2005-08-21, 23:13
Medlem
Men vafan era bortskämda snorungar! Ska ni sumpa min och många andras chans som inte har canal+ att få för en gång skulle se nåt annat än damfotboll i tv-rutan?!

Mrr. Tv4 verkar tycka det är trendigt att starta nya kanaler. Det kommer säkert komma Tv4 Allsvenskan där ni kan sitta och titta på Gefle eller vad ni nu vill.
Citera
2005-08-21, 23:57
Bannlyst
allsvenskan på fyran? WTF?!

Råkade snubbla över en namnunderskrifts-sida på nätet... här får man ju intrycket att tv4 kanske ska få rättigheter att sända allsvenskan nästa säsong, och att det då blir bara EN match per vecka (givetvis "storlag") + att i såna fall skulle tydligen canal digital INKLUSIVE PPV tappa ALL sändningsrätt på allsvensk fotboll... Det vore ju en KATASTROF! Alla vet ju hur tv4:s sportbevakning brukar se ut.. värdelösa kommentatorer, jobbiga reklampauser etc etc... det kommer bli ett riktigt pajas-arrangemang, om det nu blir så att fyran får exklusiva sändningsrättigheter på allsvenskan.

Snälla någon... kom och säg att det här inte är sant

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?nejtilltv4
Citera
2005-08-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isolerad
Men vafan era bortskämda snorungar! Ska ni sumpa min och många andras chans som inte har canal+ att få för en gång skulle se nåt annat än damfotboll i tv-rutan?!

Mrr. Tv4 verkar tycka det är trendigt att starta nya kanaler. Det kommer säkert komma Tv4 Allsvenskan där ni kan sitta och titta på Gefle eller vad ni nu vill.

Är man riktigt intresserad av fotboll så skaffar man sig Canal Digital, inget snack om det. Det gäller bara att prioritera saker och nej jag lider inte med dig ett dugg faktiskt. Får jag bestämma så blir det damfotboll för dig i fortsättningen också.

Citera
2005-08-22, 00:40
Medlem
feldgraus avatar
Till alla er som likt mig inte har Canal+, men som babblar om "ge oss en chans att se Allsvenskan", "bortskämda snorungar", o s v. Frågan är vem fan det är som är bortskämd? Gå till Harry's, O'Leary's ellar någon annan pub som visar matchen då för i helvete. Släpp soffan och ta er ut i verkligheten någon gång. Vill man se Allsvenskan idag, så kan man göra det. Tyvärr verkar allt för många prioritera slöhet framför kvalitet.

/feldgrau
Citera
2005-08-22, 00:45
Bannlyst
Sen kostar väl Canal Plus + Säsongskortet bara ~300:-/mån?
Citera
2005-08-22, 00:50
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Går det att ha Canal + utan digitaltv?
Citera
2005-08-22, 09:21
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler

Vilket innebär 3600 kr/år som inte är smågrus om man har ansträngd ekonomi. Dock har tex feldgrau rätt i att man faktiskt kan anstränga sig lite och kanske ibland ringa en polare eller kosta på sig 2 bira på en pub som sänder matchen.
Citera
2005-08-22, 11:06
Medlem
Canal+ snackar ju lite om att lägga ut en match i Kanal 5. Femman har väl rätt stor täckning och det räcker väl gott och väl åt de som inte har Canal+. Man kan alltså både äta upp kakan och ha den kvar.

PPV är ju något av det bästa som hänt allsvenskan på senare år och det vore katastrof om det skulle försvinna.
Citera
2005-08-22, 11:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Konstiga inlägg här, läs på lite. Undertecknad skaffade digital-TV + Com Hem-abonnemang ENBART för att kunna beställa PPV-fotbollsmatcher. Kostnaden för detta är 29:-/månad + prislappen för varje match (69:-). Det blir ett antal 100-lappar under säsongen, vilket självklart är värt för att se Stockholms Stolthet spela hem guldet , och att slippa se/höra TV4:s motbjudande vindsurfare till kommentatorer.

Om matchen blir Canal+ "Veckans match" biter dock inte PPV:n längre, utan där gäller det att ha den kanalen. Om "Veckans Match" gick i t ex TV3 istället för Canal+ vore allt toppen.

- F.G
Citera
2005-08-22, 11:51
Medlem
P3RK3L3s avatar
Påskrivet. Vore som sagt inte bra för de allsvenska publiksiffrorna som ju faktiskt är rätt hyfsade idag men som förhoppningsvis blir bättre.

Och sen Emir Osamabinladenovic och Patrick Ekwall i pausstudion. Malin Swedberg som kommentator. Nej tack.
Citera
2005-08-23, 08:08
Medlem
Ybbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Hur gör man om man vill kunna se fler än en match per omgång på TV då?
Om fyran sänder en match i veckan så kan resten sändas i C+ och PPV som nu. Man ska inte räkna med att ens favoritlag visas varje omgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Feldgrau
Till alla er som likt mig inte har Canal+, men som babblar om "ge oss en chans att se Allsvenskan", "bortskämda snorungar", o s v. Frågan är vem fan det är som är bortskämd? Gå till Harry's, O'Leary's ellar någon annan pub som visar matchen då för i helvete. Släpp soffan och ta er ut i verkligheten någon gång. Vill man se Allsvenskan idag, så kan man göra det. Tyvärr verkar allt för många prioritera slöhet framför kvalitet.
Ja, tjoho, jippi det lockar verkligen att åka 11 mil för att se en match på en pub. Däremot åker jag och ser live så mycket som ekonomin och tiden tillåter.

Edit:Jag menar naturligtvis en riktig "sportpub eller sportsbar" inte den värdelösa lokala puben.
Citera
2005-08-23, 17:46
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ybbe
Om fyran sänder en match i veckan så kan resten sändas i C+ och PPV som nu.
Nej...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in