2014-05-30, 19:36
Medlem
Whoco2s avatar
Goddag. Jag är Whoco2 och jag är ny här. Eller, först reggade jag i slutet av januari men det stod att jag skulle vänta 3-4 månader innan kontot aktiveras. så nu är jag här.

Det första jag tänkte göra var att introducera mig nånstans så att jag kan känna mig välkommen.

Men till min besvikelse fanns/finns/existerade det inte en forumdel för sånt.

Så mitt förslag till Er (er på Flashback alltså) är att skapa en ny forumsdel för det här ändamålet. Kolla på fördelarna med mitt förslag:

*Nya medlemmar får känna sej välkomna på Flashback
*Gamla medlemmar får lära känna nya ansikten
*Det blir en trevlig stämmning mellan nya och gamla medlemmar

Jag lusläste reglerna idag och vet att det behövs minst 30 trådar för att skapa en ny forumdel. Så det enda som krävs är att 30 nya medlemmar skriver en introduktionstråd var. Inte så svårt att genomföra.

Vad tycks? Om ni gillar idén, toppen.
Om ni ogillar idén, botten.
Senast redigerad av Whoco2 2014-05-30 kl. 19:37. Anledning: Jag råkade skriva fel, förlåt
Citera
2014-05-30, 19:40
Medlem
najass avatar
Det är möjligt att du lusläste reglerna men du kan inte riktigt ha greppat grejen med nya underforum. Du ska påvisa behovet av ett sådant forum, dvs länka till ca 30 aktuella, befintliga trådar som skulle kunna platsa i ett sådant underforum.
Citera
2014-05-30, 19:47
Medlem
Whoco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är möjligt att du lusläste reglerna men du kan inte riktigt ha greppat grejen med nya underforum. Du ska påvisa behovet av ett sådant forum, dvs länka till ca 30 aktuella, befintliga trådar som skulle kunna platsa i ett sådant underforum.
Hej Kaktus-Najas.

Behovet finns säkert hos nya medlemmar, men befintliga trådar finns inte för att det inte finns rätt underforum än. Så även om nykomlingar vill starta välkomst-trådar går det inte för att det blir off-topic i nuvarande forumdelar. Det är ett moment-22! http://sv.wikipedia.org/wiki/Moment_22
Citera
2014-05-30, 19:48
Medlem
epost72s avatar
Känns lite som att Laidback är forumet du söker.
200 inlägg och 6 månaders medlemskap.
Citera
2014-05-30, 19:51
Medlem
tempeZZts avatar
Varför ska man introducera sig på ett ställe där anonymitetet är viktig. Det här är ingen community.

Du har ju alltid din signatur till hjälp om du vill outa skostorlek, nämna favoritserietidning eller berätta om ditt längsta könshår.
Senast redigerad av tempeZZt 2014-05-30 kl. 19:55.
Citera
2014-05-30, 19:53
Medlem
Whoco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Känns lite som att Laidback är forumet du söker.
200 inlägg och 6 månaders medlemskap.
Hej Kortleks-epost!
Du menar alltså att jag måste skriva 200 inlägg och vara medlem i 6 månader för att skriva en introduktionstråd där alla kan välkomna mej till Flashback? Haha, jag hoppas att jag redan hunnit bli populär tills dess så klart.
Citera
2014-05-30, 19:54
Medlem
Whoco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför ska man introducera sig på ett ställe där anonymitetet är viktig. Det här är ingen community.
Man väljer själv vad man vill presentera för andra. Anonymiteten kvarstår om man så vill!
Citera
2014-05-30, 19:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoco2
Hej Kortleks-epost!
Du menar alltså att jag måste skriva 200 inlägg och vara medlem i 6 månader för att skriva en introduktionstråd där alla kan välkomna mej till Flashback? Haha, jag hoppas att jag redan hunnit bli populär tills dess så klart.
Som sagt så är FB inte en kontaktförmedling inte en community eller fejsbok.
Det är ett diskussionsforum.
Citera
2014-05-30, 20:08
Medlem
Kämpendahls avatar
På små forum där det reggar sig mellan fem och tio nya medlemmar varje månad kanske det finns ett behov av en introduktionstråd eller forumdel. Men vem fan bryr sig på Flashback egentligen? Typ "Hej, jag heter Whoco2, är 90-talist och bor i Katrineholm. Mina intressen är mopedåkning och jag har 823 vänner på Facebook. Här på Flashback tänkte jag skriva om mopeder och datorer.". Yes! Intresseklubben antecknar! På Flashback blir man känd för vad man skriver i trådarna. Skriver man ointressant förblir man okänd. Det finns helt enkelt inte något behov av ett introduktionsforum. Man levererar istället.
Citera
2014-05-30, 20:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Insiktsfullt svar, tack. Fast nu får man ju prestationsångest. Man vill ju leverera som du säger. Och jag vet inte riktigt vilka forumdelar jag kommer skriva i än. Vilka skulle du rekommendera, Kämpendal?
Om du ännu inte vet var du ska skriva kanske det ändå inte hade blivit mycket till presentation ändå?

Vilka forumdelar du vill skriva i måste du komma fram till själv. Det finns många att välja på här på Flashback och det är omöjligt att hinna läsa allt. Men till slut kommer du att hitta delforum som intresserar dig mer än andra och där kan du lägga en stor del av ditt krut. Jag skriver mest i juridik, arbetsliv och i medier och journalistik. Förr skrev jag en del i invandringsforumet, men har tröttnat på det.

Ett tips på vägen. De mest kända skribenterna på Flashback är inte nödvändigtvis de bästa debattörerna, men det är ingalunda några sopor vi talar om. De har ett speciellt sätt att uttrycka sig på och gärna lite kontroversiella åsikter. Tänk igenom dina inlägg. Oneliners som "SD 2014" gör dig inte till någon känd Flashbackare. På Facebook får du 180 likes om du skriver att du tagit en kopp kaffe men ingen bryr sig om du skriver ett eldigt politiskt manifest i någon aktuell fråga. På Flashback är det precis tvärtom.
Citera
2014-05-31, 11:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Goddag. Jag är Whoco2 och jag är ny här. Eller, först reggade jag i slutet av januari men det stod att jag skulle vänta 3-4 månader innan kontot aktiveras. så nu är jag här.

Det första jag tänkte göra var att introducera mig nånstans så att jag kan känna mig välkommen.

När du en stark böjelse att introducera dig själv så är det inget som hindrar att du vid lämpliga tillfällen försiktigt kompletterar dina trådstarter/inlägg med personlig information under förutsättning att du inte skriver rena blogginlägg eller egotrådar.

Samtidigt innebär detta att risken ökar för att din riktiga identitet blir känd vilket kanske inte riktigt var meningen med din introduktion.
Citera
2014-05-31, 14:35
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Vill du presentera dig så kan du använda signaturen. Tänk på att ditt 1.06-skydd kommer att minska ju mer information du lägger ut om dig själv.

https://www.flashback.org/profile.php?do=editsignature
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in