• 1
  • 2
2014-05-29, 14:44
Medlem
Nu är det så här att jag kollade denna artikel

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18621107.ab

så jag random kollade och skrev in mitt namn i

https://lexbase.se/

Och där finns jag med så jag köpte uppgifterna om mig själv som kostade 79 kr och jag har ingen polisregister sen tidigare förutom en hastighetsöverträdelse där jag körde i 59 km/h vilket var skyltad 50. Jag har skött mig hela livet har aldrig haft några som helst problem med polisen. Varför ska jag hamna i samma databas som mördare och kidnappare etcetera.

Fråga är vad fan ska jag göra ??

Funderade på att posta här eller där men det fick bli här, mod får flytta om det är fel
2014-05-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taperi
Varför ska jag hamna i samma databas som mördare och kidnappare etcetera.

"hastighetsöverträdelse där jag körde i 59 km/h vilket var skyltad 50." Därför.

Citat:
Ursprungligen postat av taperi
Fråga är vad fan ska jag göra ??

Sluta vara kriminell.

Lexbase är skit, det håller jag med om. Men vill du hålla dig undan så ser du till att inte köra för fort.
2014-05-29, 14:54
Medlem
Du har av egen fri vilja brutit mot en trafikregel. Därför finns du med på Lexbase.
2014-05-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykos317

Sluta vara kriminell.

Lexbase är skit, det håller jag med om. Men vill du hålla dig undan så ser du till att inte köra för fort.

Jag känner flera som har kört för fort och deras namn finns inte med
2014-05-29, 15:09
Medlem
ninjutsus avatar
Grattis, nu kommer du automatiskt bli lågprioriterad när du söker jobb. Vem vill anställa en fortkörare om det finns ansvarstagande människor med samma meriter? Så går det när man är kriminellt belastad.
2014-05-29, 15:09
Medlem
jag som är dömd för "riktiga" brott finns inte med roligt nog. hur känns det ts?
2014-05-29, 15:11
Medlem
hubbe92s avatar
Jag vill inte heller vara med. Men vadå, folk som jag vet har fått böter för grövre brott än dig är inte med där? eller är det för att du överklagade så det togs upp i tingsrätten, därefter är du med?

Vore snällt om någon förklarade. Och kommer man vara med på sidan för alltid?

Aldrig hört talas om Lexbase, men är det något arbetsgivare brukar använda sig av?
2014-05-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
jag som är dömd för "riktiga" brott finns inte med roligt nog. hur känns det ts?
Gratulerar, du är inte ensam!
Jag hittar på några minuter ett tiotal personer som är dömda till fängelse och inte finns med på Lexbase!
Ett par stycken som blivit frikända finns däremot med!
Den här siten är rena skiten...
2014-05-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka

För jävligt
2014-05-29, 15:35
Medlem
duqus avatar
Det finns en ny möjlighet:
EU:s högsta domstol har just tvingat Google att ta bort personuppgifter, och Lexbase:s karta baseras på Google:s koordinatsystem. Du kan med denna dom både gå på Lexbase och Google i ditt ärende, och det är väl känt att deras databas är helt åt helvete, äska gärna skadestånd också....
http://eur-lex.europa.eu/legal-conte...EX:62012CJ0131
2014-05-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe92
Jag vill inte heller vara med.
Är du med där? varför i så fall?
2014-05-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det finns en ny möjlighet:
EU:s högsta domstol har just tvingat Google att ta bort personuppgifter, och Lexbase:s karta baseras på Google:s koordinatsystem. Du kan med denna dom både gå på Lexbase och Google i ditt ärende, och det är väl känt att deras databas är helt åt helvete, äska gärna skadestånd också....
http://eur-lex.europa.eu/legal-conte...EX:62012CJ0131

Men det kvittar om kartan försvinner, man kan ju fortfarande söka på personnummer, namn, ort, adress utan kartan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in