• 1
  • 2
2015-04-11, 21:11
Medlem
Pocketpussys avatar
Personligen har jag inte mycket fr ormar, knns inte som ett husdjur? Gulla med en orm? Nej tack! Men smaken som baken. Om du skaffar orm tycker jag du mste lgga en stor peng p terrariet, det kan inte se ut som ett begagnat akvarium fr fiskar. Det tar mer plats n man tror. Jag kan tycka det r rtt snyggt med terrarium som r stooora med en snygg trdstam och schysst sand p botten..
Citera
2015-04-11, 21:13
Medlem
gillar inte ormar s pass att jag skulle vilja ha en som husdjur
Citera
2015-04-11, 21:20
Medlem
Det r ju allmnt knt att det bara r psykfall och socialt efterblivna ''weirdos'' som har ormar som husdjur.

Ni som planerar att skaffa orm eller som har br akta er fr att nmnda det offentligt, hade en hr p intervju frut som verkade helt ok , men sen nmnde idioten att han hade tv ormar Dr gick han miste om det jobbet.
Citera
2015-04-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zanizaila
De behver ingen "motion" utanfr terrariet, ju mindre tid utanfr terrariet desto bttre. De behver inte heller ngon mental stimulans eller "leva vilt" (som vissa har som argument fr att mata med levande fda, vilket r olagligt nu) - ormar r fantastiska djur, men de r skitkorkade.
I det vilda spenderar de i princip all sin tid med att ligga still eller hnga ver en gren och vnta p ett byte. De dricker, sover och vntar, och rr p sig ibland. Det r allt.
S de r inte intelligenta eller sociala och behver drfr inte den formen av stimulans.

De vill bara ha mat, vatten, vrme (och svalka), gmstllen och rtt ljus och luftfuktighet.

Mste frga er som har ormar, varfr? Som jag ser det; Inget att gulla, trna eller motionera med. Ormen knner inte igen dig som gare utan ligger bara dr och stirrar. Kan kpa allergi-faktorn men d mste ju ett akvarium vara ett trevligare gon-godis.
Citera
2015-04-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homesweethome
Mste frga er som har ormar, varfr? Som jag ser det; Inget att gulla, trna eller motionera med. Ormen knner inte igen dig som gare utan ligger bara dr och stirrar. Kan kpa allergi-faktorn men d mste ju ett akvarium vara ett trevligare gon-godis.
Du har egentligen ftt halva svaret redan; ormar r inte husdjur i den traditionella meningen att man kelar och gullar med dem, men vissa - jag till exempel - tycker ormar r sta och fascinerande djur. Man tittar mest p dem, har dem ute ibland om de tycker om att hanteras. Det r som ett akvarium; du gosar inte med fiskar direkt heller.

Jag tycker det r kul nr ormarna sitter och tittar p vad man gr. De ser inte s jttebra, men vissa individer r nd nyfikna.

Hade grna haft en hasselsnok efter att ha haft njet att trffa p en vild en hrom dagen, synd att de r fridlysta. Majsormar r ocks trevliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in