2014-05-31, 01:09
Medlem
Tjenare jag vill veta hur man ser sig själv som andra ser dig läste om att spegeln inte visar dig själv som andra ser dig. är det bäst om man tar en bild?

Hjälp skulle uppskattas då jag har funderat över det här ett bra tag
Citera
2014-05-31, 02:01
Medlem
SkepticalHippos avatar
Det är faktiskt svärt det där. Man är ju generellt inte objektkv dä man ser sig själv så både bilder och spegelbilden visar ju snarast vad man vill se.

Jag har uppfattat det som att jag ser väldigt annorlunda ut då jag filmas och jag tror det är mest rättvisande eftersom man då ser minspel, ser olika vinklar och hör tonläge. Man kan inte heller styra vinklar och ansiktsuttryck på samma sätt på en filmsnutt. Tror man ser sig själv så nära en utomståendes perspektiv som möjligt då.
Citera
2014-05-31, 02:49
Medlem
whoresms avatar
När en annan filmar men sen reflekteras vi bäst i samtal med vänner, man kan säga att du kan utläsa hur du uppfattas (vilket är mer talande än en filmkamera) i hur andra bemöter dig. En filmkamera berättar egentligen hur en okänd som ännu inte hunnit göra sig en enda reflektion om din person eventuellt ser dig. Det i sin tur gör att filmkameran avslöjar hur ingen ser dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in