• 1
  • 2
2014-06-02, 18:09
Bannlyst
http://www.metro.se/stockholm/uppbra...JzsmVKJPxaIAU/

Varför? Hur? Vem gör något såhär? Jag tror inte att den har dött på naturlig väg och sedan kremerats, det är ganska klart och tydligt att någon jävel har plågat den till döds. Jag hoppas verkligen de hittar den som har gjort detta. Hon eller han som är skyldig lär ju ständigt bli hotad med samma behandling förhoppningsvis.
Citera
2014-06-02, 18:09
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
I torsdags hittade en person en uppbränd hundvalp i Bredäng, i närheten av en eldstad.

Valpen, som bara var mellan 10 och 15 centimeter lång, var förkolnad och saknade chipmärkning. Nu söker polisen efter vittnen.

Citat:
Den uppbrända valpen ska nu obduceras.

– Efter det kan man förhoppningsvis se om det dött på naturlig väg eller om det blivit misshandlat till döds. Men det lär dröja ett par veckor innan få får svar från obduktionen.
Citera
2014-06-02, 20:50
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Vem gör något såhär?

Måste vara någon som inte fått klart för sig att hunden är människans bästa vän.
Citera
2014-06-02, 21:15
Medlem
Lost-Souls avatar
Med 100% säkerhet mena-vider. Spyr på att 90% av svenskarna röstar för mer av dessa empatistörda djurplågare på svensk mark.

djurplågare förtjänar inte att leva.
Citera
2014-06-02, 23:24
Bannlyst
Har svårt att veta hur jag skulle relatera till personer som gör sådana här grymheter. Om jag träffade dem.

Jag är nog mer djur än människo vän antar jag
Citera
2014-06-03, 01:31
Medlem
Alltså på riktigt så ska det vara skottpengar på dessa svin som plågar en liten oskyldig valp. Man blir alltid lika upprörd och ledsen när man läser detta. Sedan så har man en liten söt hund hemma som man ger extra kärlek när man läser detta...
Citera
2014-06-03, 01:41
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
http://www.metro.se/stockholm/uppbra...JzsmVKJPxaIAU/

Varför? Hur? Vem gör något såhär? Jag tror inte att den har dött på naturlig väg och sedan kremerats, det är ganska klart och tydligt att någon jävel har plågat den till döds. Jag hoppas verkligen de hittar den som har gjort detta. Hon eller han som är skyldig lär ju ständigt bli hotad med samma behandling förhoppningsvis.

Ser ut som en liten valp av kamphundssort, typ pitbull- blandning, eller så.
Undrar hur den stackars tiken/ mamman här mår? För kan man behandla en levande valp så här alternativt destruera en död valp på detta makabra sätt så har nog inte de vuxna hundarna i samma sammanhang det så mycket bättre heller.
Hur ser möjligheterna ut för att få reda på hur denna valpen dog som? Torde ju vara någon boende i området?
Citera
2014-06-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Alltså på riktigt så ska det vara skottpengar på dessa svin som plågar en liten oskyldig valp. Man blir alltid lika upprörd och ledsen när man läser detta. Sedan så har man en liten söt hund hemma som man ger extra kärlek när man läser detta...

Hade du blivit lika upprörd om det var en ful hund med ögonen på hakan eller blir du bara upprörd när det handlar om en söt hund?
Senast redigerad av TikkunOlam 2014-06-03 kl. 02:53.
Citera
2014-06-03, 02:26
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Måste vara någon som inte fått klart för sig att hunden är människans bästa vän.

Verkligen! Tydligen någon eller några djurplågare som varit framme igen
Sjuka människor finns det gott om. Önskar dom allt ont
Citera
2014-06-03, 02:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Ser ut som en liten valp av kamphundssort, typ pitbull- blandning, eller så.
Undrar hur den stackars tiken/ mamman här mår? För kan man behandla en levande valp så här alternativt destruera en död valp på detta makabra sätt så har nog inte de vuxna hundarna i samma sammanhang det så mycket bättre heller.
Hur ser möjligheterna ut för att få reda på hur denna valpen dog som? Torde ju vara någon boende i området?
Man bränner normalt kadaver från hund - kremerar - så jag har lite svårt att se det som makabert.

Klumpigt försök till hemkremering möjligen - förutsatt att den var död redan innan.
Citera
2014-06-03, 05:54
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man bränner normalt kadaver från hund - kremerar - så jag har lite svårt att se det som makabert.

Klumpigt försök till hemkremering möjligen - förutsatt att den var död redan innan.

Det är väl ett alternativ att hoppas på.
Citera
2014-06-03, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq

Oavsett om det är en "ful" eller "söt" hund är det en hund, med andra ord, ett liv som är lika mycket värt som alla liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in