Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackareee
ojoj, det visste jag inte. Jag är väldigt påläst från vilken mat som ger/gör vad men visste inte att bananer osv kan ge ljusare. Jag äter 3-4 bananer om dagen, kanske därför? o sen innan jag somnar dricker jag 2 glas mjölk. Men jag har märkt en annan sak ju längre tid det tar mellan jag skiter detsto brunare brukar det vara? Sket på morgonen och Åt skalet på ett äpple sen o sket inte igen på 12 timmar nästan.(Jag brukar skita 2 ggr pga alla kalorier jag stoppar i mig, och andra gången brukar vara 6 timmar efter.)
Jag ska prova o sänka banan intaget osv. Något mer ni kan?
tack för svaren!
mvh
Ja, bananerna kan ge dig ljusare avföring tillsammans med övrig ljus föda så som mjölk, ljust bröd etc. Och ja, ju längre mellan toa besöken ju mörkare avföring, är man magsjuk och födan går snabbt genom systemet blir det ljusare också.
Tror att ditt psyke spelar dig ett spratt, att ha leverproblem så grova så att avföringen blir väldigt ljus och samtidigt inga övriga symtomer är för mig osannolikt. Men nu är inte fb en garanti för rätt diagnos så om oron kvarstår, besök läkare med provtagning.
Sen är det vanligt med skiftande avföring, lös, hård, harlortar, smala, tjocka, mörka, ljusa. Mår du bra i övrigt så analysera inte ihjäl dig. Tänk födointag i första hand, mindre bananer, mjölk, proteinpulver och ditt bajs ska åter bli brunt och fint. Om du fortfarande vill trycka i dig den kost så får du acceptera något ljusare avföring.
Och med din fokus på kalorier och protein, du stoppar inte i dig några mediciner eller annat dylikt material som ger en boost i muskel uppbyggnad eller fettförbränning?
Mvh