Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Ja du..

Vi ska inte tala om hur feminister får människor att se rött, oavsett kön. Ser du inte någon likhet i fenomenet? Hur framställs inte de? Hur tycker du feministerna framställs?

Jag förstår inte riktigt vad du försöker jämföra här...

Feminism som ideologi har mediainflytande och opninionsbildande makt. Det vore en underdrift att påstå att feminism överlag framställs väldigt fördelaktigt i svensk media.

Se bara hur ett litet feministiskt extremparti fick oproportionerlig mediabevakning och framställdes odelat positivt i svensk media, utan någon större kritisk granskning. Feminsmens mediainflytande saknar motstycke.

Citat:
Dina och mina åsikter ligger inte så långt ifrån varandra.

Men jag måste fråga dig hur ser det ut i samhället? Du kan inte med bästa vilja i världen påstå att det inte finns visst fog för feministernas kritik.

Vad det gäller det som massmedia står för så måste man väl se hela bilden. Gör man det så är det mer artiklar om bra män än bra kvinnor. Samma med tv/radio.

Syn på samhället och feministers kritik av det... Fast vilken kritik pratar du om då? Vad är sakfrågan/frågorna som ska tas ställning till, huruvida det finns fog för kritiken eller inte?

Feminister pekar ofta på fenomen som helt eller delvis existerar. De drar också ofta stolliga slutsatser av vad de faktiskt ser där, om du frågar mig. Ibland ser de ingenting alls men känner desto mer. Ibland upplever de mer orättvisor och förtryck än vad som faktiskt finns. För att slippa generalisera så vore det bra med något exempel på vad feminister faktiskt har rätt i.

Vad har könsrepresentationen i artiklar om bra män och kvinnor med saken att göra? Det hade kanske varit mer intressant med misogyna artiklar.

Citat:
Vad hade du gjort för att hjälpa de kvinnor som dagligen blir misshandlade eller dödade. Jag tänker på vad du hade gjort om inte radikalfeministerna tog all plats i samhället?

Jag kan bara hjälpa människor i min absoluta närhet och gör så när tillfälle ges, och det oavsett vilken ideologisk vind som blåser.

Det man ska komma ihåg är att om radikalfeminism per definition är ohälsosamt, så är avsaknaden av radikalfeminism mindre ohälsosamt. Det finns alltså ett självändamål i att motverka radikalfeminismens inflytande när det gynnar kvinnor som män.

Det är absolut inget fel i att vara emot något som är dåligt, bara för att man inte har alla svaren eller ett färdigt politiskt paket på hur saker ska bli bättre.

Jag har ingen vision men hade gärna sett ett sundare samhälle där resurser fokuserades på att faktiskt förebygga problem så effektivt som möjligt, utan negativ ideologisk påverkan, och toppat det med en rad praktiska detaljlösningar.

Jag hade gärna sett ett samhälle där genusförespråkare kunde se sig om i stjärnorna efter statliga bidrag för att fäktas mot sina spöken och strukutrer, mot normer och genus eller andra ideologiska ickefrågor. De hade fått se sig om efter ett riktigt jobb.
Senast redigerad av betongtrollet 2014-06-06 kl. 19:34.
Citera
2014-06-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Då har du missförstått! Det är ju just alla män och könsrollen som skulden läggs på utav fiminister!

Kanske jag blir upprörd för att du inte vet vad du pratar om och därför stödjer fiminister att skuldbelägga en stor grupp av människor och en könsroll. Ungefär som att gå ut och anklaga alla kurder och araber för att vara kriminella och upprätthålla kriminalitet.

Så du försökte inte ens att förklara "samhällets strukturer". Läs på om fiminister och vad de påstår! Det verkar som om du inte har koll.

Feminist/feminister

Vad är du anklagad för som stör dig i din vardag?
Citera
2014-06-06, 20:00
Medlem
Citat:
Fiministerna glider fram på en räkmacka serverad av media!

Nej, det finns inte fog för fiministernas kritik. Det begås många övergrepp mot kvinnor men fiministerna lyckas alltid rikta fingret åt fel håll.

Hur många kvinnor har grundat ett mångmiljardföretag vs hur många män? Vem är bäst på fotboll, Marta eller Messi? AIK:s P18 lag eller damlandslaget?

Du vet om att det finns polis och kvinnojourer redan idag?

Vad är kritiken och hur påverkar den dig så att du mår dåligt?
Citera
2014-06-06, 20:03
Bannlyst
Citat:
Feminist/feminister

Vad är du anklagad för som stör dig i din vardag?

Att klumpas ihop med våldtäktsmän. Det är förtal, olagligt.

Sen så är det allmänt osmakligt med den okunnigheten och hatet dessa människor sprider, du är en av dessa.
Citera
2014-06-06, 20:09
Bannlyst
Citat:
Vad är kritiken och hur påverkar den dig så att du mår dåligt?

Det handlar om en mytbildning, tex som Hitler om judar, hutuer om tutsier i Rwanda, fiminister om män osv.

Om mytbildning ska fungera effektivt så får den inte ifrågasättas, det är där du kommer in i bilden. Du förtrycker personerna som ifrågasätter fiministernas mytbildning. Det är ungefär som i Nordkorea där man odlar myter om den stora ledaren eller som det var en gång i tiden i Egypten då Faraon påstods vara son till solen.
Citera
2014-06-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Jag förstår inte riktigt vad du försöker jämföra här...

Feminism som ideologi har mediainflytande och opninionsbildande makt. Det vore en underdrift att påstå att feminism överlag framställs väldigt fördelaktigt i svensk media.

Se bara hur ett litet feministiskt extremparti fick oproportionerlig mediabevakning och framställdes odelat positivt i svensk media, utan någon större kritisk granskning. Feminsmens mediainflytande saknar motstycke.

Syn på samhället och feministers kritik av det... Fast vilken kritik pratar du om då? Vad är sakfrågan/frågorna som ska tas ställning till, huruvida det finns fog för kritiken eller inte?

Feminister pekar ofta på fenomen som helt eller delvis existerar. De drar också ofta stolliga slutsatser av vad de faktiskt ser där, om du frågar mig. Ibland ser de ingenting alls men känner desto mer. Ibland upplever de mer orättvisor och förtryck än vad som faktiskt finns. För att slippa generalisera så vore det bra med något exempel på vad feminister faktiskt har rätt i.

Vad har könsrepresentationen i artiklar om bra män och kvinnor med saken att göra? Det hade kanske varit mer intressant med misogyna artiklar.

Jag kan bara hjälpa människor i min absoluta närhet och gör så när tillfälle ges, och det oavsett vilken ideologisk vind som blåser.

Det man ska komma ihåg är att om radikalfeminism per definition är ohälsosamt, så är avsaknaden av radikalfeminism mindre ohälsosamt. Det finns alltså ett självändamål i att motverka radikalfeminismens inflytande när det gynnar kvinnor som män.

Det är absolut inget fel i att vara emot något som är dåligt, bara för att man inte har alla svaren eller ett färdigt politiskt paket på hur saker ska bli bättre.

Jag har ingen vision men hade gärna sett ett sundare samhälle där resurser fokuserades på att faktiskt förebygga problem så effektivt som möjligt, utan negativ ideologisk påverkan, och toppat det med en rad praktiska detaljlösningar.

Jag hade gärna sett ett samhälle där genusförespråkare kunde se sig om i stjärnorna efter statliga bidrag för att fäktas mot sina spöken och strukutrer, mot normer och genus eller andra ideologiska ickefrågor. De hade fått se sig om efter ett riktigt jobb.

I alla mina jämförelser så finns det ett svar. Kvinnor tilldelas inte mer pengar i samhället. Ska du gnälla på att de får för mycket plats i massmedia eller får mer pengar så bör du ju ha en jämförelse. Svårt att ta ställning annars. Eller hur gör du dina ställningstaganden? Tyckande? Åsikter har ingenting med fakta att göra.

Lika lön är väl en av deras uppgifter att ta strid för.

Ja, men om man får mycket röster otippat så ligger det i sakens natur att man får mediebevakning. Det känns som om du är lite paranoid. Du gillar inte FI därför gör ingen annan det heller? Jag avskyr SD därför ska de inte få synas och höras eller finnas till? Är det så du menar?

Just genusmänniskorna ska inte få pengar? Du, jag betalar hellre en genusforskare än bidrar till SD (en böld i arslet på oss alla). Men nu lever vi i en demokrati.

Hur kan just feministerna var de som förstör för oss män?

Vems pengar stjäl dom?

Genusförespråkarna? Vad har dom gjort dig?

Du kan vara helt säker på att manliga delen av befolkningen kostar samhället mer än några genusforskare. Det är så, det är ingenting jag anser.
Citera
2014-06-06, 20:31
Medlem
Citat:
Att klumpas ihop med våldtäktsmän. Det är förtal, olagligt.

Sen så är det allmänt osmakligt med den okunnigheten och hatet dessa människor sprider, du är en av dessa.

Öhhh..

Var läser du att du är ihopklumpad med våldtäktsmän? Jag har då fan inte gjort det.

I mina första inlägg så klargör jag ju att brott inte har med könet att göra. Har du svårt att fatta också?

Du besitter hat, du projicerar ditt eländiga liv på andra.

Sprider man hat för att man har en annan åsikt?
Citera
2014-06-06, 20:51
Medlem
Citat:
Det handlar om en mytbildning, tex som Hitler om judar, hutuer om tutsier i Rwanda, fiminister om män osv.

Om mytbildning ska fungera effektivt så får den inte ifrågasättas, det är där du kommer in i bilden. Du förtrycker personerna som ifrågasätter fiministernas mytbildning. Det är ungefär som i Nordkorea där man odlar myter om den stora ledaren eller som det var en gång i tiden i Egypten då Faraon påstods vara son till solen.

Vad anser du om mytbilden om feministerna och deras jobb?

Jag förtrycker inte dig. Du får tycka precis vad du vill. Men ditt resonemang håller inte. Det är bara tyckande och det gör dig mindre trovärdig.

Dina jämförelser är intressanta, mycket intressanta.
Citera
2014-06-06, 21:17
Medlem
Citat:
I alla mina jämförelser så finns det ett svar. Kvinnor tilldelas inte mer pengar i samhället. Ska du gnälla på att de får för mycket plats i massmedia eller får mer pengar så bör du ju ha en jämförelse. Svårt att ta ställning annars. Eller hur gör du dina ställningstaganden? Tyckande? Åsikter har ingenting med fakta att göra.

Fast nu har du väl spårat ändå...

Jag har i huvudsak pratat om media och feminism som ideologi. Inte om media och kvinnor. Det är knappast någon hemlighet för någon att feminism som ideologi gynnas av svensk media.

Jag är inte särskilt intresserad av könskamp eller att räkna 50/50 könsrepresentation. För mig blir sådana jämförelser intressanta först om någon kan påvisa att det förekommer reell diskriminering.

Jämförelsen från min sida var mer implicit och underförstådd och bestod i att vi har direkt misandri i svensk media, men knappast någon direkt misogyni i svensk media. Jag är emot båda eftersom det eldar på en onödig könskonflikt.

Citat:
Lika lön är väl en av deras uppgifter att ta strid för.

Lika lön för vadå?

Citat:
Ja, men om man får mycket röster otippat så ligger det i sakens natur att man får mediebevakning. Det känns som om du är lite paranoid. Du gillar inte FI därför gör ingen annan det heller? Jag avskyr SD därför ska de inte få synas och höras eller finnas till? Är det så du menar?

Jag menar att FI i mångt och mycket är en mediaprodukt från start till slut. Det har inte så mycket med vad jag gillar eller vad du känner att göra.

Citat:
Just genusmänniskorna ska inte få pengar? Du, jag betalar hellre en genusforskare än bidrar till SD (en böld i arslet på oss alla). Men nu lever vi i en demokrati.

Konstig fråga. Jag kan hålla med dig om att det förstås finns mycket som man inte vill bidra till. Den fördummande genusindustrin är en sådan sak.

Jag skulle hellre se att de gör nytta istället för att bara skapa och sprida ideologisk propaganda.

Citat:
Hur kan just feministerna var de som förstör för oss män?

Vems pengar stjäl dom?

Jag tappar bort dig här och vet inte vad du pratar om.

Citat:
Genusförespråkarna? Vad har dom gjort dig?

Jag har redan påpekat ditt felslut. Bara för att någon kritiserar något, så betyder det inte att den personen är personligt drabbad av det. Det är lite som att resonera: Hö Hö. Kränkt. Hö Hö. Kränkt. Nu höjer vi nivån lite.

Citat:
Du kan vara helt säker på att manliga delen av befolkningen kostar samhället mer än några genusforskare. Det är så, det är ingenting jag anser.

Ja, om det är någt som vi har fått lära oss så är det att den manliga delen av befolkningen, enkom utifrån kön förstås, är ett samhällsproblem... Aj aj aj.
Senast redigerad av betongtrollet 2014-06-06 kl. 21:19.
Citera
2014-06-06, 21:49
Medlem
Citat:
Antingen är du så dum eller så spelar du. Har jag öht talat om att kvinnor får göra vad dom vill mot din familj? Eller vad menar du?

I mitt inledande inlägg så skrev jag att straff inte hade något kön.

Nästa inlägg förklarade jag min inställning, återigen.

Jag är lika oroad för mina söner, vad tror du?

Men du.. Har du tänkt på att det för det oftast är män som misshandlar och våldtar. Även killar.Därmed inte sagt att inga kvinnor begår brott.

Har du tänkt på att det oftast är negrer som ....
Även om det är sant, så är problemet med rasism och feminism att det leder till att hela gruppen negrer eller män skuldsätts medan hela gruppen vita eller kvinnor slipper lindrigt undan. Jämställdhet är bättre där man talar om människor. Skyldiga människor eller oskyldiga människor, helt oavsett kön eller hudfärg.
Citera
2014-06-06, 22:15
Medlem
99% av alla våldtäkter utförs av män.
99% av alla män utför våldtäkter.
Jag hade MVG i logik.
Citera
2014-06-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Fast nu har du väl spårat ändå...

Jag har i huvudsak pratat om media och feminism som ideologi. Inte om media och kvinnor. Det är knappast någon hemlighet för någon att feminism som ideologi gynnas av svensk media.

Jag är inte särskilt intresserad av könskamp eller att räkna 50/50 könsrepresentation. För mig blir sådana jämförelser intressanta först om någon kan påvisa att det förekommer reell diskriminering.

Jämförelsen från min sida var mer implicit och underförstådd och bestod i att vi har direkt misandri i svensk media, men knappast någon direkt misogyni i svensk media. Jag är emot båda eftersom det eldar på en onödig könskonflikt.

Lika lön för vadå?

Jag menar att FI i mångt och mycket är en mediaprodukt från start till slut. Det har inte så mycket med vad jag gillar eller vad du känner att göra.

Konstig fråga. Jag kan hålla med dig om att det förstås finns mycket som man inte vill bidra till. Den fördummande genusindustrin är en sådan sak.

Jag skulle hellre se att de gör nytta istället för att bara skapa och sprida ideologisk propaganda.

Jag tappar bort dig här och vet inte vad du pratar om.

Jag har redan påpekat ditt felslut. Bara för att någon kritiserar något, så betyder det inte att den personen är personligt drabbad av det. Det är lite som att resonera: Hö Hö. Kränkt. Hö Hö. Kränkt. Nu höjer vi nivån lite.

Ja, om det är någt som vi har fått lära oss så är det att den manliga delen av befolkningen, enkom utifrån kön förstås, är ett samhällsproblem... Aj aj aj.

Du ser att jag svarar fler än dig va?

Hur gynnas feministmaffian? Jag fattar inte riktigt hur du menar. Här är ett utmärkt ex att göra en jämförelse med.

Jag väljer att diskutera utifrån vad fakta säger. Ge mig ett ex på vad feministernas kamp påverkat på männens bekostnad.

Är du på riktigt? Har du aldrig sett eller hört att någon blir diskriminerad? Lever du under en sten? Jag fattar inte ens vad som är 50/50. Det får ju varje familj själv avgöra. Det är inte riktigt det som diskussionen rör heller.

Lika lön för lika arbete är väl minimum? Man kan ju inte jämföra olika yrkesgrupper.

Vart hittar du misandrin? Du måste ge mig några reella exempel.

Jag uppfattar att du när ett hat mot feminister och det har du ju rätt att göra. Men det är inte detsamma som att fakta ser ut så.

Därför frågar jag vad du grundar ditt påstående om hur misandrin breder ut sig. eftersom det, enligt dig är så vanligt förekommande så måste du ju ha massor med exempel.

Man behöver inte vara personligt drabbad för att förstå andras bevekelsegrunder. Däremot så bör man väl ha kunskap i det man debatterar.

Du är verkligen en som eldar på konflikten. Massor med åsikter men lite fakta.

Jag förklarar här, igen: du tycker inte FI ska ha mer statsunderstöd för de bara skapar konflikter. Precis som jag också sa- "Jag tycker detsamma om SD". Fattar du att jag menar att livet inte är rättvist och allting kan inte vara på mina premisser.

Hur du som man känner dig i samhället kan bara du veta. Jag känner mig inte ett dugg berörd av de krig du påstår finns från FIs sida. Jag känner mig inte ett dugg mindre man för att någon säger att även manliga brottslingar ska in fängelse. Och ingen har då anmält mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in