis nuförti'n? Negerpoliser har jag aldrig sett. Men nog måste spelaren varit bra på lyset om han tror att man kan handla sponken på Donken? Men fyllon skriker alltid en massa dumheter, men det måste vara exceptionellt att kalla en polis för neger. Huva, så hemskt. Men om polisen var neger är det väl en korrekt beteckning.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-06-03 kl. 08:56.
Citera
2014-06-03, 08:53
Medlem
Snart bölar spelaren ut i diverse fiendemedia och skyller på alkohol och dumhet.
Som vanligt.
Citera
2014-06-03, 08:54
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Mellanstor svensk stad som förmodligen har spelat i. Mjällby, Kalmar, Halmstad eller Helsingborg tänker jag lagen är spontant.

Vad har vi för spelare som gått därifrån och är ordinarie nu i lag norröver?
Citera
2014-06-03, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Mellanstor svensk stad som förmodligen har spelat i. Mjällby, Kalmar, Halmstad eller Helsingborg tänker jag lagen är spontant.

Vad har vi för spelare som gått därifrån och är ordinarie nu i lag norröver?

Mjällby är knappast en medelstor svensk stad. Lägg till Örebro, Borås, Norrköping, Falkenberg eller Gävle. Räknar man med superettan kan vi ju lägga till Sundsvall, Jönköping, Landskrona, Värnamo, Uppsala, Varberg, Växjö eller Östersund. Nej, jag tror vi behöver mer att gå på.

Edit: Såg nu att det stod södra Sverige. Ja, då är nog alternativen färre. Men han behöver inte ha spelat i staden i fråga, han kan vara född där eller ha annan koppling.
Citera
2014-06-03, 09:23
Medlem
muminfars avatar
Det luktar Örebro! Det var skit efter matchen bla. ska Djurgårdssupportrarna skrikit "Heil Hitler"
Sen vem det är har jag ingen aning
länkarhttp://na.se/nyheter/orebro/1.250899...-orebro-i-natt
http://na.se/nyheter/sverige/1.25090...allna-i-orebro
Citera
2014-06-03, 09:24
Medlem
Joni93s avatar
Beror på hur media valt att definera "mellanstor stad"
Senast redigerad av Joni93 2014-06-03 kl. 09:26.
Citera
2014-06-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joni93
Beror på hur media valt att definera "mellanstor stad"

Rimligtvis bör det vara mindre än begreppet "större stad", alltså under 50 000 innevånare. Men det är svårt att veta med journalister idag, speciellt de yngre har problem med språket.
Citera
2014-06-03, 09:31
Medlem
Cliffords avatar
"Jag känner dem från innan och de känner mig." Citat från spelaren i expressen.

Tyder på att det är en mindre stad och att spelaren har bott där (och kanske att spelaren är välkänd i poliskretsar, men så illa skall det väl inte behöva vara).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in