2005-08-21, 18:19
Medlem
feldgraus avatar
De flesta har antagligen noterat att TV4 planerar att köpa rättigheterna till Allsvenskan. De planerar då att enbart sända en enda av omgångens alla sju matcher. Ett stort jävla hånskratt rakt upp i ansiktet på alla fotbollsfans. De största förlorarna skulle, om köpet går igenom, blir supportrarna till de mindre lagen, då de matcher som skulle visas antagligen blir väldigt stockholmscentrerade, ändå kommer även stockholmssupportrar att förlora på det.

Aftonbladetartikel

Skriv på namninsamlingen och tvinga Lagrell att säga "tack men nej tack" till TV4.

/feldgrau
Citera
2005-08-21, 18:49
Medlem
papa_ogens avatar
Påskrivet!
Citera
2005-08-21, 19:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
TV4 är Sveriges sämsta kanal, de är dåliga på allt utom att köpa in vissa trendiga amerikanska serier. Ska man behöva sitta och lyssna på pajaser som Ola Wenström skrika i falsett som han gjorde under Dam-VM?

Fy fan. Hands off, töntar.

EDIT: påskrivet.

- F.G
Citera
2005-08-21, 19:15
Medlem
Worships avatar
Det jag ser som största hotet med det är att TV4 vill putta in en massa reklam och det skulle inte förvåna mig ett dugg om det en vacker dag innebär att matcherna måste bryta en minut eller två mitt i en halvlek.
Skratta inte. Det sker redan i hockeyn, snart är det fotbollens tur att misshandlas ytterligare. Hockeyn har de flesta sunt tänkande människor redan slutat bry sig om.
Citera
2005-08-21, 19:17
Medlem
Jag litar på att tv4 skulle göra ett bra jobb med allsvenskan,tycker att dom lyckades hyggligt med damalsvenskan så varför skulle dom inte kunna göra succe med allsvenskan.
Citera
2005-08-21, 19:29
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag litar på att tv4 skulle göra ett bra jobb med allsvenskan,tycker att dom lyckades hyggligt med damalsvenskan så varför skulle dom inte kunna göra succe med allsvenskan.

Till att börja med är det två helt olika sporter.
Citera
2005-08-21, 19:32
Medlem
Ybbes avatar
Det är ju bra för en stackars fattig människa som jag som inte har råd med C+.
Heja Tv4, det går ju faktiskt på dom flesta tv-apparaterna att stänga av ljudet, jag har en sådan iallfall.
Citera
2005-08-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Till att börja med är det två helt olika sporter.
Nja inte olika sporter men viss skilnad är det.TV4 skulle kunna göra alsvenskan riktigt stor tror jag,nu e det bara canal+ innehavare som kan se matcher i soffan men om tv4 visade så skulle verkligen många kunna njuta av alsvenskan i soffan.
Citera
2005-08-21, 19:33
Medlem
Men om Patrick Ekwall kommer att vara med i sändningarna så kommer det troligtvis innebära slutet för allsvenskan
Citera
2005-08-21, 19:34
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Nja inte olika sporter men viss skilnad är det.TV4 skulle kunna göra alsvenskan riktigt stor tror jag,nu e det bara canal+ innehavare som kan se matcher i soffan men om tv4 visade så skulle verkligen många kunna njuta av alsvenskan i soffan.

Då får de väl köpa Canal+ eller gå till O´Learys.

TV4 tramsar ju bara sönder sina sändningar. Vem vill se Ekwall intervjua Dixon och fråga vad han kände när han "overshoot the goal" eller dylikt.
Citera
2005-08-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Då får de väl köpa Canal+ eller gå till O´Learys.

TV4 tramsar ju bara sönder sina sändningar. Vem vill se Ekwall intervjua Dixon och fråga vad han kände när han "overshoot the goal" eller dylikt.
Du har en poäng i det där med Ekwall men utan det slemmot så tror jag det skulle kunna bli riktigt bra
Citera
2005-08-21, 19:36
Medlem
RedXs avatar
Är det verkligen någon större fara om Allsvenskan skulle bli "förstörd"? Den håller redan nu en klass som är jämförbar med sloveniens högsta division. De bästa lagen i Allsvenskan skulle på sin höjd vara mittenlag i The Championship...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in