2014-06-24, 23:07
Medlem
Saandros avatar
Har inga ord. Jag trodde aldrig att vi skulle åka ut i gruppspelet igen. Det fanns inte på kartan. Midsommar matchen mot Costa Rica är det sämsta jag sett Italien någonsin. Visst, jag hade alkohol i blodet men jag var helt mållös. Skulle det varit serie a skulle man trott att det var riggat.

Som vanligt ska Italien göra det svårt för sig. Man börjar vänja sig. Men jag hatar det. Jag hatar mentaliteten dom landslaget har ibland. Det är ju där det skiter sig. Matchen mot Costa Rica. Även.fast Prandelli och alla så kommer man inte underskatta dem men det var precis vad dem gjorde. Plus ett väder som är odugligt.

Matchen mot Uruguay måste man fan framåt. Gör man mål måste de göra 2. Simpelt. Men nej, det händer fan inget i anfallsväg. Hålla i boll och hålla nollanr det som gäller. Efter Marchisios "röda", som knappt är gult, då förlorade jag hoppet. Kändes som VM 2010 igen. Satt med tårar i ögonen. Jag som verkligen trodde på det här. Åka ut i gruppspelet två VM i rad. Mamma Mia.

Sen Suarez. Riktig äcklig råtta. Det ska vara rött! Men så blev det inte. Nu vill alla att han ska bli avstängd. Vad bra. Men vafan hjälper det Italien? En avstängd Suarez hjälper inte att Buffon och Pirlo får ett finare slut. Det hjälper Inte Marchisio som ser på matchen i omklädningsrummet. Det hjälper inte Prandelli att ha kvar jobbet. Det hjälper fan inte landet Italien och dess fotboll och supportar! Jag och alla andra vill vidare ur gruppen!

Jag var tvungen att ta en promenad och låta tårarna rinna efter matchen. Jag tänkte på Pirlo. Hans sista match. Jag tänkte på Buffon när han sjunger nationalsången och att det också är hans sista mästerskap. Jag tänkte på vilka som ska bli de nya ledarna?

Jag mår dåligt och är otroligt ledsen. Känner mig sviken. Riktigt tungt.

Tack för allt Pirlo. Fino alla fine Mozart.
Citera
2014-06-25, 01:28
Medlem
qhz.s avatar
Med lite distans till dagens match så står jag fortfarande fast vid det jag skrev tidigare. Man faller inte på eget bevåg om man blir bortdömda av en domare i en avgörande match. Att påstå det är ju helt ologiskt trots resultat i tidigare matcher. Hade man förlorad idag med 1-0 och inte fått en felaktig utvisning mot sig och dessutom fått Suarez utvisad, fine, då hade det varit på eget bevåg.

Det är inte ofta jag håller med Chiellini (som kan vara ett riktigt svin själv för övrigt) men idag har han många poänger...

“Suarez is a sneak and he gets away with it because FIFA want their stars to play in the World Cup. I’d love to see if they have the courage to use video evidence against him.”

Samtidigt kontrar Suarez med;

“These things happen in the box”

Det bara skriker psykopat om honom.

Det ska bli intressant att följa efterspelet till detta. Egentligen hade en tvångsinspärrning på en psykiatrisk klinik varit det enda rätta för Suarez. Nu lär det väl åtminstone bli två års avstängning. Någonting annat hade ju bara varit vidrigt.

Ja, jag är jävligt bitter och framför allt besviken. Hade sett fram emot att följa Gli Azzurri i detta VM så händer det här. En oerhört sur och bitter jävla eftersmak är vad det ger en.
Citera
2014-06-25, 07:06
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Prandellis avgång ställer ju rakt upp och ner på italiensk landslagsfotboll. I våras var det rykten om storslagna planer med en långsiktig satsning med Prandelli som huvudarkitekt. Hela det projektet gick i stöpet i och med detta fatala misslyckande.

Jag har svårt att peka på någon enskild punkt men det kändes aldrig som att bollrullandet kom igång, det var statiskt och för mycket klämma-och-känna på bollen från centralt fält. Borta var även all fingertoppskänsla från EM 2012, där matchplanerna, bytena och startelvorna kändes klockrena varje gång efter att 90 minuter hade summerats. Icke så den här gången. Snarast raka motsatsen.

Ett mindre genombrott från Darmian är vad jag tar med mig. Allt annat vill man bara glömma.

Håller med i varenda stavelse.

Nu har man avreagerat sig på diverse sociala medier över idiotiska domare och idiotiska Suarezar och inget snack om saken att Italien var extremt förfördelat.

Men...

Det ändrar inte faktumet att Italiens spel var katastrofalt jävla uselt. Inte ens sista 10 minuterna när man verkligen behövde det så ökade man tempot. Det var gåfotboll till sista minuten. Inget Go överhuvudtaget.

Visst, jag har som alla andra charmats av den italienska inställningen att ta det lungt i gruppen och lägga i nästa växel i 16delen (vilket ju gjordes 2006 och ledde till guld), men det håller ju inte längre.

Jag har alltid gillat Prandelli och hoppas att någon ger han chansen i ett Serie A-lag då jag tror att han kan lyckas bra.
Vem ska ta över Gli Azurri? EM 2016 i Frankrike är ett ypperligt tillfälle att återskapa trovärdigheten och storslagenheten.
Finalrepris från 2006 mot Frankrike tio år senare i Paris? Ja, det hade varit magiskt, men vem ska leda? Och vilka spelare ska visa framfötterna?

Vet inte vad det är med calcio. Det är som ett knark. Varje jävla mästerskap och varje Europasäsong tittar man på youtube och kollar VMkrönikan 2006 eller gamla finaler från 1994 och 2003 och hoppas på stordåd.
Men så åker man ur i gruppspelet och Juve går inte ens vidare från gruppen...

Citera
2014-06-25, 10:54
Medlem
När lottas Serie A? August? Fan googlat i evigheter och kan inte hitta ett skit.
Citera
2014-06-25, 14:08
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ett mindre genombrott från Darmian är vad jag tar med mig. Allt annat vill man bara glömma.

Det mest positiva man kan ta med sig enligt mig är att Verratti visade att det är kring honom man ska bygga det ack så viktiga mittfältet framöver.
Citera
2014-06-25, 14:11
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Prandellis avgång ställer ju rakt upp och ner på italiensk landslagsfotboll. I våras var det rykten om storslagna planer med en långsiktig satsning med Prandelli som huvudarkitekt. Hela det projektet gick i stöpet i och med detta fatala misslyckande.

Ja, det här tycker jag är intressant. Var väl på tal om att han skulle få en roll som sträcker sig långt över att endast basa över det italienska A-landslaget? På Wilbacher lät det ju nästan som att Prandelli skulle bli någon slags gudfader över calcion. Nog för att Prandelli och Gli Azzurri misslyckats totalt detta VM, men känns det inte lite konstigt att avgå om man tidigare gjort upp om såpass stora planer? Eller är det helt enkelt så att Prandelli blev så besviken och arg på domaren att han valde att avgå i stundens hetta?
Citera
2014-06-25, 21:53
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Tycker Prandelli får ta på sig detta misslyckande. Hela trupputtagningen och sveket mot Rossi smakar illa och Cassanobytet, vem fan skulle han anfalla med?

Sedan tycker jag Pirlo kommit billigt undan, han lunkade runt i 90 minuter mot Costa Rica och han tog fan inte många fler löpsteg mot Uruguay heller. Han är magisk med boll men när motståndarna inte ens behöver ägna honom en tanke när det har bollen så gör man fan inte sitt jobb.

Och den här Juveryggraden verkade ha fått både skolios och diskbråck, hoppas det ger en föraning om kommande Serie A-säsong.

Det röda var fel och Suarez skulle åkt ut men om de gjort jobbet mot Costa Rica hade det inte spelat någon roll. Blir ett rejält nybygge under EM-kvalet för stackaren som får jobbet att få ordning på det här.
Citera
2014-06-25, 21:56
Medlem
Är en utländsk coach helt uteslutet för Italien? De italienska alternativen känns inte särskilt attraktiva, bortsett från Ancelotti. Italien behöver nån som kan utföra det jobb Prandelli misslyckades att utföra, att få Italien att spela en modern fotboll.
Citera
2014-06-26, 13:17
Medlem
Semester & VM...

Missade mycket av gruppspelet. Såg Tyskland köra över Portugal hemma i soffan hos tyskar, läste om Zeman på en bänk i Monets trädgård, lyssnade på Italiens match mot Costa Rica medan jag körde på galna serpentinvägar på Korsika.

Väl på Sardinien reagerade vi på att det vimladeav italienska flaggor?! Normalt finns de endast utanför myndighetsbyggnader, men plockas fram vart fjärde år och ersätter då under en månad Quattro Mori, eller åtminstone vajar bredvid.

VM ”började” med en direkt avgörande match som gick i olika nyanser av blått. Gillar Tabarez. Två gånger om tränare i Cagliari under 1990-talet. Han kan sin Calcio. Och cirka hälften av spelarna i Uruguay har spelat i Serie A.

Stabilt om än lite tråkigt spel. Men det var mitt på dagen och det var ju inte gli Azzurri som skulle skapa matchen. En poäng skulle räcka.

Ma... un altro Moreno...

Och VM tog slut då det skulle börja. Så jävla trist. Jag befann mig i samma lilla by, som desperat klamrar sig fast vid ett berg, då jag var en liten kille 1982. Magiskt. Och nu är min son i den åldern...

Gamlingarna och Juventusryggraden Buffon, Pirlo och Barzagli var bland de främsta under VM. Bland de yngre som steg fram lyste Verratti och Darmian klarast. Medan Balotelli & Cassano vek ned sig. Och båda verkar ha det tunga gardet med Juventusgänget förstärkt med De Rossi mot sig.

Samtidigt som Balotelli gnäller om hur jävla synd det är om honom, så dog Ciro Esposito efter 53 dagars kamp. Jag har ofta hånat De Laurentiis men han har hanterat det riktigt snyggt. I det tysta har han varit nära familjen, betalat deras utlägg och också erbjudit sig att betala för begravningen.
Citera
2014-06-26, 13:19
Medlem
Calogeros avatar
De Rossi går ut och gråter om Balotelli i media.

Även om han har en del poänger i kritiken tycker jag det här är riktigt patetiskt av De Rossi. Ingen tjänar på det här och sådan här kritik skall skötas internt. Väldigt besviken måste jag säga.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/vm2014/article19112561.ab

Balotelli var riktigt dålig under VM (som typ alla andra också var i Italien), men om Balotelli var dålig så vet jag inte vad man skall använda för ord för Ciro Immobiles insatser. Herregud, bland det sämsta jag sett. Markus Rosenberg hade gjort ett bättre jobb.
Citera
2014-06-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
De Rossi går ut och gråter om Balotelli i media.

Även om han har en del poänger i kritiken tycker jag det här är riktigt patetiskt av De Rossi. Ingen tjänar på det här och sådan här kritik skall skötas internt. Väldigt besviken måste jag säga.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/vm2014/article19112561.ab

Balotelli var riktigt dålig under VM (som typ alla andra också var i Italien), men om Balotelli var dålig så vet jag inte vad man skall använda för ord för Ciro Immobiles insatser. Herregud, bland det sämsta jag sett. Markus Rosenberg hade gjort ett bättre jobb.

Jag har inte följt eftersnacket särskilt ingående, men jag uppfattar det som att De Rossi ger Buffon sitt stöd. Hela skitet är patetiskt, men Balotellis snack om att negrer beter sig bättre än italienare kan nog endast toppas av de politiker som försöker plocka billiga jävla politiskt korrekta poäng genom att hålla med negern.

Varför jag skriver neger? För att det var ordet som Balotelli använde i sitt upprop där han ansåg sig vara ett offer.
Citera
2014-06-26, 22:27
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt som Balotelli gnäller om hur jävla synd det är om honom, så dog Ciro Esposito efter 53 dagars kamp. Jag har ofta hånat De Laurentiis men han har hanterat det riktigt snyggt. I det tysta har han varit nära familjen, betalat deras utlägg och också erbjudit sig att betala för begravningen.

Riktigt tragiskt och sorgligt, givetvis. Man har hedrat hans minne rejält nere i Scampìa, otroligt fint att se.

http://www.napolimagazine.com.cn/in-primo-piano/105-foto-video-a-scampia-per-ciro-esposito-applausi-striscioni-e-commozione-quartiere-in-silenzio-25 7557

Samtidigt ska man komma ihåg att för all del inte döma fotbollen efter det här. Detta har absolut noll med det att göra, den enda kopplingen man kan dra till fotboll är att Ciro höll på Napoli och De Santis Roma. Viktigt att tillägga i tider då folk är snabba på att ge just fotbollen kängor för samhällsproblemen som finns. Lättast att lägga skulden på den och klubbarna och tusentals oskyldiga supportrar blir svartmålade i media.

Iofs en sekundär grej efter denna tragiska bortgång, men viktig i sammanhanget.

Ciao Eroe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in