2011-03-01, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Obehaglig dokumentär om regimens obegripliga övergrepp mot demonstranter 2009

http://svtplay.se/v/2312104/dokument_utifran/irans_grona_sommar

Obehaglig blir det då SVT klipper ihop saker med en viss avsikt.
Min fråga är varför SVT aldrig ställer frågor till den andra sidan? Varför framträder oppositionen i median hela tiden? Vill du ha en verklig bild låt andra komma fram!!
Senast redigerad av IR5 2011-03-02 kl. 00:01.
Citera
2011-03-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Läs boken och håll käften!

Jag har redan gjort det då den kom ut...Min fråga är vem denna person är! Frågar inte du dig själv vem författaren är?
Citera
2011-03-02, 00:40
Medlem
Alltså någon har skrivit en bok, vi vet inte vem den här personen är dessutom då man läser boken så får man en känsla av Clancy och Shirin Ebadi och du frågar dig inte varifrån dessa info kommer ?!
Citera
2011-03-02, 01:03
Medlem
Paris. 1. March 2011. Iranian activists attack the Iranian regimes ambassadors house
http://www.youtube.com/watch?v=JRAT4vvSu5I
hahaha vi borde göra nått liknande här i Sverige.
Citera
2011-03-02, 01:06
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josination
Paris. 1. March 2011. Iranian activists attack the Iranian regimes ambassadors house

Haha tro mig, folk gjorde det. Varför tror du att de flyttade ambassaden till Lidingö?

Akhond boro gomshooo akhond az Flashback boro gomsho!
Citera
2011-03-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Haha tro mig, folk gjorde det. Varför tror du att de flyttade ambassaden till Lidingö?

Akhond boro gomshooo akhond az Flashback boro gomsho!

Men jag menar nu asso, precis som de i Paris gjorde igår, så borde vi också göra nått liknande IGEN
ey mozdore vezarat gomshooooo boro sefarat!
Citera
2011-03-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Min fråga är varför SVT aldrig ställer frågor till den andra sidan? Varför framträder oppositionen i median hela tiden? Vill du ha en verklig bild låt andra komma fram!!
För att SVT och andra medier har en politisk agenda, de köper in denna franska(?) dokumentär och sväljer all information okritiskt.
Senast redigerad av Ankan23 2011-03-02 kl. 08:05.
Citera
2011-03-02, 08:23
Medlem
Iran behöver inte Rysslands kooperation, Kina har levererat missilteknologi som Iran behöver.
Citat:
Iran buying from China mainly missile technology.

The West has been watching the changes in the Chinese army's structure, and especially the long-range naval and aerial exercises that indicate Beijing's intention to acquire the ability to conduct warfare far from China's borders.

The C-802 antiship missile fired by Hezbollah in the Second Lebanon War at the Israel Navy's Hanit missile boat was manufactured in Iran with Chinese technology.
http://www.haaretz.com/print-edition/news/growing-ties-between-turkey-china-iran-worry-israel-and-u-s-1.317583
USAs oro om mänskliga rättigheter i Iran är rolig. När USA hade sin Shahen i Iran så kunde Shahen tortera ihjäl många iranier utan att väst hade oro om mänskliga rättigheter. Ha väst som vänner är som att gå till en fiende och be om hjälp.
Citera
2011-03-02, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Josination

Palestinierna är ett föredömme när det gäller fredliga protester i Sverige.
Till skillnad från vad som hände utanför Iranska ambassaden i Stockholm 2009.
Ni har rätt att protestera men spottade då på Sverige.

Jag undrar är ni kommunister eller monarkister. Det framgår inte.
Sluta skriv på Persiska i tråden!
Citera
2011-03-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonios
Iran behöver inte Rysslands kooperation, Kina har levererat missilteknologi som Iran behöver.

http://www.haaretz.com/print-edition/news/growing-ties-between-turkey-china-iran-worry-israel-and-u-s-1.317583
USAs oro om mänskliga rättigheter i Iran är rolig. När USA hade sin Shahen i Iran så kunde Shahen tortera ihjäl många iranier utan att väst hade oro om mänskliga rättigheter. Ha väst som vänner är som att gå till en fiende och be om hjälp.

Shahen under sin ca. 28 åriga styre mördade max 1000 politiska aktivister, medan den nuvarande regimen har mördat minst 50 000 politiska aktivister.

Khomeini fick stöd av västvärlden för att störta Shahen och den iranska mullaregimen är USA:s och västvärldens bästa partner. Tack vare regimen har väst kunnat sälja miljarder efter miljarder vapen till Saddam och nu till SA och Arabemiraten, som känner sig hotade av Iran. Arabemiraten betalar flera miljarder dollar till USA för deras militär flotta i Persiska viken, som skydd mot Iran.

Dessutom fortsätter västvärlden att handla med Iran och exportera Irans olja. Det är just därför som västvärlden stödjer alla muslimska krafter runt om i mellanöstern att erövra den politiska makten, så som i Irak (genom att störta Saddam), stöden till talibanerna, skapandet av den islamiska republiken av Afghanistan, krav på fria val i Palestina, som ledde till att Hamas vann i Gaza, likadant i Libanon, påtryckningar på Turkiet att låta muslimska partier delta i valen, stöd till SA med sin fundamentalistisk wahabistiska gren av islam och nu Obamas stöd till muslimska brödrarskapet i Egypten.

Så allt snack från västvärldens ledare om mänskliga rättigheter i Iran och Irans returiska fientlighet mot Israel/västvärlden är bara spel för gallerian, då alla ledare behöver sina yttre fiender för att rättfärdiga sig själva, intressen och sina affärer.
Citera
2011-03-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Palestinierna är ett föredömme när det gäller fredliga protester i Sverige.
Till skillnad från vad som hände utanför Iranska ambassaden i Stockholm 2009.
Ni har rätt att protestera men spottade då på Sverige.

Jag undrar är ni kommunister eller monarkister. Det framgår inte.
Sluta skriv på Persiska i tråden!

Ju man ser verkligen hur palestinier och araber över huvudtaget genom fredliga terrorattacker och våldsamma upplopp blivit föredöme för världen.
Citera
2011-03-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Först slänger mullaregimen ut alla utländska journalister och medier, sedan fängslar alla iranska journalister och nu klagar ni på varför ni inte blir visade och intervjuade i utomstående media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in