2011-02-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Twiter etc.är inte tillförlitlig information. Länkar ett inlägg från Assangetråden.

https://www.flashback.org/sp29077823

Metoderna kan mycket väl användas i andra sammanhang (läs propaganda för valfri agenda)

Ja fast obs:

USAs doktrin går också ut på att förvandla motgångar till medvindar det blir komplicerad..
Hur de dämpar något är en process!
Citera
2011-02-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Det där är rätt så intressant, det var ganska oroligt i Iran då man konfiskerade lastbilen. Vad jag har förstått har inte Turkiet lämnat tillbaka innehållet, vilket får en att undra vart pengarna skulle.

Något sånt har aldrig ägt rum!!
Citera
2011-02-23, 21:17
Medlem
http://3.bp.blogspot.com/_M7i5Z_VU4WM/SoUq7B1PkhI/AAAAAAAAAGM/ZBAcT40U7w4/s400/ahmadinejad-gaddafi.jpg
hycklare
Citera
2011-02-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Om vi nu ska börja snacka rykten så har Iran byggt kärnkraftverk för "energiproduktion" . Budget eller ej så vet ingen säkert vad som sker i det där landet eftersom det tillämpas censur och yttrandefrihet inte existerar. Rykten är allt man har att gå på. Omringat av anglosaxer? Skojar du med mig eller skolkade du från geografin? Det är snarare omringat av diverse teokratier och skurkstater.

Min demokrati? Hah! Jag är för det första inte jänkare och för det andra varken positiv till deras tvåpartisystem eller partierna i det.

Vad du inte vet och vad du tror inte kan gå att veta behöver inte vara censur och att yttrandefrihet inte existerar eller hur!? Så kan man också strypa diskussionsunderlaget!
Citera
2011-02-23, 21:33
Medlem
Millees avatar
http://droi.files.wordpress.com/2011/02/2-peas-in-a-pod1.jpg?w=406&h=272
fårknullare!
Citera
2011-02-23, 21:34
Medlem
hahahhahahha den här är ju för rolig så jag måste lägga upp den igen

Ahmadinejad’s lies:”I can’t believe that a leader kills his own people in Libya”
http://www.freedomessenger.com/?p=23671
Citera
2011-02-23, 21:48
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag ber någon som har en hjärna som också läst ett par år på högskolan förklara för den här människan (Livegen) att 20ton Guld är nästan omöjlig att kunna samla ihop i form av last!!! Livegen detta Påstående bevisar Iranska oppositionens intelligens !!

Kan någon bevisa hur man kan få ihop 20Ton Guld och ta ut det som last , kan någon förklara det?

Aval be yek nafar ke eghtesaad midoone sohbat kon baed bia in mozakhrafato pakhsh kon!

Ja vad sägs om att stoppa det i en container eller bara fyller en trailer? Svårt?
Citera
2011-02-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Ja vad sägs om att stoppa det i en container eller bara fyller en trailer? Svårt?

säg det inte någonstans.. 20ton Guld kan du aldrig få tag på .. helt omöjligt att du skulle kunna föra ut en sån mängd Guld ut ur ekonomin utan att någon märker något Förstår du? (Enkelt sagt).. Vet du vad 20ton Guld innebär i ekonomiska termer?

Så vad kan det vara förutom Konspiration? Tyvärr lurar den Iranska oppositionen folket på liknande sett..!! Du kan prova och ställan frågan till en ekonom !
Citera
2011-02-23, 22:05
Medlem
20 ton guld är värt ca 5 miljarder på världsmarknaden. Inte mycket pengar för en stat.
Citera
2011-02-23, 22:06
Medlem
Millees avatar
Hahah killar, en kille med hjärna "snackar".

Gulds densitet (säg rent guld för att förenkla det hela) : 19.3 g/cm^3 = 19.3*10^3 kg/m^3

Är du med?

Säg att en långtradare har en last som har volymen 16x3x3 m^3 = 144 m^3

Är du fortfarande med?

19.3* 10^3 *144kg = 2 779 200 = 2 779,2 ton.. OJ DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! HAHAHAH så mycket är max antal ton som får plats om man proppar i en lasten på en lastbil med guld......

Matematik verkar inte vara mullornas främsta sida..

Nyss fick man inte plats med 20 ton guld i en långtradare.. Men nu kan man inte få tag på 20 ton............................................... ............
Citera
2011-02-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
Hahah killar, en kille med hjärna "snackar".

Gulds densitet (säg rent guld för att förenkla det hela) : 19.3 g/cm^3 = 19.3*10^3 kg/m^3

Är du med?

Säg att en långtradare har en last som har volymen 16x3x3 m^3 = 144 m^3

Är du fortfarande med?

19.3* 10^3 *144kg = 2 779 200 = 2 779,2 ton.. OJ DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! HAHAHAH så mycket är max antal ton som får plats om man proppar i en lasten på en lastbil med guld......

Matematik verkar inte vara mullornas främsta sida..

Nyss fick man inte plats med 20 ton guld i en långtradare.. Men nu kan man inte få tag på 20 ton............................................... ............

Jag har aldrig pratat om att få plats... läs igen!
Tror du det är tuggummi?
Du menar Storleksmässigt? Mille jag pratar i ekonomiska termer .. inte själva guldet som transport Inha shemshe talast..

Du kan aldrig samla ihop 20ton Guld och föra ut det enligt beskrivningen Indikationen på ekonomin är märkbart och det är ingenting du kan föra ut så där! Omöjligt !!
Transporten är inga problem men hur ska du samla den mängd Guld ? Det handlar inte om en Diamant utan mängd Guld som ska transporteras..

Hänger du med?
Senast redigerad av IR5 2011-02-23 kl. 23:21.
Citera
2011-02-23, 23:33
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag har aldrig pratat om att få plats... läs igen!
Tror du det är tuggummi?
Du menar Storleksmässigt? Mille jag pratar i ekonomiska termer .. inte själva guldet som transport Inha shemshe talast..

Du kan aldrig samla ihop 20ton Guld och föra ut det enligt beskrivningen Indikationen på ekonomin är märkbart och det är ingenting du kan föra ut så där! Omöjligt !!
Transporten är inga problem men hur ska du samla den mängd Guld ? Det handlar inte om en Diamant utan mängd Guld som ska transporteras..

Hänger du med?

Iranier i Iran ljuger, exil-iranier ljuger, västvärlden ljuger och nu även Turkiet och Erdogan ljuger. Det är bara Allah, mullorna och deras ciber-agenter som IR5, som berättar sanningen.

http://www.rightsidenews.com/200908025791/world/terrorism/20-tons-of-gold-enter-turkey-whose-is-it.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in