2014-09-22, 08:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citerar Sportblaskan om Florenzi och hans farmor:

Citat:
När Alessandro Florenzi satte 2-0 för Roma mot Cagliari återstod fortfarande den största insatsen.
23-åringen tvingades klättra upp på läktaren, vada genom publikhavet för att till sist kunna kyssa sin farmor.
– Jag hade lovat, säger Florenzi.

Det är målgesten som Italien, och faktiskt en stor del av Europa, talar om efter söndagens ligafotboll. Alessandro Florenzis farmor hade för första gången tagit sig till Stadio Olimpico för att efter fyra år för första gången se sitt barnbarn spela för Romas a-lag.

Men hon kom med ett krav.
– Hon sa till mig innan matchen att ”jag kommer bara för att se dig, och bara om du kommer bort och säger hej, uppger journalister James Horncastle som bland annat skriver för The Guardian.
Så när Florenzi hade satt dit tvåan för sitt Roma var det bara att börja klättra. Hela vägen bort till den 82-åriga damen som med tårar i ögonen tog emot sitt barnbarn.

Bara hon inte gör det till en vana och ställer samma krav, då kommer Florenzi att slå nytt Serie A-rekord i gula kort.
Citera
2014-09-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Citerar Sportblaskan om Florenzi och hans farmor:

Bara hon inte gör det till en vana och ställer samma krav, då kommer Florenzi att slå nytt Serie A-rekord i gula kort.

Om hon behåller hälsan och Florenzi får en lång karriär.

Conti ligger för närvarande på 172 varningar (135 i Serie A, och 37 i Serie B). Och han är i sin bästa ålder med många våldsamma år kvar.

http://www.transfermarkt.com/daniele-conti/leistungsdaten/spieler/20730/saison/ges

De senaste åtta säsongerna (inkl den pågående) har han fått 97 varningar, men endast fått se det röda kortet tre gånger.
Citera
2014-09-22, 11:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Om hon behåller hälsan och Florenzi får en lång karriär.

Conti ligger för närvarande på 172 varningar (135 i Serie A, och 37 i Serie B). Och han är i sin bästa ålder med många våldsamma år kvar.

http://www.transfermarkt.com/daniele-conti/leistungsdaten/spieler/20730/saison/ges

De senaste åtta säsongerna (inkl den pågående) har han fått 97 varningar, men endast fått se det röda kortet tre gånger.

Conti är förstås väldigt nyttig för sitt lag. Det är ett genomtänkt och selektivt våld, ingripanden av nödtvång. Intressant att han så sällan får rött. Högst procent fullbordade passningar i Cagliari i inledningen av säsongen:

http://www.whoscored.com/Teams/78

Två enpoängslag som möts i helgen, Cagliari och Torino. Det är sådana matcher sardinierna måste vinna om det ska bli en bra säsong för dem.

Även om Torino startat svagt är det inte mittbackarna som sviktat, tyvärr för Pontus Jansson. Kamil Glik har 94.2 i passningsprocent:

http://www.whoscored.com/Teams/72
Citera
2014-09-22, 22:22
Medlem
Il Capitano. Debut i Serie A 1996 för Roma. Var med i U21, men valde att följa med Cagliari ned till Serie B. Legendarisk…

Fansen kunde motvilligt ta den onödiga förlusten hemma mot Atalanta, eftersom de dominerade och förtjänade bättre. Och att förlora borta mot dagens Roma med 2-0 är inte heller ett problem. Men det var sättet. Jag såg som bekant inte matchen, men man visade tydligen inte rätt inställning. Och det är viktigt.

Många som redan börjar snacka om att man borde kontakta Reja eller någon annan som kan gneta ihop poäng. Därför är matchen mot Torino oändligt viktig.
Citera
2014-09-24, 00:30
Medlem
JayGatsbys avatar
Så; Torres har gjort mål i Serie A. I Chelsea tog det 903 minuters speltid, i Milan ca 60 min.

Blir det en revival nu?
Citera
2014-09-24, 10:59
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Så; Torres har gjort mål i Serie A. I Chelsea tog det 903 minuters speltid, i Milan ca 60 min.

Blir det en revival nu?

Jag hoppas det. Ett dussin mål borde Torres kunna vara god för. Kanske femton.

Inzaghi om gårdagsmatchen:

http://www.football-italia.net/56328/inzaghi-milan-defending-inexplicable

Citat:
“It was a strange game. We knew it would be difficult, as I wasn’t lying when I said Roma struggled and didn’t deserve to win here,” the Coach told Sky Sport Italia.

“Unfortunately we gave away the opening half-hour. I had told the side to be wary of free kicks, but a team that has ambitions to be great cannot concede goals like that.

“It was a game of two halves and we will try to fix these problems on set plays, which has been a Milan defect for a few years now.

“The team did show great strength to get back into it and after the first half-hour it was the usual Milan, as we hit the bar and had several other chances.

“It’s a shame about that start. We tried to prepare as best we could, saying that if we held out for half-an-hour under Empoli’s intensity they would run out of steam and open more spaces for us.

“Can I explain that first 30 minutes? No, I really can’t,” confessed Pippo.

“Set plays have always been a bit of a problem for Milan and once we changed to a zonal system. Yesterday and today I showed only video clips of Empoli set plays, as they have been playing with this Coach for three years. Maybe the DVD wasn’t working...

“It’s a real shame, as we would’ve won if it weren’t for those free kicks. I think it’s also an individual issue, as we need to be more determined on the marking.”
Citera
2014-09-24, 16:57
Medlem
qhz.s avatar
Mycket bra och läsvärd men framför allt tänkvärd text av Wilbacher.

http://bloggar.expressen.se/wilbacher/2014/09/24/serie-a-pa-tv-njut-medan-ni-kan/

Går inte med ord att beskriva hur bedrövligt Serie A sköts av svensk media i allmänhet och TV4 i synnerhet. Ikväll är det nästan full omgång i Serie A och man har valt att förpassat två matcher till Cmore sports eller vafan kanalen heter. Ser först nu att jag förmodligen kommer kunna se Roma på TV4 play, men annars är det svältfött.

Hur som haver så är det en bedrövlig hantering av världens vackraste fotboll. Ikväll är det ju Caen - PSG, förmodligen med Studio Zlatan och allt vad det innebär. Samtidigt visar man... Ja, vafan visar man i TV4 sport-kanalerna?

Ah. I TV4 Sport är det V86 live för att sedan byta till repris av Sirius - Öster. Så jävla klart.
Citera
2014-09-24, 18:53
Medlem
Intressant att han skriver att risken är stor att ingen plockar upp rättigheterna till kommande säsonger. Jag trodde att SBS som verkar hårdsatsa med kvalmatcher samt roffat åt sig flera kunniga experter iaf skulle vara intresserade, han Wilbacher jobbar väl dessutom där nuförtiden..
Citera
2014-09-24, 20:19
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Mycket bra och läsvärd men framför allt tänkvärd text av Wilbacher.

http://bloggar.expressen.se/wilbacher/2014/09/24/serie-a-pa-tv-njut-medan-ni-kan/

Går inte med ord att beskriva hur bedrövligt Serie A sköts av svensk media i allmänhet och TV4 i synnerhet. Ikväll är det nästan full omgång i Serie A och man har valt att förpassat två matcher till Cmore sports eller vafan kanalen heter. Ser först nu att jag förmodligen kommer kunna se Roma på TV4 play, men annars är det svältfött.

Hur som haver så är det en bedrövlig hantering av världens vackraste fotboll. Ikväll är det ju Caen - PSG, förmodligen med Studio Zlatan och allt vad det innebär. Samtidigt visar man... Ja, vafan visar man i TV4 sport-kanalerna?

Ah. I TV4 Sport är det V86 live för att sedan byta till repris av Sirius - Öster. Så jävla klart.

Jag har gett upp och ser nu alla matcher via sopcast/acestream. Fan att Club Calcio försvann, det var söndagens höjdpunkt för min del. Riktigt bra med Nordahl, Birro och Åslund som tuggade på.

Kolla Tv4s nya sportprogram som ersatt Club Calcio, "Ligue Z"
Citat:
- Det är ett nytt spännande format som vi tror mycket på, säger Tobias Rosvall, redaktionsansvarig på Fotbollskanalen.se.
http://www.fotbollskanalen.se/franska-ligan/premiar-magasinet-ligue-z---psgs-tunga-start-och-zlatans-formsvacka-/

De sitter fan och skypar hahahah, så jävla pinsamt. Det hade vi i denna tråd kunnat göra lika bra själva, Tv4 är sämst i alla avseenden.

-------------------------------------------------

Napoli - Palermo känns som bästa matchen ikväll, det blir intressant hur det än slutar. Förlorar dem mot Palermo så sitter Benitez riktigt löst tror jag.
Citera
2014-09-25, 09:46
Medlem
JayGatsbys avatar
Napoli-Palermo 3-3. Sitter Benitez löst nu?
Citera
2014-09-25, 16:24
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Napoli-Palermo 3-3. Sitter Benitez löst nu?

Ogillar verkligen hans uttagning av backlinjen. Vill se Zuniga, Britos och Maggio där igen - de är iallafall inte dumma i huvudet när det gäller att läsa spelet och vara följsamma. Palermos tridente var förvisso förvånansvärt vass, men det var uselt försvarsspel - kunde lika gärna blivt 5 mål i baken.

Tycker inte Napoli reder ut det med 2-manna mittfält alls (Gargano som inte ens platsade i Parma..). Guzman-Inler-Jorginho hade jag helst sett.

En match kvar av omgången, Lazio - Udinese.
Senast redigerad av Spinnacer 2014-09-25 kl. 16:27.
Citera
2014-09-25, 17:21
Medlem
Villons avatar
Haha, det här är ju en direkt Malesani-imitation av Gattuso:

https://www.youtube.com/watch?v=7clSlIXxBZo#t=14

Kanske är någon Italiensk missuppfattning att det är sådär man ska agera som tränare i Grekland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in