2014-05-30, 17:50
Bannlyst
Jag har levt ett likadant liv som honom. Alltid varit utestängd från allting och aldrig fått uppleva någon kärlek eller hängivenhet. Gick igenom hela ungdomen tittandes på när andra killar fick uppleva saker med tjejer jag aldrig kom i närheten av. Precis som honom är jag också vältalig, intelligent, trevlig och med mycket att erbjuda. Kunde inte fatta hur andra killar till synes helt dumma i huvudet fick ihop det med mina drömtjejer som för övrigt aldrig la märke till min existens.

Detta upplevde jag som en stark orättvisa och kunde inte begripa hur det kunde vara så. Jag kunde inte få ihop det. Det var helt obegripligt för mig. Gjorde mig arg och hatisk. Precis som honom ville jag döda men gjorde aldrig det. Ilskan och hatet har börjat släppa på senare år. Inte så konstigt kanske för att vara arg tar mycket energi och till slut orkar man inte längre. Man blir bara apatisk och likgiltig. Där är jag nu.

Men jag tycker fortfarande det är orättvist och helt obegripligt. För mig är det något som inte stämmer. Det är fel. Det borde inte vara så men är ändå så. Det är min världssyn. Tar man upp de här saker och börjar ifrågasätta får man dock aldrig något medhåll. Då är man bara en idiot och borde skärpa till sig. Fixa till sig och göra sig mer attraktiv för tjejer. Men det har man försökt många gånger och det leder aldrig någonstans. Man är kvar på samma plats hela tiden. Utestängd från allting.

Då undrar jag om detta är en felaktig världssyn och i så fall hur kan det vara det när det är så många killar i den situationen? Är alla de killarna idioter? Vad är det för fel på dem? Vad är den riktiga världsbilden då?

(Elliot Rodgers var för övrigt en 22-årig kille som mördade 6 personer för att han aldrig fick till det med tjejer för den som inte visste...http://www.youtube.com/watch?v=7KP62TE1prs)
Citera
2014-05-30, 17:55
Medlem
Kanelochsockers avatar
Wow, så du lever också lyxliv i Kalifornien och är snygg som en modell. Najs!
Citera
2014-05-30, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker

Är du en tjej? Blir du provocerad och därför känner dig tvungen att svara på det här sättet? Känner du någon slags skam för att du avfärdat såna här killar till förmån för douchebags som sedan knullat och dumpat dig? Vad för känslor väcks inom dig? Jag vill seriöst försöka förstå det här.
Citera
2014-05-30, 18:02
Bannlyst
Citat:

Elliot Rodger pratade mycket också om att tjejer hatade honom. Vilket jag också upplevt. Kanske hatar du mig? Såna här killar? Är det därför du svarar så här? Varför blir du provocerad?
Citera
2014-05-30, 18:03
Medlem
Toblerone4lifes avatar
Har du också varit mobbad och slagen hela ditt liv, inte haft vänner eller närvarande föräldrar, precis som Elliot?

Isåfall gå på terapi, det brukar hjälpa.
Citera
2014-05-30, 18:06
Medlem
Har det någon gång slagit dig att det kan bero på personligheten och vad du gör?

Tar du någon gång initiativet? Är du född 99?

Vad ska du göra ikväll t.ex.?

Hur tror du att folk gör när de blir kompisar?
Senast redigerad av 3. 2014-05-30 kl. 18:13.
Citera
2014-05-30, 18:10
Avslutad
Lider du också av Aspergers syndrom?
Citera
2014-05-30, 18:22
Medlem
ninjutsus avatar
Ert problem är att ni är extremt ytliga. Hade ni släppt blicken en sekund från dessa snygga och populära "drömtjejer" så kanske ni hade lagt märke till den där blyga tjejen som också sitter ensam utan vänner eller killar? Dessa tjejer duger inte för er och era boostade egon, precis som ni inte duger för de populära tjejerna. Lär er förstå vilken nivå ni ligger på så slipper ni vara patetiska förlorare. En person som är mobbad bland de populära skulle lika gärna kunna var kung bland nördarna om man sänkt ribban lite.
Citera
2014-05-30, 18:23
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gross99
Elliot Rodger pratade mycket också om att tjejer hatade honom. Vilket jag också upplevt. Kanske hatar du mig? Såna här killar? Är det därför du svarar så här? Varför blir du provocerad?

Inbillar du dig att en okänd person hatar dig, så har du problemet just där. Inte går folk omkring och hatar för dem okända människor.

Ta du det lite lugnt. Det finns lika många ensamma tjejer som det finns ensamma killar. Men går du omkring och tror att du är hatad, så sänder du ju ut otäcka signaler att människor stöts bort från dig.
Citera
2014-05-30, 18:26
Bannlyst
Citat:
Inbillar du dig att en okänd person hatar dig, så har du problemet just där. Inte går folk omkring och hatar för dem okända människor.

Ta du det lite lugnt. Det finns lika många ensamma tjejer som det finns ensamma killar. Men går du omkring och tror att du är hatad, så sänder du ju ut otäcka signaler att människor stöts bort från dig.

Jag tror aldrig du någonsin kan komma i närheten av att förstå hur en sån som Elliot Rodgers kände sig. En tjej kan aldrig bli så ensam.
Citera
2014-05-30, 18:27
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ert problem är att ni är extremt ytliga. Hade ni släppt blicken en sekund från dessa snygga och populära "drömtjejer" så kanske ni hade lagt märke till den där blyga tjejen som också sitter ensam utan vänner eller killar? Dessa tjejer duger inte för er och era boostade egon, precis som ni inte duger för de populära tjejerna. Lär er förstå vilken nivå ni ligger på så slipper ni vara patetiska förlorare. En person som är mobbad bland de populära skulle lika gärna kunna var kung bland nördarna om man sänkt ribban lite.

Detta får mig at tänka på ett lätt surrealistiskt samtal jag hade med en bekant. Han berättade om en tjej som satt i kassan och som han stötte på. Men hon var både dryg mot honom och uppenbarligen inte intresserad. Han nämnde som i en bisats att en annan kassatjej var trevlig och hade tröstat honom lite när den första var dryg. Så jag undrade vad han tyckte om denna andra tjej. Jo då, hon var jättetrevlig, söt och lite intresserad av honom. Men... undrade jag, sätt in en stöt där då. Han glodde på mig som jag var tokig:
- Hon är ju brunett inte blond .... och har .... glasögon.
Citera
2014-05-30, 18:29
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gross99
Jag tror aldrig du någonsin kan komma i närheten av att förstå hur en sån som Elliot Rodgers kände sig. En tjej kan aldrig bli så ensam.

Nä det är klart. Tjejer och kvinnor kan aldrig vara ensamma och längta efter kärlek ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in