• 1
  • 2
2005-08-21, 13:55
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Jag sitter här med en burk bönor, men vet inte hur det ska tillredas. Räcker det med att värma i kastrull, eller ska det vara på annat sätt? Svar snabbt, jag är hungrig.
Citera
2005-08-21, 13:58
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Jag sitter här med en burk bönor, men vet inte hur det ska tillredas. Räcker det med att värma i kastrull, eller ska det vara på annat sätt? Svar snabbt, jag är hungrig.

japp, det räcker utmärkt! Låt dem sjuda ett par minuter.
Citera
2005-08-21, 13:58
Medlem
Käkar 2 burkar om dagen. Öppna, sätt i sked och börja slaffsa. Smakar inte så dåligt.
Citera
2005-08-21, 13:59
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
japp, det räcker utmärkt! Låt dem sjuda ett par minuter.

Tjena!

Tackar! Då ska jag till att äta.

Edit: Såsen ska inte koka upp?
Citera
2005-08-21, 14:08
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

Tackar! Då ska jag till att äta.

Edit: Såsen ska inte koka upp?

Jag brukar sjuda mina ett par minuter, händer att de kokar upp innan, man kan göra på båda sätten.
Citera
2005-08-21, 14:13
Medlem
kasstkniws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Jag brukar sjuda mina ett par minuter, händer att de kokar upp innan, man kan göra på båda sätten.

Tjena!

Okej, då har jag koll på det.
Citera
2005-08-21, 23:37
Medlem
Truxas avatar
Man måste akta sig för budgetbönor! Eldorado och Prides bönor är riktigt äckliga.
Heinz bönor däremot är lika goda kalla som varma... Dess utom är burken snygg!
Citera
2005-08-21, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Man måste akta sig för budgetbönor! Eldorado och Prides bönor är riktigt äckliga.
Heinz bönor däremot är lika goda kalla som varma... Dess utom är burken snygg!
Det stämmer visserligen, men eftersom Eldorados bönor kostar ungefär hälften till en tredjedel av Heinz (och Heinz inte finns i "min" Willys-butik) så köper man ändå Eldorados. De smakar lika gott som Heinz om de får sjuda en stund med en nypa socker, lite salt och en gnutta vitpeppar. Även en liten gnutta smör om man är på lyxhumör.
Citera
2005-08-22, 12:01
Medlem
Gammgubbens avatar
Funkar även i mikron

Jag värmer alltid mina bönor (oftast Heinz) i mikron. 2 min. på full effekt, rör om, ev. värm lite till.
Citera
2005-08-22, 22:34
Medlem
jobes avatar
Värm skiten direkt i burken på spisen och sleva i dig. Ingen mening med att fjolla till det med vita bönor om det är huvudrätten.
Citera
2005-08-22, 22:45
Medlem
tgbgs avatar
Vita bönor, definitivt Heinz (5:-/burk på ÖoB) värmes bäst i skogen över öppen eld direkt i burken. Har man inte tillgång till skog och eld så går det bra i en kastrull på spisen eller i mikron.
Citera
2005-08-23, 22:00
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinyTim
Det stämmer visserligen, men eftersom Eldorados bönor kostar ungefär hälften till en tredjedel av Heinz (och Heinz inte finns i "min" Willys-butik) så köper man ändå Eldorados. De smakar lika gott som Heinz om de får sjuda en stund med en nypa socker, lite salt och en gnutta vitpeppar. Även en liten gnutta smör om man är på lyxhumör.

Ja, i så fall så...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in