Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
I denna bilmodell så krävs det man kopplar upp sig mot fabrikens server och tankar över alla kampanjer, aktioner, mjukvara för den skall anses välservad. Så, min tanke var väl kolla av om LF kan vägra ersättning när den inte har senaste mjukvaran. Ändå en 400K som skall betalas ut...

Lätt att peka ut att bilen inte har senaste mjukvaran om motorn rasat...
Som jag skrev så tog de min koppling på försäkringen o då gjorde jag hemmaservice. Jag har deffenitivt inte tillgång till uppdateringar.
Men sedan är det skillnad på ett kopplingsbyte på ca: 15 000kr (minns inte exakt summa) mot ett motorbyte på 400 000kr. De kanske inte ens brydde sig i mitt fall medan de granskar varenda kryphål de kan hitta när det gäller ett motorbyte som kostar lika mkt som fyra ex av min bil.
Nu till moralkakan som nog även skaderegleraren tänker.
Hur fan tänker man om man har en bil där enbart motorn är värd 400 000 när man sedan snälar på servicen.
Själv är jag på väg att beställa en bil för 350 000kr o har redan förbjudit min sambo att ens fundera på biltvätt samt en dotter som fått veta att det är förbud att använda munnen till mer än att andas o prata i den.