2005-08-21, 21:28
Medlem
Danielgbgs avatar
Jag har en smärre livskris just nu, och känner att jag inte kommer att lösa det på egen hand, tyvärr. Undrar bara om nån vet ngn bra och pålitlig psykolog i Göteborg, svårt att bara välja en från gula sidorna...
Citera
2005-08-21, 21:44
Medlem
Ett förslag är att vända dig till din lokala vårdcentral. Ring och kolla, ofta har de båda psykologer och kuratorer. Lycka till!
Citera
2005-08-21, 21:52
Medlem
Och från vårdcentralen kan du få remiss till lasarettets psykologer. Dessa är inte svindyra, utan de vanliga subventionerna gäller.
Citera
2005-08-21, 21:53
Medlem
Gabrielswes avatar
Yes,jag fixa remiss på vårdcentralen i somras och fick kallelse i fredags inom öppenvården. Ibland har man tur...

Annars finns ju det privata, kostar oftast skjortan.
Citera
2005-08-21, 22:10
Medlem
Danielgbgs avatar
Tack för era svar. Att det kostar skjortan e skit samma, bara d e nån bra. Men jag ska kolla v-centralen imon.
Citera
2005-08-21, 22:20
Medlem
Bra att du överväger besök hos en hjärndoktor! Med rätt psykolog kan du verkligen få bitar att falla på plats. Tror inte att du behöver något expertråd från oss utan vänd dig till vårdcentralen eller din husläkare
Citera
2005-08-21, 22:22
Medlem
Danielgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Bra att du överväger besök hos en hjärndoktor! Med rätt psykolog kan du verkligen få bitar att falla på plats. Tror inte att du behöver något expertråd från oss utan vänd dig till vårdcentralen eller din husläkare
Nä, det var inte expertråd jag sökte, utan mer en rekommendation till nägon som är bra. Men jag får väl kolla med v-cent. Det är ju bara såna jäkla köer till dom. Iaf i Gbg. Men kanske man kan bli vidare remitterad hyfsat snabbt ändå?
Citera
2005-08-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielgbg
Nä, det var inte expertråd jag sökte, utan mer en rekommendation till nägon som är bra. Men jag får väl kolla med v-cent. Det är ju bara såna jäkla köer till dom. Iaf i Gbg. Men kanske man kan bli vidare remitterad hyfsat snabbt ändå?

förstår vad du menar, men prova att söka i telefonkatalogen isåfall, det är så många gör när de inte får direkta tips från bekanta.
Citera
2005-08-21, 22:32
Medlem
Danielgbgs avatar
Jo, jag vet, men det är ju lite av en nål i en höstack. Kanske bara ska ringa nån som ligger nära där jag bor. För det är ju omöjligt att bara välja ut nån på måfå. Finns dock ingen i Majorna. Men i Linné.
Citera
2008-12-19, 11:51
Medlem
technologiks avatar
Privat psykolog?

Någon som har tips om privat psykolog?
Har varit på V-centralen å sahlgrenska akutpsyk mm, men har valet att gå till en privat eller läggas in, anledning orkar jag inte gå in på
Så om någon vet någon så uppskattas svar.
Fridens fröjder till er alla eller utan hjärnspöken

Skicka gärna privat meddelande för jag glömmer alltid bort å kolla om det finns svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in