2014-06-02, 21:42
Medlem
krikkans avatar
Hej! Har ett problem som tammefan verkar omöjligt att lösa. Så fort jag startar datorn så börjar jag höra mig själv genom mina hörlurar + massa brus. Och nej jag har inte "Listen to this device" ibockat.

Har provat hörlurarna i andra enheter och där fungerar de perfekt, men så fort jag startar datorn (windows hinner inte ens starta) så kommer bruset + ekot. Jag frågar här i ren jävla desperation eftersom jag snart kommer hamna på psykhem om detta inte kan lösas. Har nog skummat igenom en sisådär 140-150 trådar på internet men ingen har kommit fram med något vettigt som löser problemet.

Headsetet jag använder är ett Qpad qh-90

Snälla, är det NÅGON som har varit med om detta eller har någon idé om vad fan som kan vara fel?

Edit: Har även stängt av "Microphone booster" helt. Det sänkte det väldigt mycket men löste tyvärr inte problemet

Ska också tillägga att jag har ett usb-ljudkort ikopplat som alltid fungerat tillsammans med hörlurarna förut. Och när jag aktiverar de istället så blir det ingen skillnad, datorns ljud (spotify osv) kommer genom högtalarna men bruset + ekot är fortfarande kvar i hörlurarna
Senast redigerad av krikkan 2014-06-02 kl. 21:45.
Citera
2014-06-03, 06:08
Medlem
Du kan alltid ge upp och installera om allt.

Testa ta lossa alla dina ljud prylar, ljus kablar, USB ljud kort. Starta om datorn.

Testa avinstallera drivrutiner och annat du misstänker kan orsak problemet. Är det program, spel osv så måste du också leta upp och ta bort kvarlämnade mappar. Glöm inte att titta i den osynliga mappen under user / ditt användarnamn. Starta om datorn innan du lägger in dom igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in