Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du försöker jämföra här...
Feminism som ideologi har mediainflytande och opninionsbildande makt. Det vore en underdrift att påstå att feminism överlag framställs väldigt fördelaktigt i svensk media.
Se bara hur ett litet feministiskt extremparti fick oproportionerlig mediabevakning och framställdes odelat positivt i svensk media, utan någon större kritisk granskning. Feminsmens mediainflytande saknar motstycke.
Citat:
Dina och mina åsikter ligger inte så långt ifrån varandra.
Men jag måste fråga dig hur ser det ut i samhället? Du kan inte med bästa vilja i världen påstå att det inte finns visst fog för feministernas kritik.
Vad det gäller det som massmedia står för så måste man väl se hela bilden. Gör man det så är det mer artiklar om bra män än bra kvinnor. Samma med tv/radio.
Men jag måste fråga dig hur ser det ut i samhället? Du kan inte med bästa vilja i världen påstå att det inte finns visst fog för feministernas kritik.
Vad det gäller det som massmedia står för så måste man väl se hela bilden. Gör man det så är det mer artiklar om bra män än bra kvinnor. Samma med tv/radio.
Syn på samhället och feministers kritik av det... Fast vilken kritik pratar du om då? Vad är sakfrågan/frågorna som ska tas ställning till, huruvida det finns fog för kritiken eller inte?
Feminister pekar ofta på fenomen som helt eller delvis existerar. De drar också ofta stolliga slutsatser av vad de faktiskt ser där, om du frågar mig. Ibland ser de ingenting alls men känner desto mer. Ibland upplever de mer orättvisor och förtryck än vad som faktiskt finns. För att slippa generalisera så vore det bra med något exempel på vad feminister faktiskt har rätt i.
Vad har könsrepresentationen i artiklar om bra män och kvinnor med saken att göra? Det hade kanske varit mer intressant med misogyna artiklar.
Citat:
Jag kan bara hjälpa människor i min absoluta närhet och gör så när tillfälle ges, och det oavsett vilken ideologisk vind som blåser.
Det man ska komma ihåg är att om radikalfeminism per definition är ohälsosamt, så är avsaknaden av radikalfeminism mindre ohälsosamt. Det finns alltså ett självändamål i att motverka radikalfeminismens inflytande när det gynnar kvinnor som män.
Det är absolut inget fel i att vara emot något som är dåligt, bara för att man inte har alla svaren eller ett färdigt politiskt paket på hur saker ska bli bättre.
Jag har ingen vision men hade gärna sett ett sundare samhälle där resurser fokuserades på att faktiskt förebygga problem så effektivt som möjligt, utan negativ ideologisk påverkan, och toppat det med en rad praktiska detaljlösningar.
Jag hade gärna sett ett samhälle där genusförespråkare kunde se sig om i stjärnorna efter statliga bidrag för att fäktas mot sina spöken och strukutrer, mot normer och genus eller andra ideologiska ickefrågor. De hade fått se sig om efter ett riktigt jobb.
Senast redigerad av betongtrollet 2014-06-06 kl. 19:34.
Senast redigerad av betongtrollet 2014-06-06 kl. 19:34.