2014-05-31, 16:11
Medlem
anjoh66s avatar
Att få ett helt forum dedikerat till detta blir nog svårt då det egentligen bara skulle handla om en enda tråd, därför känns ett underforum overkill även om idén skulle få gehör.

I Religion där jag själv modererar har vi en presentationstråd för de som vill.

(FB) Presentationstråden

Välkommen dit om sådana frågor intresserar dig.

EDIT: Vi har också en omröstningstråd om eventuell religiös tillhörighet som blev lite mer populär än presentationstråden, (FB) Hur ser den religiösa representation ut här på Flashback?

Jag tror personligen att presentationstrådar inte blir så populära just för att användarna vill behålla sin anonymitet som är grundtanken bakom detta forum.
Senast redigerad av anjoh66 2014-05-31 kl. 16:17.
Citera
2014-05-31, 17:56
Medlem
Whoco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Att få ett helt forum dedikerat till detta blir nog svårt då det egentligen bara skulle handla om en enda tråd, därför känns ett underforum overkill även om idén skulle få gehör.

I Religion där jag själv modererar har vi en presentationstråd för de som vill.

(FB) Presentationstråden

Välkommen dit om sådana frågor intresserar dig.

EDIT: Vi har också en omröstningstråd om eventuell religiös tillhörighet som blev lite mer populär än presentationstråden, (FB) Hur ser den religiösa representation ut här på Flashback?

Jag tror personligen att presentationstrådar inte blir så populära just för att användarna vill behålla sin anonymitet som är grundtanken bakom detta forum.
Tack för förslaget, Anjoh! Nu när du nämner religion så har jag faktiskt en egen inriktning inom religion som jag starkt tror på. Kanske startar jag en tråd om det i religionsforumet snart.

Jo, anonymiteten blir såklart sårbar ju mer man berättar om sig själv. Det håller jag med. Men man kan ju modifiera (inte ljuga) sanningen om man så vill. Det är upp till var och en. Det viktigaste är inte vad man berättar utan att man kan komma in i gemenskapen snabbt.
Senast redigerad av Whoco2 2014-05-31 kl. 17:57. Anledning: Skrev lite fel
Citera
2014-05-31, 19:00
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoco2
Tack för förslaget, Anjoh! Nu när du nämner religion så har jag faktiskt en egen inriktning inom religion som jag starkt tror på. Kanske startar jag en tråd om det i religionsforumet snart.

Jo, anonymiteten blir såklart sårbar ju mer man berättar om sig själv. Det håller jag med. Men man kan ju modifiera (inte ljuga) sanningen om man så vill. Det är upp till var och en. Det viktigaste är inte vad man berättar utan att man kan komma in i gemenskapen snabbt.
Du kommer aldrig "komma in i gemenskapen snabbt" oavsett om du har en presentationstråd eller ej. Här "kommer man in i gemenskapen" genom att skriva vettiga inlägg. Gör du inte det kommer du stå utanför "gemenskapen" oavsett om du har 10 eller 10000 inlägg.
Citera
2014-05-31, 19:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Du kommer aldrig "komma in i gemenskapen snabbt" oavsett om du har en presentationstråd eller ej. Här "kommer man in i gemenskapen" genom att skriva vettiga inlägg. Gör du inte det kommer du stå utanför "gemenskapen" oavsett om du har 10 eller 10000 inlägg.

Så är det helt klart. Man skapar sig en profil med utgångspunkt från dom trådar och inlägg man producerar.

Trots att medlemskapet är anonymt så hindrar det inte aktiva medlemmar från att "ta del av" viss information om varandra. Man anar var olika medlemmar bor någonstans, deras ålder, vad dom jobbar med och vad som är deras intressen.

Som medlem så ansvarar man själv för hur mycket identitetsskapande information man lägger ut om sig själv. Det är ett faktum att många medlemmar lägger ut betydligt mer information än dom själva tror.

Man skall inte underskatta risken för att någon försöker samla ihop så mycket information som möjligt när gäller vissa medlemmar. Det kan finnas flera olika skäl för det.

Man bör med andra ord vara lite försiktig med vad man skriver. Ansvaret för vad man skriver ligger också på respektive medlem och inte på FB vilket förtjänar att påpekas.
Citera
2014-05-31, 20:28
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Forumet har mer än 800 000 medlemmar och varje dag ser man massvis med nya medlemmar där det står under avataren ''Registrerad Januari/Februari/Mars/April/Maj" 2014. Vi snackar alltså massvis med nyregistrerade användare hela tiden. Även om en sådan forumdel fanns, vad skulle diskuteras där? (Eftersom att Flashback är ett diskussionsforum). Finns det inte förresten en ''Välkommen till Laidback''-tråd i Laidback för nya Laidback-medlemmar?

När du har varit aktiv på forumet ett tag och postat intressanta och välkomponerade inlägg under din användare lär du automatiskt känna andra användare här och blir på så sätt ''introducerad'' eller presenterad för dem. Så fungerar det. När jag reggade det här kontot för ett år sedan var det ingen som kände igen mig eller lade märke till mig, nu har jag bekantat mig med flera användare här, både på forumet och i PM.
Citera
2014-05-31, 20:32
Moderator
^Eazs avatar
Behöver ingen presentation, folk kommer ihåg dig från det du skriver, t.ex så tar ingen Död o återfödd på allvar även om denna virrpanna presenterat 9k+ inlägg.
Citera
2014-06-02, 18:46
Medlem
Finns ju iofs ett antal trådar i laidback där man kan presentera sig på olika sätt.

Men bästa sättet att bli känd är nog att vara en intressant människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in