Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon

Det finns väl ingen direkt koppling mellan hur ogillad man är och hur svårt livet är i övrigt. Det finns ju säkerligen fler människor som ogillar bidragstagare, folk som spottar inomhus eller folk som röker, än vad det finns människor som ogillar personer som förlorat bägge benen i en bilolycka. Skulle jag välja är ju dock alla de ogillade alternativen betydligt bättre än det mer accepterade.

Nu vet ju inte jag om du tycker att Sverige är det mest manshatande landet i världen men det låter onekligen lite konstigt om det skulle vara så och det inte skulle innebära några svårigheter för män i så fall.

Är dessa män mest hatade i hela världen så borde många faktiskt hata dem. Men man kanske hatar i lönndom? Så där lite i smyg så det inte märks?
Citera
2014-06-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved

Är dessa män mest hatade i hela världen så borde många faktiskt hata dem. Men man kanske hatar i lönndom? Så där lite i smyg så det inte märks?

Nej. Männen är inte mest hatade i världen. Snarare väldigt begärda. Vi talar om det öppna och tydliga manshatet i Sverige jämfört med manshatet i andra länder. Bara till att titta på en man som beter sig lite udda i Sverige och studera reaktionerna för att sedan jämföra med samma situation i ett annat land.
Citera
2014-06-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej. Männen är inte mest hatade i världen. Snarare väldigt begärda. Vi talar om det öppna och tydliga manshatet i Sverige jämfört med manshatet i andra länder. Bara till att titta på en man som beter sig lite udda i Sverige och studera reaktionerna för att sedan jämföra med samma situation i ett annat land.

Snarare väldigt begärda? Vad betyder det?

Handlar tråden om att jämföra udda mäns beteenden. Jaha ja det vet jag inte så mycket om. Har inte sett samma typ av udda beteenden i flera olika länder så att jag kan jämföra alls.
Citera
2014-06-10, 16:54
Medlem
Citat:
Snarare väldigt begärda? Vad betyder det?

Handlar tråden om att jämföra udda mäns beteenden. Jaha ja det vet jag inte så mycket om. Har inte sett samma typ av udda beteenden i flera olika länder så att jag kan jämföra alls.

Internationellt sett står den svenske mannen högt i kurs. Han är inte alls hatad.

Ja, toleransen mot män är större i andra länder. I sverige räcker det med minsta antydning till anledning, så anser man sig ha rätten att bete sig hur som helst för att få ut en del av hatet, och tillfälligt må bättre.
Citera
2014-06-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ja, toleransen mot män är större i andra länder. I sverige räcker det med minsta antydning till anledning, så anser man sig ha rätten att bete sig hur som helst för att få ut en del av hatet, och tillfälligt må bättre.

Räcker med minsta antydan till anledning? Kan du ge exempel?
Citera
2014-06-10, 16:56
Medlem
Citat:
Räcker med minsta antydan till anledning? Kan du ge exempel?
Tja...

-"Hej"
- "Vem fan tror du att du är! Kabooom!"

Citera
2014-06-10, 17:15
Medlem
Lukos avatar
Jag undrar hur media skulle reagera om jag tog texten som Joanna Rytel skrev i Aftonbladet, och gjorde den inte alls rasfientlig eller könsfientlig (som grundtexten inte alls är enligt media).

Det som är ändrat är:

Vit = svart
Man = kvinna

Tycker man att den här texten i min spoiler känns tveksam, ja där har ni svaret.

EDIT: källa - http://unvis.it/www.aftonbladet.se/d...cle10448146.ab
Senast redigerad av Luko 2014-06-10 kl. 17:20.
Citera
2014-06-10, 17:17
Medlem
Men alltså du har ingen källa till detta?
Senast redigerad av granved 2014-06-10 kl. 17:38.
Citera
2014-06-10, 17:20
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Men alltså du har ingen källa till detta?

Original artikeln: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/d...cle10448146.ab

Jag har ändrat från den vite mannen till den svarta kvinnan i min spoiler.
Citera
2014-06-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Vit = svart
Man = kvinna

Tycker man att den här texten i min spoiler känns tveksam, ja där har ni svaret.

Det lustiga är att ifall du bara byter man mot kvinna utan att byta vit mot svart, så har du skrivit dagens sanning.
Citera
2014-06-10, 17:23
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Det lustiga är att ifall du bara byter man mot kvinna utan att byta vit mot svart, så har du skrivit dagens sanning.

Och det är tvärtom feministerna anser sig ha fakta om mannen.

Ett könskrig med andra ord.

Min poäng var bara:

Hade jag skrivit en liknande artikeln om en svart kvinna, hade jag varit rasist, kvinnohatare, förtryckare, mansgris och aldrig kunnat publiceras i media.

Men tvärtom är det helt ok, till och med ryggdunk på köpet.
Citera
2014-06-10, 17:26
Medlem
Jag har ändrat från den vite mannen till den svarta kvinnan i min spoiler.[/quote]

Vad är unvis . it som den är länkad från?

Är det inte Aftonbladet som har den här artikeln?
Senast redigerad av granved 2014-06-10 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in