Kolla bara på Spanska ligan. Jag fattar inte hur Tv4 lyckas förstöra så bra fotboll med sitt skitsnack, korkade analyser och löjliga kommentarer under matchen. Hade varit bättre om de bara visade själva matchen med ljud och ingen kommentatorröst.
Ja tv 4 är ju den överlägset sämsta kanalen i Sverige, vilka jävla fjantar man har i sitt kommentator stall- tänk Kåmark, tänk Wenström, tänk den skånska slitz-bruden, tänk Perlskog och tänk uber-fjanten Edlund (Oee-eee-eee-r-h-ööö-ööö-r-t) och man kommer snart på varför spanska ligan inte längre går att titta på. Damfotbollen och tv 4 förtjänar och motiverar varandra bra tycker jag.
Edit: Glömte ju den allra värsta; fjanten av fjantar- "studioankaret", svärmorsdrömmen och den frireligiöse Runar-kopian Richard Sjö (borg/fors?, ja ni hajar, det är den där långa blonda total-mesen som också brukar leda fyrans olika cafesatsningar).
Bara för att klargöra: TV3 eller SVT får gärna köpa Allsvenskan... bara inte TV4, kanalen för strandraggare och vindsurfare som kör VW Golf-cab
- F.G
Lite så är min åsikt också. Jag tror att Allsvenskan skulle må bra av att det sändes matcher på "vanlig" teve. Men som sagt - vi vet ju alla hur tv4 behandlar filmerna som de sänder .
Med tanke på att jag inte får in Canal + så skulle det vara en vinst för mig om TV4 fick rättigheterna med tanke på att dom lär sända några av AIKs bortamatcher. Men det bästa vore nog om Canal + avtalar om att sända en match i veckan på Kanal 5 för att locka nya abbonenter, då vinner alla, Allsvensk fotboll för alla samtidigt som man kan se vilken match man vill om man vill lägga ut lite mer pengar eller pallra sig ned till puben.
Jag avböjer från att skriva på listan tills vidare. För det första så är TV4 en kanal som alla svenskar med en TV-apparat har tillgång till vilket jag tycker är positivt. Canal+ kostar en hel del pengar vilket resulterar till att vi med lite sämre ekonomi inte får se någon Allsvensk fotboll överhuvudtaget. För det andra så är finns det inget svenskt fotbollslag som jag följer. Jag är nöjd bara jag får se bra fotboll, jag ser alltså hellre Djurgården-Malmö än Gefle-Assyriska.
Men Canal+ sänder väl inte heller alla matcher från Allsvenskan? I Elitserien är det i alla fall så att man väljer ut en match per omgång, mitt kära Linköping kommer bara synas i TV två gånger kommande säsong, båda matcherna spelas på hemmaplan. Sen kanske TV4 väljer att sända någon match på TV4 Plus också. Sammanfattningsvis; jag vill se fotboll och har inte råd med Canal+, alltså är det här bara positivt för mig.
Det är ju bra för en stackars fattig människa som jag som inte har råd med C+.
Heja Tv4, det går ju faktiskt på dom flesta tv-apparaterna att stänga av ljudet, jag har en sådan iallfall.
Bra förslag. Hur gör man om man vill kunna se fler än en match per omgång på TV då?