2014-05-31, 16:47
Medlem
Hej!!!

Av ngon anledning s kraschade min dator ver en natt. Jag kan inte starta datorn lngre och varje gng jag gr det s fr jag upp fljande;

http://www.pluggakuten.se/wiki/images/3/36/IMG_1834.JPG

http://www.pluggakuten.se/wiki/images/8/81/IMG_1835.JPG

finns det ngot jag kan gra s att jag kan under komma detta. Jag har viktiga saker i datorn och behver fixa den. r tacksam fr all hjlp jag kan f
Citera
2014-05-31, 17:22
Medlem
Du kan plocka ut hrddisken, koppla in den i en annan dator och kopiera allt till ett usbminne eller brnna p skiva innan du formaterar och installerar om windows.

Eller s kan du installera windows utan att formatera. En ful lsning men du kommer iaf in i windows och kan ta backup p de du vill ha innan du formaterar och installerar om.

En tredje lsning och troligen den smidigaste r att starta upp datorn men t.ex Ubuntu Live CD, drifrn komma du t dina filer p hrddisken, ta backup och sen installera om windows.

Hoppa nt funkar fr dig.
Citera
2014-06-03, 02:51
Medlem
Hej
Tack s jtte mycket men jag undrar om det finns p ngt stt kunna komma t systemterstllning. Jag min att jag har gjort det en gng men minns inte riktig hur jag gjorde men jag kunde allts komma t system terstllningen genom att anvnda mig av instruktioner som skulle gras direkt d dator startar. Kan ngn hjlpa mig med detta??
Citera
2014-06-03, 05:59
Medlem
Du menar att pumpa F8 fr att starta datorn i felskert lge och f upp de andra alternativen?

Har du en mrkes dator s kan det vara andra knappar. Har du Win 8 s r det definitivt andra knappar som inte funkar trots att du trycker fr jtte mnga ven innan man hade problem.

r felet tillrckligt illa s funkar det inte. Dessutom bruka sna fel komma tillbaka s det en tillflligt lsning fr att f tid att ta backup innan man tar bort och installerar om allt.

Ta bort partitionerna ocks p Windows disken nr du installerar om. Lsningen till mnga fel krvde det fr att felet annars blev kvar. Ta bort partitioner, formatera och installera om r 3 olika saker.

Du kan alltid kpa en annan hrddisk som du installerar om p. Har du ingen extra disk s r det hg tid att skaffa det. Du har alltid nytta av det vid felskning, backup mm.

Ha bara 1 disk kopplad medan Win DVD / USB minnet installerar. Annars lgger den / anvnder den ngot p andra disken som Windows behver fr att starta mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in