2014-06-02, 10:48
Medlem
När jag var på semester så hadde jag problem med datorn och eftersom det var billigt dära att få den fixad så gjorde jag det med han som fixade den tog sig friheten och delade min hdd i 2.. så nu har jag för lite plats på min c disk.. kan jag sätta ihopp dom igen utan att förlora min data på c disken? Spelar inte roll om jag förlorar allt på d disken, skulle föredra det tillomed eftersom det är bara gammla kopior av filer från c disken på den.
Citera
2014-06-02, 10:51
Bannlyst
Ja det kan du, jag använder mig av Partition Magic om jag ska ändra storlek/göra partitioner, men där finns massor andra.

https://www.google.se/webhp?sourceid...ion%20freeware
Citera
2014-06-02, 10:58
Medlem
Start > högerklicka på Computer > Manage
Storage > Disk Management
Högerklicka på D: och sen Delete Volume
Högerklicka C: och sen Extend Volume
Citera
2014-06-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Start > högerklicka på Computer > Manage
Storage > Disk Management
Högerklicka på D: och sen Delete Volume
Högerklicka C: och sen Extend Volume

Jag får ingen option att "delete volume" när jag högerklickar. Måste man formatera den först kanske? Finns en hel del inställningar att klicka på o format fönstret dock.. Inte säker vad man ska ha för inställningar innan man startar formateringen.
Citera
2014-06-02, 12:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar annars detta program som dessutom är gratis -> http://www.partitionwizard.com/free-...n-manager.html
Citera
2014-06-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojjva
Jag får ingen option att "delete volume" när jag högerklickar. Måste man formatera den först kanske? Finns en hel del inställningar att klicka på o format fönstret dock.. Inte säker vad man ska ha för inställningar innan man startar formateringen.

Gör diskhanterar fönstret STÖRRE så att du också ser hela den nedre halvan av fönstret. Disken (partitionen) ser du på 2-3 olika ställen. Du får upp olika val i menyn beroende på om du höger klickar i den vänstra (disk 0, 1 osv) eller högra rutan (bilden). När disken är formaterad så dyker också upp på den övre halvan vilket blir totalt 3 ställen.

Det lediga utrymmet ska bli svart innan du kan göra C: större. Blir den en annan färg så väljer du "delete volume" igen och igen och igen till den blir svart. Vad färgerna den byter mellan betyder ser du längst ned på ramen.
Citera
2014-06-02, 21:39
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADM4N
Ja det kan du, jag använder mig av Partition Magic om jag ska ändra storlek/göra partitioner, men där finns massor andra.
Partition Magic har inte utvecklats på jävligt många år och är därmed farligt inkompatibelt om det vill sig illa (GPT, UEFI mm mm). Att använda det är att ta onödiga risker, som t ex att bli av med allt man har på sitt lagringsmedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in