• 4
  • 5
2016-02-07, 17:04
Medlem
har lite svårt att se varför kämpen klas ingesson skulle vara med i detta laget efter vm -90, em 92 och vm -94. Särskilt vm 94 har jag för mig att han var riktigt bra. Dessutom en rejäl karriär i Italien som inte många svenskar kommer upp till, där han tom var kapten. Han fick ju dessutom flytta runt lite i landslaget, i italien spelade han ju innermitt. Pga att schwartz och thern höll mitten med bravur blev han lite av en nyttig flyttkärring i landslaget tror jag.

Älskade att titta på Bari och Bolognas matcher på 90talet där klabbe och kennet andersson hade sina bästa stunder. Teddy lucic och Marcus Allbäck var väl oxå förbi i någon av de klubbarna men misslyckades väl lite grann, säger lite till om klabbes kvalite som knappt var petad på vad, 6-7 säsonger??
Citera
2025-02-26, 22:13
Medlem
Ograsts avatar
Den här tråden förtjänar en nystart. Kanske som "Sveriges sämsta landslagsspelare". I alla fall till den tidigare januariturnén har många tveksamma spelare fått en chans att representera blågult. Eller vad sägs om fotbollsspelare som:

Olof Guterstam.

Johan Oremo.

Benjamin Kibebe

https://www.fotbollskanalen.se/sveri...nterturneer-1/
Citera
2025-02-27, 07:19
Nu får jag säkert många läsare på mig men borde inte Johan Elmander vara med i tankarna?

totalt oduglig i de flesta matcher i landslaget

Vad tycker ni andra?
Citera
2025-02-27, 09:16
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Nu får jag säkert många läsare på mig men borde inte Johan Elmander vara med i tankarna?

totalt oduglig i de flesta matcher i landslaget

Verkligen inte. Målsnitt på 0.23 är ju inte megabra men inte så dåligt heller. men ändå stått för flertalet viktiga mål mot Spanien, Danmark och Tyskland. Kämpade och slet jämt, passade bra tillsammans med Zlatan.

Bättre än John Guidetti, Ola Toivonen och Markus Rosenberg och likvärdig med Marcus Berg men sämre än Marcus Allbäck.
Senast redigerad av Kalikamar 2025-02-27 kl. 09:25.
Citera
2025-03-02, 09:26
Medlem
Kanske inte den sämsta elvan då Isaksson, Mellberg, Kongo, Henke och Zlatko alla spelar. Men måste vara en av de osexigaste tävlingsmatcherna på denna sidan 00-talet, Albanien - Sverige 0-0 2008.

Citat:
Formation: 3-5-2

1
Andreas Isaksson (MV)
3
Olof Mellberg
4
Daniel Majstorovic
5
Petter Hansson
2
Mikael Nilsson
8
Daniel Andersson
9
Kim Källström
6
Tobias Linderoth
7
Oscar Wendt
11
Henrik Larsson (K)
10
Zlatan Ibrahimovic

Inhoppare, Sebastian Larsson, Samuel Holmen och Fredrik Stoor

Sämsta elvan sedan 2000 skulle kunna vara den som torskade mot Georgien borta 2022? En avdankad Zlatan, Isak ej samma Isak som idag ett sjukt svagt innermittfält och torsk mot ett lag rankat 100+ på världsrankingen

Citat:
Formation: 4-4-2

1
Robin Olsen (MV)
2
Emil Krafth
3
Victor Nilsson Lindelöf (K)
18
Joakim Nilsson
6
Ludwig Augustinsson