2014-07-04, 13:24
Medlem
MrFolds avatar
Kanske är det egentligen inte svårare än att:

1) Vi människor letar alltid efter en orsak till allt som händer. Kasualitet ligger inbyggt i hela vårt tänkande - helst ska allt också hänga ihop i en större väv. Det ska också helst vara en medveten orsak - vi tycks ofta ha svårt att föredra slump, tillfälligheter eller misstag och inkompetens som förklaringsfaktorer till att saker går åt helvete från vår synvinkel sett.

2) Vi har svårt att erkänna att misslyckanden beror på oss själva (i alla fall många av oss) och tenderar därför att söka förklaringar som ligger utanför oss själva.

Om JAG inte gjort något fel (enligt punkt 2) när mina inlägg raderades och jag fick varning så måste alltså någon annan ha gjort fel. Och i så fall är det troligaste att felet inte är ett resultat av en felbedömning, utan ett medvetet agerande från moderatorerna för att hålla mig tillbaka pga mina åsikter och de påståenden jag lägger fram (Påståenden som för övrigt alltid är FAKTA i mina ögon, oavsett vilka riktiga bevis som egentligen finns för dem).

Resultatet blir som någon mod skrev den fullständigt absurda slutsatsen att mod har agendas för att undertrycka alla möjliga åsikter, även såna som går totalt på tvärs mot varandra. Och detta hävdas trots att det ofta finns hundratals trådar där den påstått undertryckta åsikten ventileras både flitigt och öppet. För inte fan kan svaret vara så enkelt som att JAG faktiskt inte kunde hålla mig till ämnet eller skrev en massa trams och tjafs som inte hade att göra i tråden?
2014-07-04, 16:32
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Era moderatorer låter dessutom förtal mot IR5 stå kvar i trådarna, en numera outtalad policy som gäller majoriteten av trådarna han skriver i.Men förmodligen är också den regeln till för att skydda FBs rykte (adminokratin )och inte till något annat.
Ja det stämmer bra det!Förra månaden såg vi ett par exempel på det.
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Visa mig detta förtal är du snäll.

LÄS om du vill läsa förtal.
(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Och du fortsätter att leverera dina religiöst och politiskt färgade bilder, som på beställning från Ahmadinejad himself. Jag behöver inte ens läsa dina inlägg för att kunna dra ungefär vad de går ut på.
(FB) Krig - Iran next. Den stora krig mot Irantråden,sammanfogad (Mod)
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Propagandaministeriet i Teheran ställer säkert upp med kursavgifter om du frågar.
(FB) Nya rapporter från Iran!
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Det är bara Allah, mullorna och deras ciber-agenter som IR5, som berättar sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Haha tro mig, folk gjorde det. Varför tror du att de flyttade ambassaden till Lidingö?

Akhond boro gomshooo akhond az Flashback boro gomsho!

Citat:
Ursprungligen postat av Josination
Men jag menar nu asso, precis som de i Paris gjorde igår, så borde vi också göra nått liknande IGEN
ey mozdore vezarat gomshooooo boro sefarat!

På persiska står det att IR5 arbetar för Irans underrättelsetjänst. Tyvärr jag gick på det också upprepat Jag ångrar mig,men rätt ska vara rätt.
(FB) Iranier - Varför förnekar ni er själva?
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Vem var Said Emami?
Ska ta en diskussion om det?
Du tillhör mullornas militära undrrättelsetjänst,agha ghashange!

Hur IR5 förnedras i texterna med förtal och skit.
2014-07-04, 16:55
Medlem
lamehaters avatar
Citat:

På persiska står det att IR5 arbetar för Irans underrättelsetjänst. Tyvärr jag gick på det också upprepat Jag ångrar mig,men rätt ska vara rätt.

Nu är det kanske möjligt att det förtal du pratar om ligger i vad fan det där nu är för språk, men annars ser jag inget.
2014-07-04, 17:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Jag rekommenderar att du läser på om vad förtal faktiskt innebär. Dessutom är det högt i tak här på forumet och man får helt enkelt se till att vara hårdhudad.
2014-07-04, 18:59
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Om vad som står där är vad du räknar som förtal tar du vad folk skriver på lite för stort allvar. Är det så vi ska göra så kan jag kalla dig för idiot här och nu, så ska vi se hur långt du kommer när du försöker åtala mig för förtal.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag rekommenderar att du läser på om vad förtal faktiskt innebär. Dessutom är det högt i tak här på forumet och man får helt enkelt se till att vara hårdhudad.
Hårdhudad? Ni ger er rätten att babbla om medlemmars konspirationer men att baktala IR5 räknas inte som förtal.
Citat:
Förtal*är ett*brott*som innebär att sprida uppgifter om någon, som typiskt sett räcker för att utsätta personen för andras missaktning.
wikipeda
Vilket också stämmer!Skribenter spekulerar om IR5 för att utsätta honom för andras missaktning.Men här ska man vara hårdhudad,det är hårda tag som gäller.
Men huden mjuknar när man hävdar att ni bevisligen kränkt en användare.
Babbla inte!
Senast redigerad av Literal 2014-07-04 kl. 19:03.
2014-07-04, 19:10
Bannlyst
Citat:
Vilket också stämmer!Skribenter spekulerar om IR5 för att utsätta honom för andras missaktning.

Fast IR5 är ju bara ett namn på en skärm och inte en person i juridisk mening.

Eller menar du att hans riktiga namn har kopplats samman med hans användarnamn här varpå "förtal" härinne även betyder Förtal IRL för IR5?

Dessutom är Spekulation inte att "sprida uppgifter". Spekulation är spekulation.
Senast redigerad av The.Reporter 2014-07-04 kl. 19:16.
2014-07-04, 19:10
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Hårdhudad? Ni ger er rätten att babbla om medlemmars konspirationer men att baktala IR5 räknas inte som förtal.
wikipeda
Vilket också stämmer!Skribenter spekulerar om IR5 för att utsätta honom för andras missaktning.Men här ska man vara hårdhudad,det är hårda tag som gäller.
Babbla inte!

Du menar alltså att mer eller mindre alla förolämpningar borde räknas som förtal och behandlas därefter?
2014-07-04, 21:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
wikipeda
Babbla inte!

Det är mycket riktigt. Det IR5 har fått "utstå" är inget förtal. Att utsätta honom för missaktning gör han så bra själv. Återigen så betyder "kränkt" att någon är ledsen för att någon har sagt något som denna inte tycker om. Stephen Fry uttrycker det hela mycket bra tycker jag.

Att någon "calls you out on your bullshit", vad det kan heta på svenska, är vare sig att kränka eller förtala någon.
2014-07-04, 21:58
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Reporter
Fast IR5 är ju bara ett namn på en skärm och inte en person i juridisk mening.

Eller menar du att hans riktiga namn har kopplats samman med hans användarnamn här varpå "förtal" härinne även betyder Förtal IRL för IR5?

Dessutom är Spekulation inte att "sprida uppgifter". Spekulation är spekulation.

Det är förtal mot en användare i ett forum.
Vissa skribenter har dessutom upprepat att IR5 arbetar för Irans underrättelsetjänst och annat babbel.
Ja, det kan vara medlemmar som känner honom.
2014-07-04, 22:24
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det är förtal mot en användare i ett forum.
Vissa skribenter har dessutom upprepat att IR5 arbetar för Irans underrättelsetjänst och annat babbel.
Ja, det kan vara medlemmar som känner honom.
Fast det står ju till och med inskrivet i reglerna att det är högt till tak på Flashback och att tongångarna kan förefalla hårda:
Citat:
Det är dock en hög tolerans mot invektiv och personliga tillmälen på Flashback, vilket gör att tonen i vissa inlägg kan förefalla hård.
https://www.flashback.org/regler
2014-07-05, 09:52
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Kanske är det egentligen inte svårare än att:

1) Vi människor letar alltid efter en orsak till allt som händer. Kasualitet ligger inbyggt i hela vårt tänkande - helst ska allt också hänga ihop i en större väv. Det ska också helst vara en medveten orsak - vi tycks ofta ha svårt att föredra slump, tillfälligheter eller misstag och inkompetens som förklaringsfaktorer till att saker går åt helvete från vår synvinkel sett.

2) Vi har svårt att erkänna att misslyckanden beror på oss själva (i alla fall många av oss) och tenderar därför att söka förklaringar som ligger utanför oss själva.

Om JAG inte gjort något fel (enligt punkt 2) när mina inlägg raderades och jag fick varning så måste alltså någon annan ha gjort fel. Och i så fall är det troligaste att felet inte är ett resultat av en felbedömning, utan ett medvetet agerande från moderatorerna för att hålla mig tillbaka pga mina åsikter och de påståenden jag lägger fram (Påståenden som för övrigt alltid är FAKTA i mina ögon, oavsett vilka riktiga bevis som egentligen finns för dem).

Resultatet blir som någon mod skrev den fullständigt absurda slutsatsen att mod har agendas för att undertrycka alla möjliga åsikter, även såna som går totalt på tvärs mot varandra. Och detta hävdas trots att det ofta finns hundratals trådar där den påstått undertryckta åsikten ventileras både flitigt och öppet. För inte fan kan svaret vara så enkelt som att JAG faktiskt inte kunde hålla mig till ämnet eller skrev en massa trams och tjafs som inte hade att göra i tråden?

Den Lutherska läran i full blom trots att roten är genomrutten, synonymt med dagens samhälle och dess värderingar. Det ska se bra ut men skrapar man på ytan är det endast ett sammelsurium av egotrippade fårpluttar* som upprepar det som för tillfället anses gångbart eller gynnar personen ifråga.
Flashback inbjuder var och en till att kunna debattera efter sin förmåga, om användare kvävs istället för att de får växa med diskussionen bör man reagera och påtala vad som sker, särskilt när en moderatorer använder sina verktyg fel.

Moderatorer har gjort fel och kommer att göra fel, de bör lära sig av sina misstag och utvecklas men om de inte vill eller kan inse detta kommer deras personliga agendor genomsyra diskussionerna.
2014-07-05, 11:08
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Den Lutherska läran i full blom trots att roten är genomrutten, synonymt med dagens samhälle och dess värderingar. Det ska se bra ut men skrapar man på ytan är det endast ett sammelsurium av egotrippade fårpluttar* som upprepar det som för tillfället anses gångbart eller gynnar personen ifråga.
Flashback inbjuder var och en till att kunna debattera efter sin förmåga, om användare kvävs istället för att de får växa med diskussionen bör man reagera och påtala vad som sker, särskilt när en moderatorer använder sina verktyg fel.

Moderatorer har gjort fel och kommer att göra fel, de bör lära sig av sina misstag och utvecklas men om de inte vill eller kan inse detta kommer deras personliga agendor genomsyra diskussionerna.

Nu börjar det bli rejält tröttsamt att läsa dina upprepningar. Ska moderatorerna ändra sig för att DU vill det??? Har DU ett tolkningsföreträde om de har agendor eller inte.

Admin bestämmer om moderatorerna gör rätt eller fel, gillar du inte det förfarandet skapa ett eget forum eller rösta med fötterna och välj ett annat diskussions forum. För just nu låter det som att FB ska vara för alla bara du och en liten minoritet får säga vad som är rätt och fel!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in