Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-03, 20:27
  #253
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
du tänkte också på det, intressant!

PUA-kurser hjälper ju dessa "frustrerade män", vilket borde ses som något positivt i sammanhanget.
i själva verket vill kvinnor att beta males ska fortsätta vara beta males. de vill ju så att säga fortfarande kunna "skilja agnarna från vetet" och inte bli "lurade".

intresant klipp btw...


PUA är en kult. Trams. Det drivs av folk som vill tjäna pengar på att ge värdelösa råd
åt frustrerade män som vill allt annat än att gå på kärnan i sina egna problem.
Citera
2014-06-03, 21:42
  #254
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Om kvinnor inte särade på benen hela tiden så kanske inte männen hade haft ett så stort kvinnoförakt. Just en tanke.

Jag tror inte att män hatar kvinnor, iaf inte svenska män. Däremot så är ju kvinnorna förtryckta hos sina muslimska män. Det hade varit kul att se feminister ta debatten mot Islam, men det är enklare att tjafsa om något som knappt existerar. Och om sanningen ska fram så vet knappt någon svensk vad Islam egentligen innebär. Där kan vi snacka könsapartheid.
Citera
2014-06-03, 22:29
  #255
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
PUA är en kult. Trams. Det drivs av folk som vill tjäna pengar på att ge värdelösa råd
åt frustrerade män som vill allt annat än att gå på kärnan i sina egna problem.

Usch då! Att någon skulle vilja ta betalt för sin kompetens inom ett visst ämne låter helt sinnessjukt!
Citera
2014-06-03, 22:45
  #256
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
Om kvinnor inte särade på benen hela tiden så kanske inte männen hade haft ett så stort kvinnoförakt. Just en tanke.

inser du att du precis skapade ett moment 22 ur kvinnans perspektiv?
...med tanke på sexuellt frustrerade män etc. Just en tanke.
Citera
2014-06-03, 22:46
  #257
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
PUA är en kult. Trams. Det drivs av folk som vill tjäna pengar på att ge värdelösa råd
åt frustrerade män som vill allt annat än att gå på kärnan i sina egna problem.

vad baserar du det på? erfarenhet?
Citera
2014-06-04, 10:39
  #258
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
vad baserar du det på? erfarenhet?

Det räcker med insikt.
Citera
2014-06-04, 11:13
  #259
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Det räcker med insikt.
Typ insikt som Elliot fick på PUAhate?

Jag tror säkert det kan finnas en hel del bullshit där ute, men jag skulle nog säga att de på det storahela har bättre förståelse får attraktion än. någon annan grupp, eftersom de ständigt testa sina idéer mot vetkligheten
Citera
2014-06-04, 15:22
  #260
Medlem
Idunas avatar
I Sverige är det ju snarare misandrin, manshatet, som är påtagligt.
Citera
2014-06-04, 17:23
  #261
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Han får troligen det ska du se.
Det var uttömmande (pun intended)! Så nu vi vet att Aagård "troligen" får slippa brylépuddingen emellanåt....
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Inkvoterad? Varför? Aftonbladet har en viss profil och hon passar in i den utmärkt baserat på den artikel tråden handlar om. Så förklara gärna i detalj hur du tänker när du skriver att hon är inkvoterad. Låt höra.

Jag tror inte att hon aspirerar på det. Jag vågar påstå att Aftonbladet inte har kolumnister eller "journalister" som är politiskt aktiva på det sättet. Det säger sig självt.

Har du fler frågor?
Jag vet att AB har en profil att vara pro-massinvandring, "feministisk" och, som FI, manshatare av rang när det gäller (svenska) vita män. Behöver Aftonbladet Kazmierska eller Sanna Lundell för att skriva stilistiskt lågstående krönikor baserade på en totalt absurd och infantil slutledningsförmåga? AB har ju en kader av fjollor och vita män med självutplåningsmani som både skriver och argumenterar betydligt bättre. Inkvotering, yes!

Ett par länkar till inlägg i en annan tråd får avsluta och anknyta till frågan om kvotering:

(FB) Natalia Kazmierska?

(FB) Natalia Kazmierska?


Eller antyder du att nån slags make/maka-nepotism är inblandad i hennes anställning? Aagård kanske var desperat nån kväll, brylépuddingen var slut, ett snabbt samtal till chefen på AB och saken var biff.

Fetmarkering: Vad säger sig självt? Min uppfattning är att en kader unga tjejer i media nu agerar tillskyndare till främst FI och MP. FI och feminism lyfts fram på ett sätt som inget annat icke riksdagsparti, man kan nästan tro att de redan är största parti. Det skulle inte förvåna om några av de mer kända bli aktuella när FI ska bilda regering med S, V och MP. Vad som talar emot Kazmierska som potentat i FI är väl att hon ser lite för bra ut och då får batikhäxorna emot sig. Kazmierska har åkt räkmacka på sitt utseende länge nu, men här är det en klar nackdel.

Fler frågor? Ja hur var det med Södermalm då? Jag orkar inte kolla, men visst är den gissningen en lågoddsare?
Citera
2014-06-04, 17:48
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Det var uttömmande (pun intended)! Så nu vi vet att Aagård "troligen" får slippa brylépuddingen emellanåt....

Jag vet att AB har en profil att vara pro-massinvandring, "feministisk" och, som FI, manshatare av rang när det gäller (svenska) vita män. Behöver Aftonbladet Kazmierska eller Sanna Lundell för att skriva stilistiskt lågstående krönikor baserade på en totalt absurd och infantil slutledningsförmåga? AB har ju en kader av fjollor och vita män med självutplåningsmani som både skriver och argumenterar betydligt bättre. Inkvotering, yes!

Ok, låt säga att de har denna kader som skriver bättre. De har säkert full arbetsdagar de också. Vilket innebär att fler anställda behövs. Jag förstår fortfarande inte hur du får det till kvotering?

Det är som att säga att t.ex. Zlatan ska spela som enmanslag i franska ligan för att han är bäst i laget. Alla andra på planen är "inkvoterade".

Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Ett par länkar till inlägg i en annan tråd får avsluta och anknyta till frågan om kvotering:

(FB) Natalia Kazmierska?

(FB) Natalia Kazmierska?

Jag ser fortfarande inte hur det är kvotering. Det är ett antal beskrivning av henne i de där posterna och vad det verkar så stämmer det in exakt på aftonbladets profil. Hur får du det till kvotering då? Det är snarare motsatsen. Hon är en idealanställd som uppfyller alla kriterier.

Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Eller antyder du att nån slags make/maka-nepotism är inblandad i hennes anställning? Aagård kanske var desperat nån kväll, brylépuddingen var slut, ett snabbt samtal till chefen på AB och saken var biff.

Nej, det gör jag inte. Hon ser rätt bra ut. Så varför skulle det vara konstigt att de är ett par? Att hon är en vänstergalning? Det är ju han också. Kanske värre. Så varför skulle han vara desperat?

Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Fetmarkering: Vad säger sig självt? Min uppfattning är att en kader unga tjejer i media nu agerar tillskyndare till främst FI och MP. FI och feminism lyfts fram på ett sätt som inget annat icke riksdagsparti, man kan nästan tro att de redan är största parti. Det skulle inte förvåna om några av de mer kända bli aktuella när FI ska bilda regering med S, V och MP. Vad som talar emot Kazmierska som potentat i FI är väl att hon ser lite för bra ut och då får batikhäxorna emot sig. Kazmierska har åkt räkmacka på sitt utseende länge nu, men här är det en klar nackdel.

Än sen? Aftonbladets ledarskribenter är sossar. Men de kandiderar inte för riksdagen. Du tror alltså på fullt allvar att de hoppar över folk från sin riksdagslista, hoppar över partiaktiva, för att ta in en kändis till riksdagen. Exempel på när det hänt tidigare? Vilket parti? När? Du vet inte ens om hon är medlem i partiet.


Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Fler frågor? Ja hur var det med Södermalm då? Jag orkar inte kolla, men visst är den gissningen en lågoddsare?

Det var nog det enda rimliga du hade att säga.
Citera
2014-06-04, 18:19
  #263
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

.........
Än sen? Aftonbladets ledarskribenter är sossar. Men de kandiderar inte för riksdagen. Du tror alltså på fullt allvar att de hoppar över folk från sin riksdagslista, hoppar över partiaktiva, för att ta in en kändis till riksdagen. Exempel på när det hänt tidigare? Vilket parti? När? Du vet inte ens om hon är medlem i partiet.

Det var nog det enda rimliga du hade att säga.
Thomas Bodström var inte ens medlem i sossarna när han enrollerades som justitieminister.

Marita Ulvskog enrollerades som minister 1996 efter en tid som chefredaktör för DalaDemokraten. Hon var inte riksdagsledamot en gång, men mycket känd som journalist.

Finns fler exempel, du får kolla lite bättre innan du slänger ur dig påståenden (jag skrev också om FI vid ett ev riksdagsinträde, inte sossarna). Jag avstår att kommentera resten av ditt resonemang då jag nu förstår att du inte begriper vad jag menar. Vi pratar om helt olika saker. Liknelsen med Zlatan var iofs komisk, men helt absurd och irrelevant. Och Södermalm var inte bara rimligt utan rätt (har kollat nu!).

Läs på, gör om, gör rätt!
Citera
2015-09-30, 23:02
  #264
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Påpekar hon ens att mestadels av dom som han dödade var män? Nej det gör hon såklart inte...


Självklart inte, och ingen på redaktionen som tryckte hennes krönika heller.

Natalia är en förbannad idiot, tyvärr finns det fler som hon i dagens Stockholmsmedier. Hon är bara osedvanligt tydlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback